1,9 diesel i T4
-
henning
- -

- Car: t4 2,4d multi allstar
- Phone: 92247052
1,9 diesel i T4
sitter her og leter etter ny caravelle på finn, og nå har jeg øynene mine på en 98 mod 1,9 diesel..
det høres fryktelig dødt ut...
er det så gale som det ser ut?
det høres fryktelig dødt ut...
er det så gale som det ser ut?
Henning
T4 6-seters kombi 94 (solgt)
T4 multivan allstar 94 2,4d
(solgt)
uten buss for tiden..
Multivanmafiaen
uten buss for tiden..
Multivanmafiaen
-
henning
- -

men sånn til bybil.. funker det?VWegard wrote:Tja, sportsbil er det ikke. Jeg synes det blir vel tamt.
Tenk deg 2,4D som du hadde, og en del mindre power enn det igjen.
det må da være skrekkelig billig å kjøre med?
jeg vet jo at min ikke var noen racer, men jeg ble da vant til den etterhvert.. bare å legge opp til en litt annen kjørestil..
Henning
(solgt)
uten buss for tiden..
Multivanmafiaen
uten buss for tiden..
Multivanmafiaen
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
en 1,9td i t4 er ikke dødt.. den er stilt ned til 68 hk. men er samma motoren som på AAZ i utgangs punktet.. still pumpa og turbo så kjører du fletta av 2,4d.henning wrote:men sånn til bybil.. funker det?VWegard wrote:Tja, sportsbil er det ikke. Jeg synes det blir vel tamt.
Tenk deg 2,4D som du hadde, og en del mindre power enn det igjen.
jeg vet jo at min ikke var noen racer, men jeg ble da vant til den etterhvert.. bare å legge opp til en litt annen kjørestil..
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Jan..
-
henning
- -

er denne bilen det er snakk om :rapidspeed wrote:en 1,9td i t4 er ikke dødt.. den er stilt ned til 68 hk. men er samma motoren som på AAZ i utgangs punktet.. still pumpa og turbo så kjører du fletta av 2,4d.
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... UANk584973
står vel ikke noe om at den er TD såvidt jeg kan se..
Henning
(solgt)
uten buss for tiden..
Multivanmafiaen
uten buss for tiden..
Multivanmafiaen
-
Rapidspeed
- -

68hk er td.. 1,9d(fattigmannsmotoren) er på 61 hk og den ble hovedsaklig kun levert i T4ens fødsel visstnok. fikk ikke sugedieselen så langt opp på -90tallet.. løp og kjøp eller bytt eller hv det nå var.. glatt tatt denne fremfor 2,4d.. 1,9td har faktisk potensiale til å få ut litt av..
-19 Tesla model 3 LR
Jan..
Jan..
-
henning
- -

hmmm.. eneste jeg da må vite før jeg snakker med vedkommende med bilen er om jeg kan montere barnesetet i kombisetet..( spørsmål i egen tråd)rapidspeed wrote:68hk er td.. 1,9d(fattigmannsmotoren) er på 61 hk og den ble hovedsaklig kun levert i T4ens fødsel visstnok. fikk ikke sugedieselen så langt opp på -90tallet.. løp og kjøp eller bytt eller hv det nå var.. glatt tatt denne fremfor 2,4d.. 1,9td har faktisk potensiale til å få ut litt av..
Henning
(solgt)
uten buss for tiden..
Multivanmafiaen
uten buss for tiden..
Multivanmafiaen
-
Rapidspeed
- -

løp og kjøp.. denne motoren ble også kaldt miljødiesel av en eller annen grunn, tror ikke det passer helt for denne tiden men sikkert for ti år siden..henning wrote:jeg reagerte også på at bilen så temmelig fin ut:)solrikioo wrote:Bilen så jo ganske fin ut også. Og hvis det er så enkelt som rapid sier er det jo ikke så mye å lure på. Hehe
-19 Tesla model 3 LR
Jan..
Jan..
-
henning
- -

har sendt mail til hanrapidspeed wrote:løp og kjøp.. denne motoren ble også kaldt miljødiesel av en eller annen grunn, tror ikke det passer helt for denne tiden men sikkert for ti år siden..henning wrote:jeg reagerte også på at bilen så temmelig fin ut:)solrikioo wrote:Bilen så jo ganske fin ut også. Og hvis det er så enkelt som rapid sier er det jo ikke så mye å lure på. Hehe
Henning
(solgt)
uten buss for tiden..
Multivanmafiaen
uten buss for tiden..
Multivanmafiaen
-
Rikskringkastingen
- -

