Automatkassetrøbbel ALLTID

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
El-Pikko

Automatkassetrøbbel ALLTID

Post by El-Pikko »

Har en Transporter 2000 mod TDI 102 Aut. Er i den "Lykkelige" situasjon å bli påprakket denne bilen fra NAV grunnet handicappet barn. Grunnet stort behov for bilen, ble vi tilbudt en bil som var litt under 2 år gammel, og gått 34 000 for å slippe å vente 1-2 mnd, ettersom det er kø for å få disse bilene.

Vi har hatt problemer nesten fra første dag med automatkassa. Bilen hoppet ut av 4 trinn i Drive, hvis jeg prøvde å akslerere fra 60 - 80. Etter dette ville ikke kassen locke i noen av girene. Bilen hørtes rett og slett ut som den ble kjørt av gammel gubbe 80+. Den lå bare og sluret som om jeg leika med Clutchen på en normal bil. Fant etter hvert ut at det hjalp å kjøre ut på kanten, og stoppe motor - for så å starte igjen. Da fungerte kasse som normalt.

Hadde så bilen inne på Bodø Bil, eller på folkemunne "Bodø TVIL" for service. Der sa de at det var besynderlig, for de hadde "ALDRIG" hørt om en eneste feil på disse kassene. Det ble likevel tatt en avlesning av feil-loggen, og jeg ble bedt om å kjøre som normalt til neste service. På neste service ble det tatt ny avlesning av loggen, men de bedyret fortsatt at disse kassen var feilfrie, og VEDLIKEHOLDSFRIE. I samme åndedrag ble det også nevnt, at nå var likevel garantitiden gått ut - noe den ikke var da jeg først klagde på problemene, så et eventuelt kassebytte måtte jeg selv stå for. Jeg sa at dette måtte da gå på garanti, da disse feilene hadde oppstått lenge før - noe de også hadde lest av loggen ved forrige service. Mannen i disken sa da de hadde ingen utskrift av forrige logg - som var slettet ved forrige service, så dette kunne desverre ikke behandles som noen garantisak.

Byttekasse til 65 000 hadde jeg rett og slett ikke råd til, så det ble til at jeg måtte begjynne å kjøre "halvautomat" Hver gang jeg kom fra 80 til 60 sone, var det bare å gire manuelt ned i 3 trinn, og vente til jeg kom opp i rundt 70, før jeg satte den i Drive igjen. Derfor var jo gleden stor, da jeg sist vinter plutselig var fri for Revers. Tilbake på verkstedet sa de at her var det bare kassebytte som nyttet. Ny LANDESORG..... Gleden var derimot stor, da en av verkstedets egne mekanikere kom bort til meg og gav meg råd om ett annet verksted, som drev med rep av Automatkasser.

Selv om NAV's vedtekter sier at alle rep skal gjøres av merkeverksted, tok jeg sjansen og endte opp med 15 000 på den røde sida av kontoutskrifta. Mye bedre enn 65 000... LYKKE, LYKKE.... Nesten.... For 2-3 dager siden begjynte hele bilen å riste når jeg skulle opp en liten bakke i 4 trinnet. Ble litt noia, for det virket som at hele Dashbordet skulle hoppe i fjeset på meg. Jeg ringte mitt nye verksted og lurte på hva dette kunne være. Fikk da til svar at det etter all sansynlighet var Converteren som laget krøll.

Har surfet litt rundt på nettet, og det synes som det er samme Converter som sitter i både Golf, Passat, og Transporter. Ved første øyekast vil jeg si at dette virker noe underdimensjonert. Er jo vesentlig forskjell på en Golf på 1400 kg, og en Transporter på 2700-2800 kg iberegnet "smijernsheis" + andre blytunge effekter fra det norske Trygdeverk.

