Oppussing av T3

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
HappyCamper

Oppussing av T3

Post by HappyCamper »

Hei folkens!, jippi, mitt andre innlegg her! :-)

Jeg har en 89 Syncro som jeg er veldig glad i, men jeg vet ikke om den blir min endelige T3, eller om den blir en bruksbil mens jeg sparer til drømmebilen...

Uansett, den er så vidt jeg kan se, fullstendig rustfri både på karosseri og understell. Problemet er at nautet som hadde den før meg, har herpet den noe helt forferdelig med slag og spark og slikt. Han har også øvet seg på å skru selvborende skruer på denne bilen.

Det jeg egentlig lurer på...

Jeg har lyst på følgende:

- større motor (100-120 esler)
- lettmetallsfelger
- Campinginnredning (men allikevel 5 sitteplasser)
- Styling, minimum Coach-sidepaneler & fangere
- FULL omlakkering (er jeg for nøye?, det blir sikkert dyrt)
- FULL tektylbehandling under (kan / bør jeg gjøre det selv?)
- ælsedeskjærm inni nakkeputa... :-)

Er det noen i Norge som gjør dette til fornuftig pris? (tror faktisk ikke at NOEN gjør dette til fornuftig pris men...)

Dersom jeg først har fått spart opp penger, bør jeg dra med meg bila til Wagonworks i England eller Winkler i Tyskland?

Eller...

Bør jeg dr*te i dette og heller bare lete etter en bil som er ferdig slik jeg vil ha den, slik at jeg får minst mulig arbeid selv?

Huff... at det skal være så dyrt å være glad i en bil :-)

Håper på masse svar her...har snart revet av meg hodehåret.

Ha en fin kveld folkens! :-)

Ben.-
Image
sklepp
-
-

Post by sklepp »

et lite spørsmål jeg har, hvor vanskelig er det å montere dette selv?

Motor er jo en sak, men styling?

I min forstand er esel, diesel motor.

Har tenkt på å ha en del av de samme tingene som deg (skjørt/fangere.)
T3/T4 caravelle

Post by T3/T4 caravelle »

Det blir nok en vanskelig oppgave å finne en Syncro som er bygget om akkurat slik du vil ha den.
Gjør det heller "selv"!!
Campinginnredning får man for 5000-10000,-, lakk ca. 15000,- Rustbehandling ca. 2500,-, motor fra 15000-40000,-, coach styling 2500,- og hjul 3000-4000
:D
HappyCamper

Oppussing av T3

Post by HappyCamper »

Det er ikke nødvendigvis så vanskelig å gjøre selv, dersom man har riktig utstyr.

Felger skal jeg klare selv, men hva må jeg ha? hvilke felger passer på hvilke adaptere, etc...

Motorbytte har jeg ikke erfaring med, dog jeg skulle klart det hvis jeg forbannet meg på det. Dessuten vet jeg ikke hvilke deler og slikt jeg trenger.

Nå må jeg ikke på død og liv ha en syncro da... en fiiiin coach hadde dugd i massevis :-)

Jeg bare lurer på om det lønner seg å mekke selv, eller å få tak i en hvor mesteparten allerede er gjort, sånn at det eneste jeg trenger å gjøre, er å levere den inn til tectylbehandling, lydisolering, motorbytte og skifte felger.

er helt blank.
Image
kg72
-
-
Car: 2x T3, 1x T5
Phone: 90786775

Post by kg72 »

Jeg har en '90 WESTY Atlantic Syncro 112i, opprinnelig 4-seters full camper, nå med ekstra klappsete fra en LLE, og hengekøye i "forpiggen". Nå registert for 5!

Selger ikke for under 100k. Sikkert en slik du vil ha, bare med Oettinger motor (?).

Håvard
Post Reply