Bremselysproblem
Bremselysproblem
Lest om diverse bremselysproblem, og de fleste svar går på bryteren. Jeg har ny bryter, sikring ok, men høyre baklys/bremselys står på konstant. Venstre fungerer normalt. Noen forslag til hvor jeg starter feilsøking? Eneste feil på EU kontroll, men var ikke så enkelt som jeg trodde...
1987 1,6 td
1994 multivan 2,4 d
1994 multivan 2,4 d
Jordingsfeil. Hvis du har slepekrok, så kan feilen være i tyvkoblingene til kontakten til henger.
Mvh
Erik Solvang
Caravelle t4 -98 lang utgave 2.5 tdi
Caravelle t4 -94 lang utgave 2.4 9 seter
Ford Galaxy -04 1.9 tdi
x-Caravelle t4 -95 kort syncro 2.4 9 seter
x-Caravelle t4 -92 lang utgave 2.4 9 seter
Har vag-com
Erik Solvang
Caravelle t4 -98 lang utgave 2.5 tdi
Caravelle t4 -94 lang utgave 2.4 9 seter
Ford Galaxy -04 1.9 tdi
x-Caravelle t4 -95 kort syncro 2.4 9 seter
x-Caravelle t4 -92 lang utgave 2.4 9 seter
Har vag-com
Rugg på kablene inn til kontakten. Det er sjelden feil som dette ligger lengre oppe(og inni bilen). Gjør rent og få greiene til å fungere ordentlig før du fyller koblingstykket og omtrent hele kontakten med silikon. Da er alt som heter vann/fukt/salt holdt borte for laaang tid.Eddieja wrote:Takk. Får legge meg på rygg når barna sover. Er bedre på stålplater enn ledninger... Blir vel til å ligge å kikke og rugge litt her og der. Eivin.
Slår meg på denne tråden.. Siden vi i juli skal kjøre med bil og campingvogn til Italia tenkte jeg det var greit å være ute i god tid med å finne og reparere evt feil. Merket da at alt som var av bremselys er borte... Ugunstig!! Alt av pærer og sikringer er hele. Etter å ha lest litt inne her antar jeg det er denne bryteren for bremselys som er gåen. Kan noen forklare meg hvor denne sitter? Har vært ute nå, men finner den ikke.
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Re: Bremselysproblem
Sjekk om du har satt pæra feil vei. Enkelte klarer dette...Eddieja wrote:Lest om diverse bremselysproblem, og de fleste svar går på bryteren. Jeg har ny bryter, sikring ok, men høyre baklys/bremselys står på konstant. Venstre fungerer normalt. Noen forslag til hvor jeg starter feilsøking? Eneste feil på EU kontroll, men var ikke så enkelt som jeg trodde...
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Sitter ved pedalen.ThomasKH wrote:Slår meg på denne tråden.. Siden vi i juli skal kjøre med bil og campingvogn til Italia tenkte jeg det var greit å være ute i god tid med å finne og reparere evt feil. Merket da at alt som var av bremselys er borte... Ugunstig!! Alt av pærer og sikringer er hele. Etter å ha lest litt inne her antar jeg det er denne bryteren for bremselys som er gåen. Kan noen forklare meg hvor denne sitter? Har vært ute nå, men finner den ikke.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Takk for svar. Men har funnet den.. Utrolig hva litt 5-56 gjør...Der Postmeister wrote:Sitter ved pedalen.ThomasKH wrote:Slår meg på denne tråden.. Siden vi i juli skal kjøre med bil og campingvogn til Italia tenkte jeg det var greit å være ute i god tid med å finne og reparere evt feil. Merket da at alt som var av bremselys er borte... Ugunstig!! Alt av pærer og sikringer er hele. Etter å ha lest litt inne her antar jeg det er denne bryteren for bremselys som er gåen. Kan noen forklare meg hvor denne sitter? Har vært ute nå, men finner den ikke.