Jeg fikk byttet frontrute etter en forsikringsskade rett før jul. Men nå har jeg oppdaget at det er en lang sprekk i ruta. Sprekken er minst 20cm lang og det ser ut til at den blir lengre og lengre.
Kan dette komme av feil under montering? Kan ikke huske å ha fått noe i frontruta under kjøring. Jeg lurer på om ruta kan ha blitt satt inn feil, slik at den står i spenn for eksempel? Er det mulig?
Burde jeg reklamere til verkstedet eller er det håpløst tror dere?
Sprekk i ny frontrute...
-
TheScirocco
Sprekk i ny frontrute...
Sindre
1993 T4, 2,5l Bensin, 9-seter Syncro
Mye tyder på at det enten er feil i selve ruten eller feil med montering av denne. Evt skade vil normalt avsløres ved at du kan se starten på sprekken i eller ved et treffpunkt for steinsprut.
Høres definitivt ut som en reklamasjonssak - så snakk med dem......
Høres definitivt ut som en reklamasjonssak - så snakk med dem......
– Gunnar v.d. Meeren –
2003 VW T4 California Event 2,5 TDI/102 HK/ACV (Solgt!)
2003 VW T4 California Event 2,5 TDI/102 HK/ACV (Solgt!)
-
TheScirocco
Så lenge du har kasko eller delkasko, slipper du vel fortsatt unna med egenandel... gjør du ikke?VWegard wrote:Det er vel noe de aller fleste har, og da er det gratis å fikse dette. Men har "rosa" etter steinspruten utviklet seg til ei sprekk over 1 cm. er det nok bare å betale og se glad ut.Peter wrote:Har ikke du en forsikring mot steinsprut ???
sjekk det først .
Peter
Trygve
-
chr18
- -

- Car: lang T4 93mod.
- Phone: 90142311
vært borti det samma på pappas sonata, der begynte det som en BITTE LITEN rose(var nesten umulig å finne den) og den sprekken ble over 20cm lang til slutt, fikk faktisk dekka ruta, siden steinspruten ikke skulle hatt den virkningen på ruta, neste rute sprakk på samma måte, men da fant vi faktisk ikke tegn til noe steinsprut i det heletatt på ruta.
kasko eller delkasko dekker mestantagentlig ny rute, om du ikke er like heldig som pappa da:D
kasko eller delkasko dekker mestantagentlig ny rute, om du ikke er like heldig som pappa da:D
christian
Jo, jeg tok det vel for gitt at alle var klar over dette.Trygve wrote:Så lenge du har kasko eller delkasko, slipper du vel fortsatt unna med egenandel... gjør du ikke?VWegard wrote:Det er vel noe de aller fleste har, og da er det gratis å fikse dette. Men har "rosa" etter steinspruten utviklet seg til ei sprekk over 1 cm. er det nok bare å betale og se glad ut.Peter wrote:Har ikke du en forsikring mot steinsprut ???
sjekk det først .
Peter
Kasko eller delkasko=du betaler kun egenandel på ruteskift og selskapene betaler gladelig hele regninga for små steinsprutreparasjoner siden dette er billigere enn et helt ruteskift.
Og noen selskaper har særbestemmelser i tillegg. F.eks. har IF-kunder med helkasko og max. bonus en egen "egenandels-konto" der en får godskrevet 500,- i året til kun nettopp egenandeler. Dette er kun rene "IF-penger", og en kan kun bruke de på egenandeler i tilfeller der en ikke utløser en skade som forpurrer bonusen en har opparbeidet seg.
Jeg har/hadde 2000,- i egenandel på ruteskade og fikk byttet frontrute gratis på denne ordningen for 3 år siden.
-
TheScirocco
Hmm... Så spørs det hvor mye det koster å betale ruta sjøl. Sist jeg byttet fikk jeg vel en regning på 6000 fra verkstedet som skulle være egenandelen. Men da var det riktig nok ganske mye som ble gjort ettersom slasken som stjal stereoen gjorde store skader på alle låser, sidevindu tanklokk osv...
Vet ikke om det er firmabilforsikringen som gjør at det ble så dyrt, men jeg har delkasko på fartsvidunderet mitt!
Vet ikke om det er firmabilforsikringen som gjør at det ble så dyrt, men jeg har delkasko på fartsvidunderet mitt!
Sindre