Jeg fikk påpakk på PKK at ene fjæren var knekt.Den er knekt nede.Den andre er knekt oppe,men det ble ikke oppdaget....Det betyr jo at jeg må ha nye fjærer.Jeg nekter å tro at bilen er like høy nå som da den var ny-altså segne fjærer-så det jeg lurer på er hvor høy den blir med orginale fjærer,i forhold til å montere senkesett.Vil helt unngå å måtte justere torsjonsfjæringen forran.Var ute og målte,og da er det ca 41cm fra senter felg til nedre kant på hjulbuen bak,og forran er det 40 cm fra senter felg til nedre kant på hjulbuen.Noen som har målet i hodet,eller gidder å gå ut og måle,så jeg kan finne ut hva jeg skal bestille??
På forhånd takk!!
Hvor høy er en T4??
Hvor høy er en T4??
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.
For tiden uten VW buss, men....
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Detta var oppe en gang jeg spurte, og vi kom til en slags høyde på 1 meter og 94.
Noen T4'ere er s høye, noen høyere og noen lavere - uten mod på fjæringer e.l. så ta det med ei klype salt.
-Men jeg har 1.94 i angrepshøyde under åpen garasjeport på garasjen ved leiligheta på jobben så jeg får ikke Tyskerbrakka inn der, selv om fjæringene og bilen for øvrig er noe slitt
mvh,
Yngve S
Noen T4'ere er s høye, noen høyere og noen lavere - uten mod på fjæringer e.l. så ta det med ei klype salt.
-Men jeg har 1.94 i angrepshøyde under åpen garasjeport på garasjen ved leiligheta på jobben så jeg får ikke Tyskerbrakka inn der, selv om fjæringene og bilen for øvrig er noe slitt
mvh,
Yngve S
Selve høyden til taket er ikke så interessant,da det har noe med dekkstørrelsen å gjøre.Det som er viktig er hvor langt det er fra senter felg og opp til nedre kant på hjulbuen.Altså indre kant som er nermest dekket.Da får jeg vite hvor sigen bilen er.
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.
Hvor høy er T4?
Jeg har fra felgsenter til hjulbuen forran og bak -44.5 cm
fra indrekant til dekk (195/70-15) -11,5 cm
Hilsen
Manfred
fra indrekant til dekk (195/70-15) -11,5 cm
Hilsen
Manfred
Manfred Schrader
Immer mit der Ruhe!
98er T4-Syncro Trapo 2.4D
Immer mit der Ruhe!
98er T4-Syncro Trapo 2.4D
-
Tom Bringsvor
- -

- Car: T5, 2007, TDI, Lang
Re: Hvor høy er en T4??
Min T4, 2001, 2,5 TDI, vare, var før senking (orginale fjærer) ca. 40 cm. fra senter felg til nedre kant hjulbue og etter senking 36 cm.Even wrote:Jeg fikk påpakk på PKK at ene fjæren var knekt.Den er knekt nede.Den andre er knekt oppe,men det ble ikke oppdaget....Det betyr jo at jeg må ha nye fjærer.Jeg nekter å tro at bilen er like høy nå som da den var ny-altså segne fjærer-så det jeg lurer på er hvor høy den blir med orginale fjærer,i forhold til å montere senkesett.Vil helt unngå å måtte justere torsjonsfjæringen forran.Var ute og målte,og da er det ca 41cm fra senter felg til nedre kant på hjulbuen bak,og forran er det 40 cm fra senter felg til nedre kant på hjulbuen.Noen som har målet i hodet,eller gidder å gå ut og måle,så jeg kan finne ut hva jeg skal bestille??
På forhånd takk!!
VW Transporter, T5,TDI, 4MO, 2007,
Jeg skiftet fjærer bak på min 98 mod 2,5 tdi i sommer før campingvognsesongen. Min ene var knekt oppe og nede men pkk hadde ikke anmerkning på det. Men med 4900 kilo underveis er det greit at dette er i orden.

[/img]
Slik så fjærene mine ut fra siden med den nye som er en forsterket fjær som tåler 1250 kg i midten. Kjøpt på Møller for 1200 kr pr stk

[/img]
Her er de gamle fjærene fra oven, manglet mye på den ene.
Men tilbake med høyden så var jeg ut i snøstormen og målte å da var høyden fra felgsenter til nederste kant på hjulbuen 40,5 cm med nye fjærene som har gått ca 8000 km.

[/img]Slik så fjærene mine ut fra siden med den nye som er en forsterket fjær som tåler 1250 kg i midten. Kjøpt på Møller for 1200 kr pr stk

[/img]Her er de gamle fjærene fra oven, manglet mye på den ene.
Men tilbake med høyden så var jeg ut i snøstormen og målte å da var høyden fra felgsenter til nederste kant på hjulbuen 40,5 cm med nye fjærene som har gått ca 8000 km.
Roger