Eber - igjen...

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Even
-
-
Phone: 95011694

Eber - igjen...

Post by Even »

Hadde en kjølevannslekasje som måtte fikses-en slange som har ligget innpå en plass og gnagd hull.I samme slengen som som vannet var gått,tenkte jeg at jeg peller ut eberen og ser hvordan den ser ut...fikk den ut etter noe bannskap og såre knoker...fikk ikke åpnet den.Litt rusta skruer kan en si.Men det er ikke diesel i brennkammeret i allefall.starta brenneren med dieselslangen av og det kom ikke ut en dråpe diesel.Hva er galt da?Finnes det en måte å teste dieselpumpen på?Helst konkret hvordan det gjøres.Nå som brenneren er ute,er det noen som kan teste om det er eberen som er gåen?Helst i sandnes området...Vurderer jo en større,for den som står i nå er kun 3 kw.Men det er dumt å kjøpe ny visst det er pumpa som er gåen. :roll:
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.

For tiden uten VW buss, men....
Torle
-
-
Car: T4 2002
Phone: 90994928

Post by Torle »

Pumpa blir styrt med "puls" strøm fra hjernen, så kobler en av kabelen på pumpa og gir den konstant jord og stikker en pluss kabel til og fra plussen så skal pumpa lage klikke lyder, og er da mest sannsynlig i orden. husk at pumpa skal stå på skrå oppover (15-35 grader hvis jeg ikke husker feil).
Tor-Ole Olsnes
Eks Multivan 2002 TDI 102
Even
-
-
Phone: 95011694

Post by Even »

Det har jeg funnet utav,men vilke to ledninger er det?Noen med peil?Skal se om jeg får levert eberen til ettersyn til uka.Tror det er enten pumpa eller IQ'en på pumpa som er kaputt...
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.

For tiden uten VW buss, men....
Peter
-
-
Car: T4 TDI ACV CC
Phone: 90877396

Post by Peter »

kansje det er lurt og spørre Boschservice ,husker at "min "hadde en selvbygget teststasjon; siden du har tatt ut ebern og behøver bare og sjekke den. skulle vel ikke koster så mye .
Hilsen Peter
Bussfeber skal ikke helbredes ,bare vedlikholdes .
T4 California Coach 98 Modell ACV 102 HK TDI
Passat 3B Sedan 99 Modell 1.6 101 HK B
Post Reply