Har også hørt at på senere modeller er Converteren betydelig større enn i min bil. Var i kontakt med nest-nærmeste merkeverksted som ligger "skarve" 25 mil unna. Vedkommende jeg snakket med der, sa etter å ha sett på serviceloggen på min bil, at det ikke var noen anmerkninger der på at jeg hadde hatt noe trøbbel med kassen. Det var ikke ført inn hverken loggavlesninger, klager, eller tilbud på kassebytte som jeg beklageligvis ikke hadde fått skriftlig. Må si att dette er " STINKENDE DÅRLIG KUNDEBEHANDLING"

Tilslutt et spørsmål. Er det mulig å få satt på en noe mere hardfør Converter på denne kassa? Må reparere da jeg ikke kan kvitte meg med bilen før i 2011 grunnet det er en Trygdebil. Hvis jeg leverer den tilbake, blir den satt inn på verksted for å rette alle mangler - så blir jeg sittende med regninga. Vil jo helst ikke havne i samme situasjon på nytt....
t21500
-
-
Phone: 9081tjueen99

Post by t21500 »

uææh....! avsnitt da, mann!
Pål Strand
Tomator

Post by Tomator »

Hei, og kondolerer.... Har automat selv og den er inne på overhaling nå.
Han jeg bruker for jobben setter ikke inn noen større konverter, men jeg veit Oslo Automatgear satt inn "en forsterket" converter...hva det er aner jeg ikke, men det var det han sa til meg.

Så det fins kanskje noe som er "kvassere" en det som sitter der i dag.
Ring dem å hør, sikker mulig å få tak i der oppe i nord også

edit: Men det som sikkert er på sin plass i ditt tilfelle er vel å sette på en STOR oljekjøler i tilleg til overhaling.
Last edited by Tomator on 08 Sep 2008, 18:26, edited 1 time in total.
Tomas Torgersbråten
- 95 Volvo 945 "sluk'ern"
- 02 VW Caravelle 2,5 tdi. Stjålet og har sikkert blitt en flottfamiliebil i Polen.
- 86 Subaru L1800, som bare står det....
Even
-
-
Phone: 95011694

Post by Even »

Jeg ville stått i butikken og nektet og gå ut før di hadde fått en løsning som hjalp deg ut av knipa,så lenge di leste feillogg og sa du bare måtte kjøre med det.Hadde aaaaaldri gitt meg uten kamp med nebb og klør!!!Er endel folk her på forumet som har T4 m automat,og jeg har ennå ikke sett noen som har sagt noe godt om disse girkassene...
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.

For tiden uten VW buss, men....
El-Pikko

Post by El-Pikko »

t21500 wrote:uææh....! avsnitt da, mann!
Ja... Ser det nå, at det ble litt voldsomt LOL.....

Er dette med å skrive mens frustrasjonen gjør en som mest kreativ vettu... Ser også at dette ligner mere på bilens livshistorie, enn det som egentlig var spørsmålet.

Det med Converteren var at det har blitt meg fortalt at senere modeller har dobblet flatemålet på "Lamellen" eller hva pokker det nå er det kalles, den skiva som finnes inne i Convertereren. :D
El-Pikko

Post by El-Pikko »

Ja, jeg skulle vel gjerne ha stått og ventet meg grønn i butikken, men har nå en gang ikke tid til dette. Er som sagt NAVutstyr dette, og jeg måtte kjøre mine 6 mil hjem for å hente barn på skole. Er ikke så lett å få rullestolbrukere inn i en vanlig bil :wink:

Da jeg snakket med VW forhandler i Mo i Rana, som ligger nest-nærmest sa de at de hadde solgt mange av disse bilene med Automat. Av de som var solgt, var det kun 1 bil som ikke hadde hatt det samme problem som jeg har hatt med Lockup. Denne ene hadde visst vært i Sverige og fått utført rep..... :wink:

Det værste er jo at det er ikke en gang krok på bilen, så den har aldrig vært brukt til annet enn å flytte sin egen vekt....
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Satt og tenkte på at det måtte være bedre å få bilen fiksa på Mo, om du ikke kjenner noen i Narvik/Stamsund og samtidig har båt for å få bilen frakta dit (Kortest vei med minst km til Lofoten, vel ??).

Du husker sikkert vaskemaskinkasetten som gikk rundt om i Salten på 80-tallet, og det er ordbruk jeg ville lagt med til med slike svindlere bak skranken.

Men siden det ikke finnes ett eneste loggført moment vet jeg jaggu ikke om det er poeng å dra inn forbrukerinspektører, forbrukerråd, NAV, eller TV2 hjelper deg med Solveig Barstad (enda hun er der fremdeles) eller andre...

