Sentrallås T4

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
111 kw

Sentrallås T4

Post by 111 kw »

Caravelle 2001
Sentrallås dør VF begynte å fuske. Nå har den sluttet å virke helt. Får ikke låst med nøkkel engang. Fjernet sentrallåsen og døra er låsbar med nøkkel. Resten av bilen låses ved å bruke fjernkontrollen
Demonterte sentrallåsen. satte strøm direkte på mortoren som da går greit, men greier ikke å kjøre låsen hvis strøm/kontakt settes på

Målte meg til dette resultatet:
Kontaktpunkt 1 fra øverste kontakt: strøm ved låsing av dør
2: strøm ved åpning av dør
3: Jording aktiveres ved funksjoner nevnt i pkt 1 og 2
4: Koblet direkte til motor som jord, men er ikke jordet ved måling.

Er det pkt 4 som er problemet, og feil kommer fra sentral enhet :?:
CAMPEKSPRESSEN

Post by CAMPEKSPRESSEN »

Jeg kan formildle noe erfaring.
Det ble dør stopp hos en venn av meg på en forholdsvis nyinnkjøpt T.4 etter noen tids bruk. Kjøpt i 2001. Feilen ble rettet på garantien med beskjed fra merkeverkstedet, på disse modellene hadde fabrikken brukt for tynne ledninger i dørene. De ble skiftet ut til en større dimensjon.

Vet ikke om dette hjelper, men alikevel til info.
Last edited by CAMPEKSPRESSEN on 05 Oct 2008, 22:37, edited 1 time in total.
Mitt værste mareritt, alle skruer i kjøretøyene mine ble skifta ut til tommer uten at alarmen varslet.
Sven Ole
VW California Coach Syncro. 2,5 TDI. 2002 Teknoblå
VW Schw. Type 7 (166) 1943. 4 x W.
Rikskringkastingen
-
-
Car: T3 Syncro

Post by Rikskringkastingen »

Det er ganske vanlig med ledningsbrudd i dørene. Særlig førerdøra. Det kan virke som dette er mest vanlig på årsmodeller fra '99 og et par år fram i tid.
Det er ingen sentralstyreenhet på sentrallåsen på T4. Kun brytere inni driverne som kjører strøm til de andre dørene hvis en av driverne betjenes. Og så sitter det vel en mottager som sender låse-/opplåsingssignal til driverne på biler med fjernbetjening.
Henrik Engen

'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
111 kw

Post by 111 kw »

Rikskringkastingen wrote:Det er ganske vanlig med ledningsbrudd i dørene. Særlig førerdøra. Det kan virke som dette er mest vanlig på årsmodeller fra '99 og et par år fram i tid.
Det er ingen sentralstyreenhet på sentrallåsen på T4. Kun brytere inni driverne som kjører strøm til de andre dørene hvis en av driverne betjenes. Og så sitter det vel en mottager som sender låse-/opplåsingssignal til driverne på biler med fjernbetjening.
Har prøvd å jorda fra karosseriet , men det funka ikke. Søkte deler til sentrallås hos hugger og fikk opp "sentrallåsstyreenhet" . Er du sikker på at det ikke finnes på denne bilen?
Tror ikke det er ledningsbrudd da alle ledninger sender "signal" unntatt den som jorder motoren i låseenhet. (jorda den i kaross)

Her er link til søk på styreenhet hos huggern:
http://basen.bil1din.no/delinfo.aspx?delindx=1881580
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
CAMPEKSPRESSEN

Post by CAMPEKSPRESSEN »

Klippet fra linken over:
En kort oppsummering av ofte stilte spørsmål her. Les dette først, så kan du spørre etterpå i forumet.

Er ny på dette forumet. Men er det slik at vi skal-bør lese alle tidligere inlegg før vi eventuelt dummer oss ut med spørsmål i dette forumet?
Mitt værste mareritt, alle skruer i kjøretøyene mine ble skifta ut til tommer uten at alarmen varslet.
Sven Ole
111 kw

Post by 111 kw »

Det skal jaggu være sikker at du ikke er den morsomme
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Nei, det er ikke slik det må forstås. Tips står ganske greit til på forsiden og kan være til god hjelp for både nye og gamle som står fast. Hjelper ikke dette, er det bare å spørre i forumet.

Jeg kunne sagt: SØK, dette er behandlet i hundre topics! Og det er det jo...

Det kan være greit å se igjennom oversikten over de forskjellige temaer for å se hva som faktisk tilbys her inne, ikke sant? ;)

Ellers kan vi jo bare slette tipsavdelingen da ingen bryr seg og la alle finne det ut hundre ganger istedenfor å gi dere muligheten til enkle svar på ofte stilte spørsmål samlet på ett sted.

Så hvis 111kw tar det ille opp at dere får dette servert på sølvfat og kanskje finner det dere er ute etter ganske enkelt, så skal jeg slutte å tipse jeg. For all del. Ikke la meg forstyrre.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Rikskringkastingen
-
-
Car: T3 Syncro

Post by Rikskringkastingen »

111 kw wrote:Søkte deler til sentrallås hos hugger og fikk opp "sentrallåsstyreenhet" . Er du sikker på at det ikke finnes på denne bilen?
Tror ikke det er ledningsbrudd da alle ledninger sender "signal" unntatt den som jorder motoren i låseenhet. (jorda den i kaross)

Her er link til søk på styreenhet hos huggern:
http://basen.bil1din.no/delinfo.aspx?delindx=1881580
Det er den nevnte mottageren for fjernbetjent sentrallås.
Henrik Engen

'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
CAMPEKSPRESSEN

Post by CAMPEKSPRESSEN »

Der Postmeister. Takk for informasjonen. Jeg synes en slik liste er til god hjelp og informasjon når det gjelder gode og informative inlegg. Så jeg håper noen gidder å kompletere listen kanskje på en egen tråd, en som er lett å finne.
Sven Ole
Post Reply