Da er det vel svært så få muligheter... fylle mer luft i dekka (mindre rullemotstand), skifte olje + filter, samt luftfilter, kanskje justere pumpa litt....
sportøuftfilter har vell svært liten til ingen efekt så lenge man ikke har montert turbo?
akkurat det samma som intercooler uten turbo, gir vell svært lite efekt det også?
har justert pumpa på min 2,4d,merka forskjell jeg,ryker INGENTING!!!! så er litt rart i grunnen.. har vridd en runde på den blande skruen tror jeg det var.
folk har lurt på om det var bensin jeg kjørte siden den ikke ryker noen ting..hehe
ang forbruk så har ikke jeg merket noe forskjell
Golf 2 1,9 TDI
Caravelle 2,5 TDI
Torbjørn her ja
AVWK
Mitt beste triks er å droppe å ta med meg venner og utstyr, merker enorm forskjell på ytelsen hvis jeg kjører alene fremfor å ha 7 folk i bilen og ski/snowboard eller klatre/breutstyr til alle sammen
Risikerer vel å sett fyr på ettellerannet til slutt.Ser det litt for meg...Justere opp pumpa litt-jeg tok en halv omdr på pumpa på min,da ville ingen kjøre bak meg etterpå Var helt svart bak meg.Men kvart omdr var fint,så leverte jeg inn bilen og fikk justert innspruttidspunktet.Det hjalp noe,men det er meget begrenset hva en kan få ut av en sånn motor uten turbo.Vil si min gamle 2.4d gikk godt,men jeg tok toppen på den og til slutt da.
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.