-Hadde dette vært for 20 år sia skulle du bare kommet bortom Fauske så skulle vi samla en gjeng og i samla flokk reist utover for å "godsnakke" med det pakket du møtte på i Bodø. Makan til tjuvradder og svindlere skal man lete lenge etter.

Tentativt forslag :

Sett opp en kronologisk logg for hva som skjedde når, med alt fra bilens oppførsel til kundebehandlers manglende oppførsel og få det ned i en så saklig og rik form at du ikke finner noe som er feil.

Så sender du den til både hovedkontoret til Harald A. Møller, eventuellt til VAG Norge om de er andre enn Møller og selvsagt med kopi til Solfrid Rystad som er oppført som daglig leder i Bodø Bil (som er "sertifisert" forhandler av VAG, ikke autorisert - go figure!) i tillegg til TV2 Hjelper deg & NRKs Forbrukerinspektørene og NAVs representant for trygdebiler i Nordland og sentralt.

Det kan hende du får noe svar på om det er normal oppførsel fra kundebehandlere, og ikke minst - muligens også noe rundt problemstillinga til bilen din.

mvh,
Yngve S
gammal Fauskeramp
El-Pikko

Post by El-Pikko »

Ja Rudeboy. Som gammel "Fauskeramp" har du vel sikkert hørt ditt om dette firmaet... LOL

Da jeg snakket med VW på Mo sa de at det er flere som tar turen på 25 mil til dem for å ta både Service, og reparasjoner. Det er samme firma som eier begge avdelinger, og derfor er det jo ganske rart at ingen har tatt afære.... Fyren på Mo la heller ikke skjul på at det var veldig mange som var totalt "Fedd Up" med hele Bodø Bil, og derfor boikottet, og dro 25 mil sørover istedet...
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Ser at det ikke er Møller i Nordland men hhv i Nord-Trøndelag & Troms...

Da er det vel enda en "sertifisert" bedrift nærmere Lofoten/Vesterålen som ville gitt deg færrest kjørte km i og med at det gr ferge over fjorden - husker ikke hvor de skrur VW ute i havgapet...

"Må" du til Mo kan du jo handle fisk langs kystriksveien, gamlingen kjører fanmeg fra Sulis og ned via Bosmo til havgapet for å ha med på returen så om du i samme slengen har bilen fiks ferdig fra verksted der sør kunne vel retur om Melåy og Glumfjorden gi mental ro etter dette våset du opplever :wink:

mvh,
Yngve S
Stein
-
-
Car: T5 2,5TDi 2008
Phone: 99497790

Post by Stein »

Even wrote:Jeg ville stått i butikken og nektet og gå ut før di hadde fått en løsning som hjalp deg ut av knipa,så lenge di leste feillogg og sa du bare måtte kjøre med det.Hadde aaaaaldri gitt meg uten kamp med nebb og klør!!!Er endel folk her på forumet som har T4 m automat,og jeg har ennå ikke sett noen som har sagt noe godt om disse girkassene...
Kan si en god ting om denne kassen. Den kan godt brukes til anker for en liten robåt. Men lengre enn det vil jeg ikke gå.

Sørg for all del å kjempe til merkeverkstedet gir seg. I allefall tar mesteparten av utgiftene. En slik kasse skal kunne vare i minst 5 år eller 100000. Og egentlig lengre. Koble inn forbrukerrådet.

Forøvrig, gå knall hardt på hjelpemiddelsentralen for at de skal forstå problematikken, gi de gjerne utskrift av de utfordringer som jeg har hatt, gjør et søk på de innlegg jeg har hatt.

Prøv å få dokumentert på en eller annen måte at du har vært på verkstedene disse dagene det gjelder, da må de dokumentere hva de har gjort. Kanskje har du til og med betalt regninger/betalt for arbeidet.

Still gjerne spørsmål. Jeg stiller gjerne opp og gir svar så langt jeg kan!

Lykke til!

