Har en masse symptomer, men finner ikke sykdommen.
-
chr18
- -

- Car: lang T4 93mod.
- Phone: 90142311
Har en masse symptomer, men finner ikke sykdommen.
har nok en mystisk feil på bilen, denne feilen gir en hel messa symptomer som:
økt dieselforbruk
økt motor (u)lyd/(klakking)
utrolig mye svart røyk ved gass på drag/belastning
treg akselerasjon
turtallsperre ved 3000-3500rpm(kunne før dra den over 4)
topp fart under 90km i oppoverbakke, og 110 i bra nedoverbakke
noen som har noen forslag å komme med til hva sykdommen kan være?
økt dieselforbruk
økt motor (u)lyd/(klakking)
utrolig mye svart røyk ved gass på drag/belastning
treg akselerasjon
turtallsperre ved 3000-3500rpm(kunne før dra den over 4)
topp fart under 90km i oppoverbakke, og 110 i bra nedoverbakke
noen som har noen forslag å komme med til hva sykdommen kan være?
christian
-
therkildsen
- -

- Car: T4 00mod 2,5tdi 102hk
- Phone: 932 fem tre 574
er det en 2,4d eller en 2,5tdi eller hva er det
:
:
jeg hade noe lingnende som du skriver med turtalspere på 3-3500 og det var spruken vakumslange til vakumkloka på turboen så det kan jo hvere en plass og begyne og se etter feil der da.
men luft filter, diesel filter kan jo også ha invirkning vist det er en stund siden sist bytta.
dette var mine forslag sikert noen som har noen bedre.
jeg hade noe lingnende som du skriver med turtalspere på 3-3500 og det var spruken vakumslange til vakumkloka på turboen så det kan jo hvere en plass og begyne og se etter feil der da.
men luft filter, diesel filter kan jo også ha invirkning vist det er en stund siden sist bytta.
dette var mine forslag sikert noen som har noen bedre.
Glenn therkildsen sen 75mod den nyskjerige sørlending
caravelle 00mod 2,5tdi 8seter
du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse
kongen av skrive feil er sikkert meg det
caravelle 00mod 2,5tdi 8seter
du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse
kongen av skrive feil er sikkert meg det
-
chr18
- -

er en 2,4, luftfilter byttet i februar, diselfilter er ikke byttet det siste året i hvertfall( i min eie)
har alle symptomene, og trur alle henger sammen med en feil, da de elelr fleste symptomene har oppstått sammtidig.
lurer litt på feil justering på diselpumpa, at den får for mye disel, noen som kan komme med noen komentarer på dette?
har alle symptomene, og trur alle henger sammen med en feil, da de elelr fleste symptomene har oppstått sammtidig.
lurer litt på feil justering på diselpumpa, at den får for mye disel, noen som kan komme med noen komentarer på dette?
christian
Første eg ville sjekka var dieselfilter og om det kanskje er vatn i dette då.
Faderen sin King Cab hadde det same og der var det masse dieseldyr og vatn i filteret som følge av at stasjonen han fyllte på hadde dårlig dieselkvalitet.
enkleste først.......sjekk også luftfilteret...
Faderen sin King Cab hadde det same og der var det masse dieseldyr og vatn i filteret som følge av at stasjonen han fyllte på hadde dårlig dieselkvalitet.
enkleste først.......sjekk også luftfilteret...
Biler: høg byttefrekvens på bil eg?
Siste år:
95 modell Vw transporter...
90 modell Subarusyncro "Krøvel Velle" Frå Velle i ValleVoll solgt
94 modell Vw Caravelle 2,4 D "Monar"
90 modell Caravelle C "Gunnar"
Siste år:
95 modell Vw transporter...
90 modell Subarusyncro "Krøvel Velle" Frå Velle i ValleVoll solgt
94 modell Vw Caravelle 2,4 D "Monar"
90 modell Caravelle C "Gunnar"
-
chr18
- -

tannreima til diselpompa er det jeg trur det kan være selv, prøvde å tappe filteret for vann i dag, trur ikke det var noe som helst vann i det hele tatt i det, så da har jeg i hvertfall utelokket vann i filteret, mangler da å se på luftfilteret, det tar jeg i morra tidlig, om ikke det hjelper heller, blir det nok en 20min. skru jobb og ta en titt på om det ikke er pumpa som det er noe feil med.
christian
-
chr18
- -

mente ren for vann, kan tenkes at det begynner å bli end el møk i det, men ville vell da ha begynt å merke dette litt etter litt, disse symptomene oppstod ganske plutselig, og ble værre her om dagen, men skal ta en titt på filteret i morra, og luftfilteret, så får jeg se om det blir noe bedre, men virker ikke som ett filterproblem.
christian
-
chr18
- -

