Min nye, grønne T4 Multivan

T4-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1991-2003)
Post Reply
erjo
-
-
Phone: 95134175

Min nye, grønne T4 Multivan

Post by erjo »

Jeg har fått noen spørsmål om bilder av min nye bil. Den er faktisk helt lik andre Multivan fra 2003. Men ok, her er det litt om bilen og noen bilder.

Bilen er ikke noe prosjekt, men jeg legger den her likevel (hvor skulle jeg ellers legge den). Jeg kommer ikke til å skru mye på denne, da den virker til å være veldig velholdt.

T4 Multivan, grønn metallic.
2003-modell m/hevetak (siste årsmodell)
2,5 tdi-motor/102 hk
Grå og grønnmønstrete seter.
Ekstra liggemadrass og "kloss".

Den har noe utstyr som ikke er uvanlig, men som nok var tilleggsutstyr på denne:

* Thule sykkelstativ for 2 sykler på bakluka.
* LM-felger da den var ny (sommer).
* Criuse-kontroll
* Webasto-varmer med styringsknapp og ekstrabatteri under førersetet.
* AC (var vel ikke på alle?)

Ellers har den låsbart rom i førerdøra, lukkbar koppholder ved passasjersetet, fjernstyrt sentrallås, varmeseter, elspeil, elvinduer foran, skyvevinduer bak, barnenett til senga oppe, ekstra koppholder på dasj, selvsagt gardiner rundt hele og en del anne standardutstyr.

Jeg tror dette er en 99 prosent optimal bil for meg da den brede senga i bakrommet er bedre enn den som finnes i California-versjonen (for smal). Derfor valgte jeg denne bilen, og ikke California.

Noe annet er det ikke å si. Jeg har da noen tanker om å dra til Tinn med den i september og noen fjellturer før det. Nedenfor ser du bilen. Jeg skal lage flere bilder etterhvert. Men dette bildet er ikke så bra, da det er tatt med et mobilkamera:

Image
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
VWegard
-
-
Car: T4 1995
Phone: 95035197

Post by VWegard »

Gratulerer med nyvogn på gårdplassen! :D

Noen småtterier må du vel alltids finne til den? :wink:
Nå var ikke bildet all verden, men for meg ser det ut som den mangler både ting som vindavvisere på fordørene og kanskje noen ekstralys. 8)
Mvh
Vegard Sørensen
VWegards prosjekttråd T4 95-mod. 2,4 (T)D Caroline
Medlem av: T4TLG, DEG,
T4-junior

Post by T4-junior »

Grattis!
Bilen ser strøken ut (flere bilder vil vel bekrefte det).
Prima bil for turer i fjell og mark. :)
Mvh
Alexander Gjerde

1991 Transporter - campinginnredet
erjo
-
-

Post by erjo »

VWegard wrote:Gratulerer med nyvogn på gårdplassen! :D

Nå var ikke bildet all verden, men for meg ser det ut som den mangler både ting som vindavvisere på fordørene og kanskje noen ekstralys. 8)
Nåja, hva skulle nå det være? Bilen har jo det meste - dessuten har jeg jo på flere busser jeg har hatt fikset de til med options - uten at det gjør noen gladere. Det koster bare penger.

Men det er en ting som jeg synes disse bilene kler: Litt lavere over asfalten (40 mm?), det er pent. Men vi får nå se.

Jeg trenger egentlig ikke gjør noe som helst, da bilen er veldig fin og helt og DEN kan jeg kjøre med lenge.

Nye bilder vil komme senere.
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Hügel
-
-
Phone: 91115773

Post by Hügel »

Så fin ut den, Erik.....

Gratulerer så mye, du får sikkert mange trivelige mil med denne!
Arild Aase

`94 VW California Coach 2,4D (solgt)
`96 VW Golf Cabriolet "Classic Edition"
`05 BMW 525dAT M-Sport
`07 Dethleffs Globebus Integral
VWegard
-
-

Post by VWegard »

erjo wrote:
VWegard wrote:Gratulerer med nyvogn på gårdplassen! :D

Nåja, hva skulle nå det være? Bilen har jo det meste - dessuten har jeg jo på flere busser jeg har hatt fikset de til med options - uten at det gjør noen gladere. Det koster bare penger.