Stein
Stein Larsen

Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT

TIguan 2013 Bluemotion TDi
VWegard
-
-
Car: T4 1995
Phone: 95035197

Post by VWegard »

Rudeboy wrote: Da er det vel enda en "sertifisert" bedrift nærmere Lofoten/Vesterålen som ville gitt deg færrest kjørte km i og med at det gr ferge over fjorden - husker ikke hvor de skrur VW ute i havgapet...
Lofoten: Berg & Co i Svolvær og Leknes Bil
Vesterålen: Sortland Auto

Men det er vel andre verksteder i Bodø enn Bodø Bil som skrur på T4?
Skruing på selve kassen er neppe noe som de fleste bilverksteder gjør selv uansett. Få pellet ut klumpen og satt den på en palle som så går nedover til Ringstad.
http://www.rats.no/

Det ville jeg gjort dersom jeg måtte dekke dette selv.
Mvh
Vegard Sørensen
VWegards prosjekttråd T4 95-mod. 2,4 (T)D Caroline
Medlem av: T4TLG, DEG,
VWegard
-
-

Re: Automatkassetrøbbel ALLTID

Post by VWegard »

El-Pikko wrote:Har surfet litt rundt på nettet, og det synes som det er samme Converter som sitter i både Golf, Passat, og Transporter. Ved første øyekast vil jeg si at dette virker noe underdimensjonert. Er jo vesentlig forskjell på en Golf på 1400 kg, og en Transporter på 2700-2800 kg iberegnet "smijernsheis" + andre blytunge effekter fra det norske Trygdeverk.
Veeel, det der er en sannhet med modifikasjoner. :?
Converterene er like utvendig, men finnes i mange varianter til de forskjellige bilmodellene. Dette er merket med en bokstavkode som er stemplet inn i selve converteren.

Bare til 2000-modellene av T4 finner en disse variantene

099323571E converter / code letter:QBDD,QBDC / EQD,EQB,DNA, DNC,DND,DML
099323571G converter / code letter:QCDJ/QCDT / DNE,DNF,EQE, EQF,EQH
099323571K converter / code letter: QDDJ / EQJ
099323571M converter / code letter: QDED/QDDC / DXS,EQG

Og i tillegg leverer VW tre av disse som byttedel.
Image
Mvh
Vegard Sørensen
El-Pikko

Post by El-Pikko »

Greit nok med å sende kassa nedover til ringstad, men jeg er USANSYNLIG dårlig på skruing. Det hadde etter all sansynlighet endt med totalhavari.... :lol:

Er faktisk et verksted i Bodø som driver med Automatkasser som heter Bil & Transmision. Brukte disse da jeg fikk reparert reversen i vinter. Disse har ord på seg å være veldig dyktig med rep av automatkasser, og jeg skal kjøre innom i neste uke for å få ei lita vurdering på hva som eventuelt må gjøres denne gangen.

Er bare så innmari surt at jeg ikke visste om disse fra første stund. Reparasjoner koster blåbær i forhold til f.eks. Bodø bil som skulle ha over 9000 kr for å bytte glødeplugger, mens Bil og Transmision skulle ha 3000 kr.

Er det noen som har peil hvor lenge man kan kjøre med bilen før det sier helt stopp? Og hvis det blir helt stopp, er det mye annet som kan ryke ??
Hvor finner jeg ut hvilken Converter som står i bilen?
Rapidspeed
-
-
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170

Post by Rapidspeed »

hva med å søke på finn eller ett huggeri etter ei kasse...?
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
VWegard
-
-

Post by VWegard »

El-Pikko wrote:Greit nok med å sende kassa nedover til ringstad, men jeg er USANSYNLIG dårlig på skruing. Det hadde etter all sansynlighet endt med totalhavari.... :lol:

Er faktisk et verksted i Bodø som driver med Automatkasser som heter Bil & Transmision. Brukte disse da jeg fikk reparert reversen i vinter. Disse har ord på seg å være veldig dyktig med rep av automatkasser, og jeg skal kjøre innom i neste uke for å få ei lita vurdering på hva som eventuelt må gjøres denne gangen.

Er bare så innmari surt at jeg ikke visste om disse fra første stund. Reparasjoner koster blåbær i forhold til f.eks. Bodø bil som skulle ha over 9000 kr for å bytte glødeplugger, mens Bil og Transmision skulle ha 3000 kr.

