Hører ikke at det summer i bensinpumpa når jeg setter på tenningen.
Hvor sitter den og hvordan kommer jeg til?

Du har nok rett her, Rune.Der Postmeister wrote:Nei. Det er plastikk dette her. Og det er et spesialverktøy til formålet. Du kan hvis du er heldig å få godt tak klare å vri den løs. Har kun hatt opp en T4 bensin, og mener å huske at alt er en klums. Her må nok vår venn midt i Norge hjelpe meg med mer utfyllende info.

Ok, da er pumpa sannsynligvis ferdig. Jeg synes bare det er litt rart du ikke har hørt "døds-sangen" til pumpa før den tok kveld.charlie 21 wrote:Jeg har sjekket relè og sikring, de er i orden, og jeg har målt strøm helt til kontakt ved pumpa. Så den får strøm.
Jeg får ikke skikkelig tak på pumpa for det er litt trangt i hullet.![]()
Hva om jeg lager en sirkel med riktig diameter av en finèrplate og plasserer inne i den saken fra Biltema, da vil den ikke klemme.

Det er vel ikke "del 6" som er problemet mitt nå.VWegard wrote:Ok, da er pumpa sannsynligvis ferdig. Jeg synes bare det er litt rart du ikke har hørt "døds-sangen" til pumpa før den tok kveld.charlie 21 wrote:Jeg har sjekket relè og sikring, de er i orden, og jeg har målt strøm helt til kontakt ved pumpa. Så den får strøm.
Jeg får ikke skikkelig tak på pumpa for det er litt trangt i hullet.![]()
Hva om jeg lager en sirkel med riktig diameter av en finèrplate og plasserer inne i den saken fra Biltema, da vil den ikke klemme.![]()
Det originale verktøyet er en ring med klør som passer i de utsparingene i plasten på del 6 på øverste bilde. Oppå denne "ringen" passer 1/2" forlenger med dertil passende verktøy til slutt. Ofte sitter tetningsringen så jævlig at en virkelig må bruke kraft for å få løsnet greiene.
Kremt, jeg så ikke skikkelig på bildet ditt før nå.charlie 21 wrote:
Det er vel ikke "del 6" som er problemet mitt nå.![]()
Men det er hvordan jeg løsner pumpa fra tanken.
Er det mye omdreining som skal til før den er løs?