(napp ut ledning, fem-seks skruer UT, napp ut ubrukelig del, sett i brukelig del, fem-seks skruer i og plugg i ledninga - prossess ferdig utført)
Men det slo meg da jeg ratta Tyskerbrakka fra garasjen der jeg jobba at om temp-velgeren står på kald luft, vil da det bakre varmeapparatet kunne gi kjøling baki bilen !??
Jeg forstår prinsippet for varmeproduksjon ved at radiatoren i det bakre varmeapparatet mottar returvarmet kjølevæske fra motoren før det går tilbake til det fremre varmeapparatet. Og når vifta bak går, så trekker den luft fra stigtrinnet ved skyvedøra inn via radiatoren som da varmes opp før lufta spres gjennom kanalen i gulvet baki bilen.
Så klarer jeg ikke i farta å se om det da betyr om jeg setter temp-velgeren på blå, om det bakre varmeapparatet da kan la vifta gå uten at kjølevæska benyttes til varmegjengivelse bak...
-Litt sliten etter en dag i skogen, mye morro for en aldrende sjel så hodet trenger en tidlig kveld
Dersom jeg kan få spredt kjøling bak i tillegg til det jeg har i fronten av kupéen, tror jeg at jeg kommer sparke minst en av skinnebeina mine i noe hardt for å straffe meg fordi jeg ikke bytta motoren i varmeapparatet ifjor da jeg fikk nevene i det !
For jeg sliter nemlig litt i bil når det er varmt og ingen A/C - blir matt og tidligere slapp og trøtt. Så i varme dager kjører jeg mye kortere distanser enn normalen ligger på.
Krysser fingra for at ting faktisk kan være enkle også når det gjelder bakre varmeapparat, nå folkens !
mvh,
Yngve S