Er det noen som har peil hvor lenge man kan kjøre med bilen før det sier helt stopp? Og hvis det blir helt stopp, er det mye annet som kan ryke ??
Hvor finner jeg ut hvilken Converter som står i bilen?
Vel, jeg ville heller overlatt kassa til et verksted som skrur 400+ automater og ingenting annet hvert år, enn et verksted som kanskje rører dette en gang i måneden eller så. :?
Trøbbelet med dette, er at ingen kan si med 100% sikkerhet om hvor lenge det går på et vis. Den kan hangle og gå 10 tusen km og den kan bryte sammen i morgen når du belaster den opp en bakke.
Mvh
Vegard Sørensen
Stein
-
-

Post by Stein »

Ikke kjøp bruktkasse, ikke kjøp renovert kasse fra noe annet firma enn de som bytter ALT i kassene. Blir bare tull.

Og bytt for all del converter samtidig,

OG for all framtid,

OLJE SKAL BYTTES HVER 45000KM ELLER OFTERE!

Drit en lang en i forhold til hva Møller sier. I USA bytter de oljen hver 15000miles! Og de har mange flere automatkasser enn hva vi har her hjemme.

Stein
Stein Larsen

VWegard
-
-

Post by VWegard »

rapidspeed wrote:hva med å søke på finn eller ett huggeri etter ei kasse...?
Det høres ut som en bedre ide, all den tid bilen ikke skal gå mer enn 3 år før den byttes ut. (NAV har 11 års brukstid på slike biler.)
Problemet er vel heller å finne ei kasse som er noenlunde frisk til en vettug pris. :roll:
Det står faktisk en slik bil med automat på NBS sin side med huggebiler, så en telefon kan jo lønne seg.
http://nbs.audiclub.no/?s=sedelebil&delebil=91

Norsk Bildelsenter
Lierskogen Næringspark
Postboks 43
Gamle Drammensvei 91
3421 Lierskogen

NBS overhaler også girkasser.

Telefon: 32 85 40 40
Telefaks: 32 85 44 94
Mvh
Vegard Sørensen
El-Pikko

Post by El-Pikko »

Først må jeg bare si.....

Er virkelig overlykkelig med all respons som jeg har fått på dette innlegget :D. Har fått ha PC'en for meg selv hele dagen fordi dere har vært så flink å skrive svar :lol:

Firmaet jeg nevnte tidligere " Bil & Transmisjon" Har virkelig godt rykte på disse kanter, så jeg har ingen betenkeligheter med å sette bilen inn her for rep av kassen. Eieren/Sjefen er spesialist på Automatkasser - både til privatbiler, og Dragracing. Driver vistnok med fullservice på kasser fra hele Nord-Norge. Har noen ungfoler som driver "Slavearbeidet" med bilene, men selve kassene gjør han selv. Sist gang - når reversen forsvant, var det en ekstra del inni kassa som så litt dårlig ut. Denne byttet han i tillegg - uten å ta ekstra betalt, hverken for delen, eller arbeidet. Jeg synest dette tyder på seriøsitet. Lovet pris, er lovet pris.. :D

Det største problemet er jo egentlig at VW har produsert disse kassene så himla veike + at enkelte forhandlere prøver å lyve seg unna ansvar med å si at det aldrig har vært noe svakheter med disse kassene, eller at garantien er desverre utløpt. Etter at jeg meldte meg inn i dette forumet, har jo visse ting kommet frem som over hodet ikke stemmer med hva Bodø Bil har fortalt meg. Jeg stilte blandt annet spørsmål om det ikke skulle være oljeservice på Automatkasse, fikk da til svar at denne kassa hadde en spesiel olje som ikke trengte å skiftes noensinne :shock: Hadde alle som handlet biler i denne foretningen lest litt i dette forumet, hadde det vært skjerping, eller kroken på døra for Bodø Bil.

