motor bytte på 2,4. er dette en jobb jeg gjør selv?
motor bytte på 2,4. er dette en jobb jeg gjør selv?
fikk tilbud på ny motor som hadde gått 80000 till 7000. eller burde jeg bare bytte topp pakning og registerreim. eller kanskje selge bilen. er veldig usikker, må ha en bil som jeg kan stole på. har jo kostet på den en del, bytta alt i forstiling+ alt av bremser. man er noen feil på bilen, f.eks diesel måler og temp måler. og hakk nr 2 på vinduspusser. trenger tips for reprasjon, gjør det meste sjølv. eller selge bilen og kjøpe ny?
Det er egentlig ikke noe problem. Men det kan ta litt tid- Klarer det på en dag hvis du har det som skal til av verktøy og hvis du slipper å bytte komponenter på motoren. Hvis du må flytte over alle komponentene så vil det ta litt lenger tid.
Hvor bor du forresten??
7000 for en motor som har gått så lite synes jeg er billig.
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T4 2002 Syncro
Hva du skal gjøre må nesten du ta stilling til.
Jeg kjenner ikke alle fakta her, hvor langt din motor har gått ol. Men har din bil gått langt og du er som meg at du blir litt glad i bilene dine så hadde jeg skiftet hele motoren. Men det er meg i et nøtteskall.
Du må, selfølgelig av med fronten. Og du bør ha en elefantjekk eller talje.
MErk av på motorfestepunktene i bilen hvor motorfestene fra motoren sto. (de som sitter på høyre og venstre side) Jeg plagdes litt med vibrasjoner helt til jeg fikk dytta motoren på plass.
Det er ikke så mye ledninger og ting som skal av på motorn så dette husker du i hode.
Drivakslene løsnet jeg helt inne ved diffen, husker ikke om det var unbraco eller torks der.
Det jeg knotet mest med var de klemmene til eksospotta, de er igrunn harde. Lånte meg et verktøy fra en Reodor Felgen kar her hjemme.
Litt usikker på hva du bør gjøre med den motoren du setter inn, men jeg angrer på at jeg ikke byttet cluts og utløserlager. Det er jo også lett å ta regreima når motoren er ute, hvis ikke den er tatt, så tar du med diesel reima med det samme. Og hvis det ikke er motorvarmer element så hiver du i det også.
Bosted var jo tanken på å gi en hjelpende hånd hvis du kom i nød, men ser avstanden er litt i lengste laget.
Jeg kjenner ikke alle fakta her, hvor langt din motor har gått ol. Men har din bil gått langt og du er som meg at du blir litt glad i bilene dine så hadde jeg skiftet hele motoren. Men det er meg i et nøtteskall.
Du må, selfølgelig av med fronten. Og du bør ha en elefantjekk eller talje.
MErk av på motorfestepunktene i bilen hvor motorfestene fra motoren sto. (de som sitter på høyre og venstre side) Jeg plagdes litt med vibrasjoner helt til jeg fikk dytta motoren på plass.
Det er ikke så mye ledninger og ting som skal av på motorn så dette husker du i hode.
Drivakslene løsnet jeg helt inne ved diffen, husker ikke om det var unbraco eller torks der.
Det jeg knotet mest med var de klemmene til eksospotta, de er igrunn harde. Lånte meg et verktøy fra en Reodor Felgen kar her hjemme.
Litt usikker på hva du bør gjøre med den motoren du setter inn, men jeg angrer på at jeg ikke byttet cluts og utløserlager. Det er jo også lett å ta regreima når motoren er ute, hvis ikke den er tatt, så tar du med diesel reima med det samme. Og hvis det ikke er motorvarmer element så hiver du i det også.
Bosted var jo tanken på å gi en hjelpende hånd hvis du kom i nød, men ser avstanden er litt i lengste laget.
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K