Men det er en ting som jeg synes disse bilene kler: Litt lavere over asfalten (40 mm?), det er pent. Men vi får nå se.

Jeg trenger egentlig ikke gjør noe som helst, da bilen er veldig fin og helt og DEN kan jeg kjøre med lenge.

Nye bilder vil komme senere.
Jeg skjønner godt hvis du mener bilen er "komplett" slik den er nå, men for å repetere meg selv: "vindavvisere på fordørene og kanskje noen ekstralys." :wink:
To nye senkefjærer bak og nedskruing 40 mm foran høres heller ikke dumt ut. Jeg har forstått det slik at du ofte er på tur, og det er lett å tro at senket bil vel ikke alltid er like greit utenfor asfaltveier. Jeg har 40 mm senk på min, og har mange ganger kjørt på rene kjerreveier til hytter.:D
Vindavvisere er greit når bilen står parkert i solsteiken, siden du da kan ha rutene foran noen cm nede for ventilasjonen sin del.
Og lys er jo bestandig kjekt i mørket, eller har den godeste Erik ennå syn som en 20-åring? :wink:
Mvh
Vegard Sørensen
erjo
-
-

Post by erjo »

VWegard wrote:
Jeg skjønner godt hvis du mener bilen er "komplett" slik den er nå, men for å repetere meg selv: "vindavvisere på fordørene og kanskje noen ekstralys." :wink:
To nye senkefjærer bak og nedskruing 40 mm foran høres heller ikke dumt ut. Jeg har forstått det slik at du ofte er på tur, og det er lett å tro at senket bil vel ikke alltid er like greit utenfor asfaltveier. Jeg har 40 mm senk på min, og har mange ganger kjørt på rene kjerreveier til hytter.:D
Vindavvisere er greit når bilen står parkert i solsteiken, siden du da kan ha rutene foran noen cm nede for ventilasjonen sin del.
Og lys er jo bestandig kjekt i mørket, eller har den godeste Erik ennå syn som en 20-åring? :wink:[/quote]

He, he... "Gamle-Erik" har syn som en 57-åring. Jeg vet rett og slett ikke om jeg orker å skru noe mer i det hele tatt., etter 15-20 busser og flere andre veteraner. Vi har verksteder, javel.

Jeg spurte på pris hos VAG på å få inn tåkelys nede under fangerne - det kosta anslagsvis 8000 kroner, fikk jeg vite. Nytt lednignsnett, sa de.Er det noe poeng å bruk så mye pengee?

De vindavviserne som finnes funker visstnok ganske så dårlig på biler med elektriske vinduer på T4 - slik det gjorde også min 1989-T3 som jeg solgte i fjor. men senking er eneste aktuelle her, og kanskje noe mer utstyr til bilen innvendig. Det meste av campingnødvendig utstyr har jeg jo liggende, inkludert et flott fortelt, så trenger egentlig ikke noe. Det eneste jeg vil er at bilen skal rusle å gå uten påkost i år etter år...
Medlem avVWBUS Mjøsa
VWegard
-
-

Post by VWegard »

Hehe, det godt du har synet i behold! :D
Jeg tenkte ikke først på tåkelys, men heller ekstra fjernlys. Jeg synes fjernlysene kunne vært bedre, men det avhenger jo av dine egne krav. 8)

Jeg var ikke klar over at vindavviserne kunne funke dårlig med el.vinduer, og forstår da at du er litt skeptisk. Jeg har sveiver som jeg må dra godt på med for å få vinduene helt opp, og det er vel her clutchene på elvinduene kan jukse litt. :roll:
Mvh
Vegard Sørensen
erjo
-
-

Post by erjo »

