starter for så og dø ut 1,9forgasser

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
morten.R

starter for så og dø ut 1,9forgasser

Post by morten.R »

har satt i el pumpe fra biltema, den fyller opp filteret som er montert før gasseren og bilen starter og går en liten stund før filteret blir tomt og bilen dør. det er da nesten umulig og starte bilen igjen før det har gått en dag eller to, pumpa jobber men filteret fylles ikke. Har prøvd med en bensintank fra båt men det samme skjer. kan det være noe rusk i gassern(er det lett å skru ut gassern for og blåse den ren)
det var mye drit i tanken før jeg renset den og bytta alle slanger, skal få tak i en orginal mekanisk pumpe og se hva som skjer da. :lol:

kom gjerne med råd da jeg snart får krupp av og holde på med dette :shock:

(er avhengi av at bilen går da jeg må flytte den noen hundre meter for og komme til garasjen for å mekke)
vw transporter dobbeltcabiner 84 mod(militær)
vw 12oo jeans 74 mod
audi 100 87 mod
vespa 79 mod
Tom Bringsvor
-
-
Car: T5, 2007, TDI, Lang

Post by Tom Bringsvor »

Dette er ikke det jeg har mest greie på, men motoren suger bensin fra forgasser, bensinen flytter seg alså fra forgasser til motor via vacuum.
Enten med mekanisk eller ny elektrisk vil vel det som motoren ikke bruker sendes tilbake til tanken, kall dette en ringledning, ingen pumpe pumper eksakt mengde motoren bruker til enhver tid.
Jeg tror det er trykk/vacuumforholdene som er endret etter bytte til elektrisk.
Ved å sette inn en elektrisk der den mekaniske stod og benytte alle slangetilkoblinger (ikke plugge noen) burte dette gått.
Tror igrunnen ikke at det er dritt i forgasser o.l.
VW Transporter, T5,TDI, 4MO, 2007,
RZR-Jånni
-
-
Car: 1967 og 1991
Phone: 975 976 57

Post by RZR-Jånni »

morten.R wrote:har satt i el pumpe fra biltema, den fyller opp filteret som er montert før gasseren og bilen starter og går en liten stund før filteret blir tomt og bilen dør. det er da nesten umulig og starte bilen igjen før det har gått en dag eller to, pumpa jobber men filteret fylles ikke. Har prøvd med en bensintank fra båt men det samme skjer. kan det være noe rusk i gassern(er det lett å skru ut gassern for og blåse den ren)
det var mye drit i tanken før jeg renset den og bytta alle slanger, skal få tak i en orginal mekanisk pumpe og se hva som skjer da.

kom gjerne med råd da jeg snart får krupp av og holde på med dette

(er avhengi av at bilen går da jeg må flytte den noen hundre meter for og komme til garasjen for å mekke).
Hvilken kontakt har du koblet pumpen på? Vet du at pumpen går når motoren er startet?? Noen grunn for at du satt på el.pumpe?
Tom Bringsvor wrote:Enten med mekanisk eller ny elektrisk vil vel det som motoren ikke bruker sendes tilbake til tanken, kall dette en ringledning, ingen pumpe pumper eksakt mengde motoren bruker til enhver tid.
Ikke på de med mekanisk pumpe. Der følger pumpen motorturtallet, og pumper raskere jo mer turtall. Elektriske har returledning.
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
91 Caravelle Syncro 2,1wbx
morten.R

Post by morten.R »

den gamle pumpa var full av gørr og ser helt råtten ut, det er ikke retur på pumpa, bare på gassern
vw transporter dobbeltcabiner 84 mod(militær)
vw 12oo jeans 74 mod
audi 100 87 mod
vespa 79 mod
Post Reply