Henta bilen fra skikkelig rep idag.... regning på nesten 9.000!!!!! Men samma det. Problemet er; på vei hjem begynner temp-lampa å blinke.
Den begynner ikke før motoren har gått noen sekunder. Tempraturen i kupèen er normal, temp-nåla viser ikke tegn på noe muffins.
Begynner å lure på om en kobling er tulla med.
Noen tips? Gidder ikke sette den inn igjen for å sjekke ei lita lampe.
Termostat-lampe blinker, T4 93mod
Termostat-lampe blinker, T4 93mod
Stian Korneliussen
2004 MULTIVAN HIGHLINE
2004 MULTIVAN HIGHLINE
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Fyll opp til max når motoren er kald, kjør deg en tur og se om du får endret resultat.
-Begynner å kjenne akkurat den lampa der, føler jeg
Ingen garantier for at ting blir på stell, men det kan hende. Og hvis ikke får du håpe det er noe enkelt og billig - T4 i tidligere utgaver har en rørstuss i plast på kjøleanlegget, som ryker fordi den stussen er for tynn i en skjøt (dvs jeg trur fanskapet er helstøpt men ikke på en tilstrekkelig god nok måte). Har bytta tre slike...
I min verden er det enkelt om samma stuss ryker en gang til, da blir det å stikke innom en rørlegger å få ham til å lage en stuss i metall.
-Men om dette gjelder ditt problem, blir noe søkt å si da det "egentlig" kan være hva som helst.
mvh,
Yngve S
heldigvis ferdig med etterfyllingsregimet til Møller for en stund !
-Begynner å kjenne akkurat den lampa der, føler jeg
Ingen garantier for at ting blir på stell, men det kan hende. Og hvis ikke får du håpe det er noe enkelt og billig - T4 i tidligere utgaver har en rørstuss i plast på kjøleanlegget, som ryker fordi den stussen er for tynn i en skjøt (dvs jeg trur fanskapet er helstøpt men ikke på en tilstrekkelig god nok måte). Har bytta tre slike...
I min verden er det enkelt om samma stuss ryker en gang til, da blir det å stikke innom en rørlegger å få ham til å lage en stuss i metall.
-Men om dette gjelder ditt problem, blir noe søkt å si da det "egentlig" kan være hva som helst.
mvh,
Yngve S
heldigvis ferdig med etterfyllingsregimet til Møller for en stund !
Idag tok jeg en titt ned i motor-rom igjen. Fortsatt blinking, så jeg tenkte jeg måtte sjekke litt grundigere - til tross for mine begrensede evner til mekking.
Fant en ledning med "klikk-kobling" som hang og slang rett ved ekspansjonstanken. "hmmm.... snodig" tenkte jeg. I denne var det stappet en ledning inn i som ikke gikk noen plass (!!?).
Kikket så på ekspansjonstanken, der var et feste/koblingspunkt for AKKURAT en slik sak jeg holdt mellom fingrene. Dytta den likegodt innpå - og vips!! Der var diskolysa i panelet borte..... Har OVERHODET ikke peil på hva jeg gjorde, men NOE rett må det jo ha vært! Og NOE feil må jo verkstedet ha gjort siden denne hang og slang?
Fant en ledning med "klikk-kobling" som hang og slang rett ved ekspansjonstanken. "hmmm.... snodig" tenkte jeg. I denne var det stappet en ledning inn i som ikke gikk noen plass (!!?).
Kikket så på ekspansjonstanken, der var et feste/koblingspunkt for AKKURAT en slik sak jeg holdt mellom fingrene. Dytta den likegodt innpå - og vips!! Der var diskolysa i panelet borte..... Har OVERHODET ikke peil på hva jeg gjorde, men NOE rett må det jo ha vært! Og NOE feil må jo verkstedet ha gjort siden denne hang og slang?
Stian Korneliussen
2004 MULTIVAN HIGHLINE
2004 MULTIVAN HIGHLINE
Det er kontakten til nivåmåleren du har satt på plass, og det var grunnen til at jeg spurte om nivået var normalt.caravelleman wrote:Idag tok jeg en titt ned i motor-rom igjen. Fortsatt blinking, så jeg tenkte jeg måtte sjekke litt grundigere - til tross for mine begrensede evner til mekking.
Godt det ordnet seg!
Og jeg tror det burde blinket allerede fra oppstart utenfor verkstedet dersom denne hang løs. Den har nok bare sittet løst, og har ramlet ut etter litt kjøring.
Det blinket når jeg kjørte fra verkstedet ja!VWegard wrote:Det er kontakten til nivåmåleren du har satt på plass, og det var grunnen til at jeg spurte om nivået var normalt.caravelleman wrote:Idag tok jeg en titt ned i motor-rom igjen. Fortsatt blinking, så jeg tenkte jeg måtte sjekke litt grundigere - til tross for mine begrensede evner til mekking.
Kikket så på ekspansjonstanken, der var et feste/koblingspunkt for AKKURAT en slik sak jeg holdt mellom fingrene. Dytta den likegodt innpå - og vips!! Der var diskolysa i panelet borte..... Har OVERHODET ikke peil på hva jeg gjorde, men NOE rett må det jo ha vært! Og NOE feil må jo verkstedet ha gjort siden denne hang og slang?![]()
Godt det ordnet seg!
Og jeg tror det burde blinket allerede fra oppstart utenfor verkstedet dersom denne hang løs. Den har nok bare sittet løst, og har ramlet ut etter litt kjøring.
Tror ikke den har falt av, for det var altså stappet en ledning inn i den "skoen" til ledningen. Men uansett - ingenting er vel bedre enn at det går bra og at jeg fant ut av det selv. Drit å betale noen for å gjøre noe som tar 2 sek.
Stian Korneliussen
2004 MULTIVAN HIGHLINE
2004 MULTIVAN HIGHLINE