- Car: T3 Syncro
Du ser selvfølgelig at dette ikke er noen Caravelle, men en Transporter. Så den har sikkert ikke noen form separat varme og ventilasjon bak. Trefiberplater og lakkert blikk i rommet bak, ikke noe Caravellebekledninger. Men bilen ser ganske hel ut på bildene, og jeg ser for meg at dette vil være en rimelig og praktisk bruksbil. Evt et fint utgangspunkt hvis man har planer om en annen innredning. Utfra alderen på bilen er det kanskje mulig å bygge den om til personbil avgiftsfritt. I såfall ville nok jeg sett meg om etter noen andre bakseter..
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
-
henning
- -

har sett at det er en transporter ja:)Rikskringkastingen wrote:Du ser selvfølgelig at dette ikke er noen Caravelle, men en Transporter. Så den har sikkert ikke noen form separat varme og ventilasjon bak. Trefiberplater og lakkert blikk i rommet bak, ikke noe Caravellebekledninger. Men bilen ser ganske hel ut på bildene, og jeg ser for meg at dette vil være en rimelig og praktisk bruksbil. Evt et fint utgangspunkt hvis man har planer om en annen innredning. Utfra alderen på bilen er det kanskje mulig å bygge den om til personbil avgiftsfritt. I såfall ville nok jeg sett meg om etter noen andre bakseter..
seteløsningen er i utgangspunktet ikke det jeg ser etter, men jeg synes den ser så bra ut at jeg ble litt fristet.. men får nå se da.. ikke sikkert han vil bytte
Henning
(solgt)
uten buss for tiden..
Multivanmafiaen
uten buss for tiden..
Multivanmafiaen
En kompis har akkurat kjøpt en slik varebil, som han farter rundt i bytrafikk med 95% av tiden. Han er storfornøyd med bilen på den måten. Men den har mindre dreiemoment enn 2,4D og blir fortere andpusten med last og i bakker med litt stigning. Det har han merket. Du bør prøvekjøre den, og så gjøre deg opp ei mening.henning wrote:men sånn til bybil.. funker det?
-
henning
- -

bør vel helst teste den ja..VWegard wrote: En kompis har akkurat kjøpt en slik varebil, som han farter rundt i bytrafikk med 95% av tiden. Han er storfornøyd med bilen på den måten. Men den har mindre dreiemoment enn 2,4D og blir fortere andpusten med last og i bakker med litt stigning. Det har han merket. Du bør prøvekjøre den, og så gjøre deg opp ei mening.
har nå sendt han en mail, så får vi ta det derfra
Henning
(solgt)
uten buss for tiden..
Multivanmafiaen
uten buss for tiden..
Multivanmafiaen
-
henning
- -

for gammel til racerbil-kjøring jeg.. he heEven wrote:Jeg hadde ikke valgt 1.9 motoren pga di bratte bakkene her jeg bor,men er det noe flatere deer du bor,og du ikke har behovet for å dra 110 gjennom fløyfjelltunellen,er det nok en bra bil.Grei pris iallefall.
blir evt stort sett kjøring i lavlandet:) til og fra jobb
Henning
(solgt)
uten buss for tiden..
Multivanmafiaen
uten buss for tiden..
Multivanmafiaen
Har en Caravelle stående med 1.9td som pumpa og trykket er stilt opp på lader 1.1-1.2 ca å går som ei kule tom ihvertfall, brorsan dro biltralle men en 'cortina på med den å det gikk fint det, som å kjøre i en vegg når det kom en mot bakke men fikk opp farta ganske fort å sånn, å da er det snakk om 12-1300 kg etter så vanlig bruk med folk å pargass burde gå smertefritt.
for øvrig tilsalgs, 17' å senkesett....
for øvrig tilsalgs, 17' å senkesett....