Hei
jeg hadde et ødelagt Bremselys (siden Tinn) men glemte og bytte. nå blinket glødninga sporadisk og etter liten stund fungerte cruisecontrollen ikke lenger. etter bytte av bremselysene fungerte alt igjen . Fikk høre at motorstyringa registrere sikerhetsrelevante feil og melder den videre til sjaføren . synes det var ven fin greia.
Hilsen Peter
Bremselys...
Bremselys...
Bussfeber skal ikke helbredes ,bare vedlikholdes .
T4 California Coach 98 Modell ACV 102 HK TDI
Passat 3B Sedan 99 Modell 1.6 101 HK B
T4 California Coach 98 Modell ACV 102 HK TDI
Passat 3B Sedan 99 Modell 1.6 101 HK B
-
Rikskringkastingen
- -

- Car: T3 Syncro
Jeg tror ikke T4 har noen overvåking av pærene på bremselyset. Men TDI har i prinsippet en bryter som gir strøm til bremselysa, og en som gir signal til motorstyreenheten om at du bremser. Men motorstyreenheten får også signalet som går til bremselyset, og varsler i glødelampa hvis ikke disse to signalene stemmer overens. Cruisecontrollfunksjonen ligger i motorstyreenheten, og den blir sannsynligvis koblet ut hvis det er noe galt med disse signalene. Noen biler har to separate brytere, og noen har en firepolet dobbelbryter.
Jeg mistenker at du har en bryter med periodisk dårlig kontakt. Du bør sjekke av og til at bremselyset faktisk fungerer, og eventuellt bytte bryter hvis glødelampa begynner å blinke igjen.
Jeg mistenker at du har en bryter med periodisk dårlig kontakt. Du bør sjekke av og til at bremselyset faktisk fungerer, og eventuellt bytte bryter hvis glødelampa begynner å blinke igjen.
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi