Har pr nå ein T4 frå 1994 som er registrert med 6 sitteplasser, kort utgave. Er det dette som er ein "kombinert bil" eller varebil klasse1?
Pr i dag så står der faktisk ein 3seters sofa bak med meeeget kort beinplass.
Eg kunne tenke meg å slenge ut veggen og sette eit par enkle seter bak, evt ein "toseters sofa" inn mot veggen der eg ikkje har skyvedør. Dette for å gjere bilen bedre å bu i for ein friluftsentusiast, samt få plass til lange ting som feks ski, pulk osv.
Mitt spørsmål er da om dette er mulig? da tenker eg på kva som må gjerast opp i mot registrering.
Neste spørsmål blir då om det finnast slik innredning, Altså eion toseters sofa? Kvar kjøper eg evt dette, og er det lett/vanskelig å få tak i?
Mvh
Steffen Gimmestad
Ombygging T4
Ombygging T4
Biler: høg byttefrekvens på bil eg?
Siste år:
95 modell Vw transporter...
90 modell Subarusyncro "Krøvel Velle" Frå Velle i ValleVoll solgt
94 modell Vw Caravelle 2,4 D "Monar"
90 modell Caravelle C "Gunnar"
Siste år:
-
solrikioo
- -

- Car: Skoda Octavia 2014
Heisann. Jeg gjorde dette med min nå nylig. Ettersom jeg har forstått er det ikke lov å montere langsgående seter lengere.
Det du må passe på er å bruke min m10 bolter hvis du bare skal borre gjennom gulvet. Og noen store skiver. De sa ingenting på det når jeg var på kontroll for noen uker siden.
Og at beltene er skikkelig skrudd fast.
Sjekk baksetedepoet.no / finn.no osv for steder du får kjøpt benker/stoler
Det du må passe på er å bruke min m10 bolter hvis du bare skal borre gjennom gulvet. Og noen store skiver. De sa ingenting på det når jeg var på kontroll for noen uker siden.
Og at beltene er skikkelig skrudd fast.
Sjekk baksetedepoet.no / finn.no osv for steder du får kjøpt benker/stoler
Skal ikkje ha langsgåande nei..men altså da ein toseters istenden for tre/fire som vel er vanleg. Slik at ein kan komme seg fra "bagasjerommet" til førersetet utan å måtte gå ut av bilen. pluss få inn ski i bagasjerommet utan å måtte legge dei diagonalt.
Bakseteepotet skal sjekkes ut!!
Bakseteepotet skal sjekkes ut!!
Biler: høg byttefrekvens på bil eg?
Siste år:
Siste år:
-
solrikioo
- -

- Car: Skoda Octavia 2014
OK, da missforstod jeg. :p Det skal ikke by på noen problemer. Men tenkt ut hvordan du skal feste beltene til den plassen som blir nærmest døra. Jeg har et sånn midtbelte i midten. Men er vel kanskje ikke noe serlig å ha det ytterst på en benk?
Hadde sikkert vært fint med armlene på den ytterste plassen også.
Baksetedepoet har også mange ann på finn. Sjekk Evt høggere rundt deg, kanskje de har noe stående.
Hadde sikkert vært fint med armlene på den ytterste plassen også.
Baksetedepoet har også mange ann på finn. Sjekk Evt høggere rundt deg, kanskje de har noe stående.
Bygde om min 2000 mod i fjor, fra minibuss til 9-seters personbil. Denne hadde seteløsning 2+3+2+3. Er nå godkjent med 2+2+2+3. Dvs at på seterad ved skyvedør tok jeg bare bort sete som var nærmest døra, og de sa ingenting på dette. Synes løsningen er fleksibel og grei, men selvfølgelig alt til sitt bruk.
Trond E. Gärtner
2000 Caravelle 2.5 TDI Lang
2000 Caravelle 2.5 TDI Lang