Død bil.
-
Indian
- -

- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
Død bil.
Dt er etter installasjon av sekvential injection and bilen ikke starter. Det kan virker som om batteriet er død men ikke er tillfelle.
Jeg setter inn nøkkelen, vri den og jeg hører et 'tick'. Ingen symptomer på flat batteri. Lys og horn funker og batteriet er ladet opp for sikkerhets skyld.
En ting som gjør meg noe urolig er at det ble en liten gnist da ledningen skulle kobles batteriet, kontakt mellom + polen og karroseriet. ECU dør?
Kan noen si meg om dysene har felles + eller minus? Some jeg har målt, det er en minus ledning til dysene. Tror at feilen kan ligge her.
Alle gas dysene er koblet til original dysene og styres av disse.
All tips mottas med stor takk.
Jeg setter inn nøkkelen, vri den og jeg hører et 'tick'. Ingen symptomer på flat batteri. Lys og horn funker og batteriet er ladet opp for sikkerhets skyld.
En ting som gjør meg noe urolig er at det ble en liten gnist da ledningen skulle kobles batteriet, kontakt mellom + polen og karroseriet. ECU dør?
Kan noen si meg om dysene har felles + eller minus? Some jeg har målt, det er en minus ledning til dysene. Tror at feilen kan ligge her.
Alle gas dysene er koblet til original dysene og styres av disse.
All tips mottas med stor takk.
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
-
Indian
- -

Det er omvendt hos meg. Ser ut som jeg har en felles minus ledning men gir 11.87 volt. Tidligere da panikken satt inn, måte jeg kun 5 volt.
Jeg har målt ledningen til bensinpumpa og den viser kun 5,5 volt. Den skal vise 12 volt?
Jeg har målt ledningen til bensinpumpa og den viser kun 5,5 volt. Den skal vise 12 volt?
Last edited by Indian on 21 Jun 2008, 01:12, edited 1 time in total.
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
-
Rikskringkastingen
- -

- Car: T3 Syncro
Er nøkkelen vanskelig å dra rundt i tillegg til de elektriske feilene? Da tenker jeg på tenningsbryteren..
Har du forresten automatgir? Da sitter det et rele som kutter strømmen til starteren hvis ikke bilen står i park eller nøytral.
Eller kan sikringsboksen ha tatt kvelden? Motorstyreenheten skal ikke ha noen innvirkning på funksjonen til startmotoren.
Har du forresten automatgir? Da sitter det et rele som kutter strømmen til starteren hvis ikke bilen står i park eller nøytral.
Eller kan sikringsboksen ha tatt kvelden? Motorstyreenheten skal ikke ha noen innvirkning på funksjonen til startmotoren.
Last edited by Rikskringkastingen on 20 Jun 2008, 20:00, edited 1 time in total.
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
-
Indian
- -

Nøkkelen har ingen motstand når jeg vri den. Alt virker normalt men hører kun en 'tick' når jeg prøver å starte.
Mandag skal bilen inn til Møller eller et annet bilelektrisk verksted....
Bilen har automatgir. Jeg tok av dekslene under rattet og ser en kabel som dras opp når jeg vri nøkkelen. Etter å ha studert denne mekanismen, så er jeg overbevist at det er den som hindrer at nøkkelen tas ut uten at girspaken står i P.
Mandag skal bilen inn til Møller eller et annet bilelektrisk verksted....
Bilen har automatgir. Jeg tok av dekslene under rattet og ser en kabel som dras opp når jeg vri nøkkelen. Etter å ha studert denne mekanismen, så er jeg overbevist at det er den som hindrer at nøkkelen tas ut uten at girspaken står i P.
Last edited by Indian on 20 Jun 2008, 20:07, edited 1 time in total.
-
Rikskringkastingen
- -