VWegard wrote:Hehe, det godt du har synet i behold! :D
Jeg tenkte ikke først på tåkelys, men heller ekstra fjernlys. Jeg synes fjernlysene kunne vært bedre, men det avhenger jo av dine egne krav. 8)

Jeg var ikke klar over at vindavviserne kunne funke dårlig med el.vinduer, og forstår da at du er litt skeptisk. Jeg har sveiver som jeg må dra godt på med for å få vinduene helt opp, og det er vel her clutchene på elvinduene kan jukse litt. :roll:
Jepp! Jeg lure rpå om noen har noen erfaringer med elspeil og vindavvisere?

Vel, vel, det står ji ikke om liv eller død dette her (selv om det vel er mye alvorligere enn som så?).
Medlem avVWBUS Mjøsa
Martin Sandvik
-
-
Car: 2010 Multivan T5
Phone: 40204030

Post by Martin Sandvik »

Gratis med ny bil.

Ang tåke lys så finnes disse i min nettbutikk til en hyggelig pris, også rammer for montering siden du ikke har slike fra før
ang koblin så kan dette gjøres slik som en kobler ekstra lys. enkelt og billig.
erjo
-
-

Post by erjo »

Martin Sandvik wrote:Gratis med ny bil.

Ang tåke lys så finnes disse i min nettbutikk til en hyggelig pris, også rammer for montering siden du ikke har slike fra før
ang koblin så kan dette gjøres slik som en kobler ekstra lys. enkelt og billig.
Regna med at det var slik. Jeg gidder ikke å gjøre dette nå, men kanskje jeg kan rope:

- P O S T M E S T E R ! ! ! !

og ta en tur til Nesbyen....

Hva koster komplett kit? Fangeren har jo utsparinger for lys, så det burde vel være greit å gjør dette. Vi får se an. Du har vel noe deler med til tinn kjenner jeg deg rett så får vi se på det....
Medlem avVWBUS Mjøsa
MusicMan
-
-
Car: T4 2.5 TDI 2000

Post by MusicMan »

Flott bil! Og HELT rett farge! :D
Trond E. Gärtner
2000 Caravelle 2.5 TDI Lang
Caravelle-Kai
-
-

Post by Caravelle-Kai »

Gratulerer her også!

Du mangler bare:

Image

og kanksje en:

Image

og absolutt en:

Image

så er bilen perfekt! 8)
2013 Ford Kuga 2,0 TDCi Powershift - Til salgs!
1999 T4 Caravelle 2,5 tdi
1990 T3 Caravelle Coach 1,6D
1975 VW 1200 Jeans
1974 VW 1200 Jeans (konebil)
Coach-Kameraden og Eksil-Rundlyktgeriljaen.
erjo
-
-

Post by erjo »

Caravelle-Kai wrote:Gratulerer her også!

Du mangler bare så er bilen perfekt!
Syns ikke bilen mangler noe, jeg! Men du har jo sett den, og syns vel at noe mangler. Likeel: Tror ikke jeg skal bruke penger på ting jeg ikke har bruk for, men i får nå se an litt.

Nye sommerdekk med LM-felger skal jeg ha før sommerferien 2009. Foreløpig har jeg ikke bestemt meg for hva. Har jo dekk på bilen nå, jeg!
Medlem avVWBUS Mjøsa
Caravelle-Kai
-
-

Post by Caravelle-Kai »

erjo wrote:Syns ikke bilen mangler noe, jeg! Men du har jo sett den, og syns vel at noe mangler.
Runde lykter med angle eyes blir slett ikke dumt på bilen din Erik. 8)
2013 Ford Kuga 2,0 TDCi Powershift - Til salgs!
1999 T4 Caravelle 2,5 tdi
1990 T3 Caravelle Coach 1,6D
1975 VW 1200 Jeans
1974 VW 1200 Jeans (konebil)
Coach-Kameraden og Eksil-Rundlyktgeriljaen.
Post Reply