og i dag kom noen andre problemer tilbake igjen også, bilen starter, litt tregt, men starter, men etter noen få 100meter finner den ut at den vills toppe, den går da saktere og saktere, og vill ikke reagere på gasspedalen, også stopper den helt, samma om jeg tråkker in clutch pedal eller ikke, men stopper fortere om jeg faktisk tråkker inn clutch pedal.
vanskelig å få start igjen, men starter, så går den kanskje 1-2km før den finner ut at den vill stoppe igjen, nå ennå LITT værre å starte, men etter å ha startet denne gangen går den fint, bortsett fra de problemene som er ramset opp i første post.
dette med stoppinga har debn tedenser til når det er under 8 grader ute.
HJELP, om dette fortsetter ser jeg ingen annen utvei enn å måtte kvitte meg med denne bilen, orker snart ikke mere, og heller kjøpe meg en ny bil(da blir det nok ikke en vw-t igjen, disse er rett og slett for dyre for lommeboka mi til å kunne kjøpe nå, så da blir det nok en liten bil igjen:-( ).
vanskelig å få start igjen, men starter, så går den kanskje 1-2km før den finner ut at den vill stoppe igjen, nå ennå LITT værre å starte, men etter å ha startet denne gangen går den fint, bortsett fra de problemene som er ramset opp i første post.
dette med stoppinga har debn tedenser til når det er under 8 grader ute.
HJELP, om dette fortsetter ser jeg ingen annen utvei enn å måtte kvitte meg med denne bilen, orker snart ikke mere, og heller kjøpe meg en ny bil(da blir det nok ikke en vw-t igjen, disse er rett og slett for dyre for lommeboka mi til å kunne kjøpe nå, så da blir det nok en liten bil igjen:-( ).
christian
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
for meg høres det ut som om du sliter med en luftlekkasje i dieselsystemet.. bytt først dieselfilter... hjelper ikke det så ville jeg sjekket litt på slanger osv...
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Jan..
Hadde lignende symptomer på min T4 for mange år siden, det var simringen på dieselpumpa som slapp luften inn, du kunne se luftboblene i returslangen.....kostet kr.3000 på et Bosch verksted for å få fikset det. men det var 1998 priser!
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
-
chr18
- -

og nå har man fått bekreftet att disse bilene har en helt egen(og sær?) peronlighet, nå har bilen fått stått inne i an garasje en stund, og nå verken ryker den speielt mye lengre, og heller stopper den ikke av seg selv lengre, begynner å tru at bilen min er en etterlevning etter gråtass hehe, noen deler som er like, og smitte dette med levende kjøretøy over på bilen min?hehe
christian
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
ingen tvil om det...chr18 wrote:og nå har man fått bekreftet att disse bilene har en helt egen(og sær?) peronlighet, nå har bilen fått stått inne i an garasje en stund, og nå verken ryker den speielt mye lengre, og heller stopper den ikke av seg selv lengre, begynner å tru at bilen min er en etterlevning etter gråtass hehe, noen deler som er like, og smitte dette med levende kjøretøy over på bilen min?hehe
-19 Tesla model 3 LR
Jan..
Jan..
Hadde liknende symptomer på en 92 2.4D (ikke det med clutchen, det høres merkelig ut). Byttet dieselfilter. T-stykket som står på toppen av filteret (retur) og alle slangene inn på filteret og da ble det bra til slutt.
Ian
1992 Caravelle 2,4D (Svigerinnes bil!)
1998 Range Rover 4,6HSE
1989 Porsche 944 Turbo (Samboers bil!)
1980 Porsche 928S
1979 Volvo 245DL
1973 Triumph Stag Mk2
1965 Triumph Spitfire4 Mk2
1964 Triumph Spitfire4 (Prosjekt)
1956 Land Rover 86"
1992 Caravelle 2,4D (Svigerinnes bil!)
1998 Range Rover 4,6HSE
1989 Porsche 944 Turbo (Samboers bil!)
1980 Porsche 928S
1979 Volvo 245DL
1973 Triumph Stag Mk2
1965 Triumph Spitfire4 Mk2
1964 Triumph Spitfire4 (Prosjekt)
1956 Land Rover 86"
-
chr18
- -

og da har man endelig funnet feilen, den var ganske enkelt, og jeg vill sammtidig benytte anledningen til å si unskyld til de jeg ikke hørte på, og si at herretter vill jeg høre på de med erfaring med engang.
det var noe så enkelt at som at jeg omtrent fant en halv tørkerull inni filter boksen, dette har jeg nå klart åpå spore tilbake til at pappa har målt olja, og lagt pappiret på siden av mottoren, og dette må da ha klart å blitt sugd inn i boksen.
det var noe så enkelt at som at jeg omtrent fant en halv tørkerull inni filter boksen, dette har jeg nå klart åpå spore tilbake til at pappa har målt olja, og lagt pappiret på siden av mottoren, og dette må da ha klart å blitt sugd inn i boksen.
christian