- Car: T3 Syncro
Jeg ville konsentrert meg om startmotoren først. Dette er en ganske enkel kobling som ikke skal være styrt av masse elektronikk. Jeg har en mistanke om at du løser problemet med motorstyringen/manglende lys i kontrollampe også når du finner ut hvorfor starteren ikke går.
Henrik Engen
-
Pyro_smurf
Hei
Har du komplett koplingsjema? Hvis du har det kan jeg ta en titt på det og gi deg noen målepunkter som kan fortelle litt om hva som er galt. Hvis du lurer så har jeg aldri gjort det før på vw men "elsker" elektronikk og er utdannet innen elektronikk og datateknikk. Alså hvis du har skjema kan jeg kikke og gi deg noen tips.
Som kommentar til det å sette bilen inn på verksted har jeg den erfaring at disse desverre kan veldig lite om elektronikk...
Espen
Har du komplett koplingsjema? Hvis du har det kan jeg ta en titt på det og gi deg noen målepunkter som kan fortelle litt om hva som er galt. Hvis du lurer så har jeg aldri gjort det før på vw men "elsker" elektronikk og er utdannet innen elektronikk og datateknikk. Alså hvis du har skjema kan jeg kikke og gi deg noen tips.
Som kommentar til det å sette bilen inn på verksted har jeg den erfaring at disse desverre kan veldig lite om elektronikk...
Espen
Espen
'97 Caravelle
'97 Caravelle
-
Indian
- -

Det er verkstedet som setter bilen inn på verkstedet. De kan ha lite greie på elektronikk men de bruker utstyr spesifikk for biltypen.
Jeg har ingen koblingsskjma til bilen men hvor i landet bor du?
Hadde vært fint om alle medlemmer skriver hvor de bor slik at vi slipper å gjette oss frem.
Dt som skjedde meg ble en nedtur for meg. Nyreparert klimaanlegg fikk jeg glede av i ca 4 timer......æ vil fryse igjen.
Jeg har ingen koblingsskjma til bilen men hvor i landet bor du?
Hadde vært fint om alle medlemmer skriver hvor de bor slik at vi slipper å gjette oss frem.
Dt som skjedde meg ble en nedtur for meg. Nyreparert klimaanlegg fikk jeg glede av i ca 4 timer......æ vil fryse igjen.
-
Pyro_smurf
Jeg har nå oppdattert profilen min med bosted. Men jeg bor helt nord i Oslo. Hva slags motorstyring har du i bilen? Så kan vi se hva jeg kan finne på nettet. Du sier sekvensiell motorstyring, men kan du gi meg navn på systemet. Også hvilken motorkode både på din motor og på motoren innsprøytningen kommer fra.
Espen
'97 Caravelle
'97 Caravelle
Hei IndianIndian wrote:Innsprøytnings systemet er en Bosch Digifant. Motorcode AES. Type moptorstyring har jeg ingen opplysning om.
sikkert at du har Digifant ?
i Handboka står at AES har Motronic som system .
Hilsen Peter
Bussfeber skal ikke helbredes ,bare vedlikholdes .
T4 California Coach 98 Modell ACV 102 HK TDI
Passat 3B Sedan 99 Modell 1.6 101 HK B
T4 California Coach 98 Modell ACV 102 HK TDI
Passat 3B Sedan 99 Modell 1.6 101 HK B
-
Pyro_smurf
-
Indian
- -

Fortsatt billaus. Jeg er ikke helt enig med den måten de gjør det å søke feil på bilen men egentelig har jeg lite jeg skulle ha sagt.
Fredag i forrige uke ble hjernen tatt ut og sendt til kontroll og sist fredag kom beskjed at det var ingen feil der.
Førstkommende mandag skal bilen sendes et annet sted for å sjekke videre. Når det brukes ord som VW-eksperten, blir jeg noe beskymret, da sommerferien er like rundt hjørnet. Det brukes alt for langt tid på bilen.
Jeg blir ikke overrasket om ferien min er ødelagt allerede.
Det værste for meg er mangel på informasjon og denne sukkersøte damen fra Telenor Mobil når jeg ringer.
Fredag i forrige uke ble hjernen tatt ut og sendt til kontroll og sist fredag kom beskjed at det var ingen feil der.
Førstkommende mandag skal bilen sendes et annet sted for å sjekke videre. Når det brukes ord som VW-eksperten, blir jeg noe beskymret, da sommerferien er like rundt hjørnet. Det brukes alt for langt tid på bilen.
Jeg blir ikke overrasket om ferien min er ødelagt allerede.
Det værste for meg er mangel på informasjon og denne sukkersøte damen fra Telenor Mobil når jeg ringer.