Når det gjelder å kjøpe brukt kasse, så er jeg skeptisk. Når man ser hvor mange det er som blir hårløs av denne Automatkassa, vet jeg ikke om jeg tør å kjøpe noe brukt. Greit nok at NAVsystemet lar meg bytte bilen i 2011, men hadde vært jævlig hvis den brukte kassa hadde røket like før jeg skulle bytte. Da hadde det vært samme visa igjen, og det hadde jeg antagelig ikke taklet. Er riktignok god hårvekst i familien, men jeg hadde nok måttet begjynne å ha lua på om sommeren også, hvis noe slikt hadde skjedd....
amubus
-
-

Post by amubus »

Snakket med en på jobben i dag, som har en 99 mod 2,5 Tdi Automat, gått 300 000km. Har aldri skiftet olje på kassen og aldri hatt problemer med den......
Roy alias Amubus
-01 t4 vw PROFILE // BUS, ex ambulanse - Multivan Wannabe
-86 t3 Caravelle
-70 t2 Rico camper
-64 t1 Militærambulanse
Member of RESCUELINERS
Member of Vw Militaria Norway
Image
erjo
-
-
Phone: 95134175

Post by erjo »

amubus wrote:Snakket med en på jobben i dag, som har en 99 mod 2,5 Tdi Automat, gått 300 000km. Har aldri skiftet olje på kassen og aldri hatt problemer med den......
Vi hører vel stort sett bare om de som har problemer. Der har Roy Walter et godt poeng...
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Stein
-
-

Post by Stein »

Har ikke hatt problemer med den nye kassen i min heller, men jeg tar ikke den forhøyede risikoen som det er med å kjøre uten oljeskift. Jeg betalte noen kroner for dette i fjor høst tror jeg det var, og jeg kjenner i mitt hjerte at det er vel anvendte penger.

Når detgjelder automat er det ikke noen T4 som slår kjøregleden og komforten på en med automat.

Det er bare lekkert med automat!

Stein
Stein Larsen

Rapidspeed
-
-
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170

Post by Rapidspeed »

Stein wrote:
Det er bare lekkert med automat!
helt fullstendig enig, men tør ikke.. ikke vw
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
SCar
-
-
Car: 2000 VR6

Re: Automatkassetrøbbel ALLTID

Post by SCar »

VWegard wrote: Veeel, det der er en sannhet med modifikasjoner. :?
Converterene er like utvendig, men finnes i mange varianter til de forskjellige bilmodellene. Dette er merket med en bokstavkode som er stemplet inn i selve converteren.

Bare til 2000-modellene av T4 finner en disse variantene

099323571E converter / code letter:QBDD,QBDC / EQD,EQB,DNA, DNC,DND,DML
099323571G converter / code letter:QCDJ/QCDT / DNE,DNF,EQE, EQF,EQH
099323571K converter / code letter: QDDJ / EQJ
099323571M converter / code letter: QDED/QDDC / DXS,EQG

Og i tillegg leverer VW tre av disse som byttedel.
Image
Er det realistisk mulig å gjøre en slik jobb selv? Tenker da på om man har alle delene man trenger å bytte og tegninger på hva som skal hvor osv. Kan jo eventuellt også ta bilder av de man demonterer.

Skjønner jo at det er krevende jobb, men kan ikke skjønne annet enn at det må være mulig å greie selv? Eller? Noen som har erfaringer?
Sean
--------------------
2000 VR6
Even
-
-
Phone: 95011694

Post by Even »

Min erfaring er at biler med tverrstillt motor(som i caravellen) er noe dritt å skru i.Trangt og vont å komme til.Men for all del,allt går.Jeg skifta motor i en gammel volvo aleine,uten erfaring.Tok to kvelder.Er mer erfaren nå,har hatt pajero :)
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.

For tiden uten VW buss, men....
SCar
-
-
Car: 2000 VR6

Post by SCar »

Even wrote:Min erfaring er at biler med tverrstillt motor(som i caravellen) er noe dritt å skru i.Trangt og vont å komme til.Men for all del,allt går.Jeg skifta motor i en gammel volvo aleine,uten erfaring.Tok to kvelder.Er mer erfaren nå,har hatt pajero :)
Er enig i det, er noe så j***** trangt nede i motorrommet, men tenkte egentlig mer på når kassa er tatt ut av bilen og da plukke den fra hverandre og bytte innholdet. En total overhaling.
Har aldri plukket opp en automat kasse, men vi snakker vel om en jobb som i utgangspunktet er ment å kunne gjøres.
Sean
--------------------
2000 VR6
Post Reply