MrFixit's 99 TDi
MrFixit's 99 TDi
Her kommer det vel kanskje etterhvert noe om hva jeg foretar meg på min T4, og kanskje noen bilder...
Etter å ha kjøpt den for en liten måned siden, har jeg kun fått satt på 15" piggdekk og et 40mm senkesett.
Trolig får jeg liggende speil på høyresiden, tilsendt fra Malta. Skal bytte noe bildeler med en der.
Videre skal skyvedøra rettes nede (en liten skade som fulgte med ved kjøpet) og lakkes. Fangerene bør også lakkeres, sammen med panseret og grilldelene som er fulle av steinsprut.
Jeg har bestemt meg for å ha en diskret linje på bilen, altså uten store fangere, sideskjørt og slikt. Men kun ha baklukevinge, 17-18" felger, diskret rutesoting og kanskje angel-lights...
Tror også jeg skal snarest flytte baksetene litt lenger bak, for å få plass til kidsa...
MrFixit
Etter å ha kjøpt den for en liten måned siden, har jeg kun fått satt på 15" piggdekk og et 40mm senkesett.
Trolig får jeg liggende speil på høyresiden, tilsendt fra Malta. Skal bytte noe bildeler med en der.
Videre skal skyvedøra rettes nede (en liten skade som fulgte med ved kjøpet) og lakkes. Fangerene bør også lakkeres, sammen med panseret og grilldelene som er fulle av steinsprut.
Jeg har bestemt meg for å ha en diskret linje på bilen, altså uten store fangere, sideskjørt og slikt. Men kun ha baklukevinge, 17-18" felger, diskret rutesoting og kanskje angel-lights...
Tror også jeg skal snarest flytte baksetene litt lenger bak, for å få plass til kidsa...
MrFixit
Citroën DS... If I have to explain, You would'nt understand...
Jeg bruker gratistjenesten http://photobucket.com/ og synes det fungerer fint.MrFixit wrote:Så må jeg bare finne en plass å laste opp bilder, slik at jeg kan lime dem inn her...
MrFixit
Re: MrFixit's 99 TDi
Hei HeiMrFixit wrote:Her kommer det vel kanskje etterhvert noe om hva jeg foretar meg på min T4, og kanskje noen bilder...
MrFixit
funnet ut hvor langt bak du skal flytte baksetene da??
driver med samme prosjekt som deg men i tilleg full isolerer og demper bilen...lager nye paneler osv...blir vel hel lakering fra påsketider..rett før sommerdekkene kommer på
men legg ut flere bilder av bilen din da....artig å se...
mvh tommy
Jo større bil jo bedre 
MrFixit wrote:Planen er å fjerne hattehylla og så sveise gitterbøylen på plass rett bak setet. Snu festeørene på den fra bakovervendt til framovervendt. Tror dette vil få setet ca 30 cm lenger bak... Bilder kommer etterhvert...
MrFixit
Intresant, vil ha bilder underveis. Har en slik trang bil jeg å.
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
OkiMrFixit wrote:Planen er å fjerne hattehylla og så sveise gitterbøylen på plass rett bak setet. Snu festeørene på den fra bakovervendt til framovervendt. Tror dette vil få setet ca 30 cm lenger bak... Bilder kommer etterhvert...
MrFixit
eg skal flytte sete raden bak ca 50-70cm fra baklukaog lage hatehylle hele veien bak av 30mm mdf....skal ha høytalere der og basser under sete....der di gamel sto er det bare å snu dem mot kjøreretningen....vips har eg 8 seter hvist eg vil.... da di 3 med ryggen til kjøre retningen er klipp on....1 min å sette dem inn eller fjærne...så den blir vel mest 5 seter da...men kan ha 3 til hvist eg vil.
di 3 bakerste får 3 pungt seler men di andre får kun mage belte...
hvist du skjønner ka eg meine...hehe eg e ei kløne å førklare....hehe
Jo større bil jo bedre 
Satte på høyrespeilet i dag. Og holdt på å klikke! Siden det ikke er ment for venstrerattede biler går det ikke an å justere det langt nok inn, så jeg så bare grøfta. Men hvis jeg kilte en M6 mutter imellom speilhuset og foten, i framkant gikk det an, så jeg må nok slipe av 5-6 mm i bakkant av speilhus-føttene for å få vinklet det lenger innover... Sykt irriterende
! Får se om jeg får tid å gjøre noe med det i helga. Må skifte en Mazda 323 bakskjerm og sveise noen dører til en gammel bil...
MrFixit
MrFixit
Virker som alt jeg prøver å gjøre med "kapell-hengeren" min (det er det den kalles av en kompis) går i dass. Prøvde den ene felgen før jeg skulle bestille nye dekk. men jeg fant ut at det ikke er så lett å lure på en felg med 5x108
... I annonsa til selgeren stod det 5x112, og det var det han sa til meg og, men feil var det uansett. Så da måtte jeg bare levere dem tilbake igjen...
Så jeg er fremdeles på jakt etter alu-felger
...
MrFixit
Så jeg er fremdeles på jakt etter alu-felger
MrFixit
Nå er jeg i gang med å få lakkert nødvendige ting på kjerra. Panseret og grillrammene var fulle i steinsprut. Framfangeren hadde noen feite skrammer, og det er en skade i skyvedøra, samt at klarlakken flasser på bakluka. Og så var det den vanlige rusta på kanalkantene... Og nytt tanklokk var jeg også innom og kjøpte i dag.

Her er fronten demontert for lakkering. Det er mye enklere å lakkere delene løst og helt demontert.

Sånn såg skaden ut. Godt inntrykt, og drit-vanskelig å rette fint, siden stålet hadde strukket seg endel...

Her står den i sandblåsehallen, ferdig dekket og klar til å få sandblåst kanalkantene.
I tillegg fikk jeg demontert bakluka og skyvedøra idag, slipt steinsprutene, rettet og sparklet skyvedøra og et par småbunker på bakluka. Tror jeg skal demontere bakfangeren og i morgen og lakkere den også. Nå gjelder det bare å ta det med ro, sånn at jeg ikke blir for pirkete og ender opp med hel-lakkering.
MrFixit

Her er fronten demontert for lakkering. Det er mye enklere å lakkere delene løst og helt demontert.

Sånn såg skaden ut. Godt inntrykt, og drit-vanskelig å rette fint, siden stålet hadde strukket seg endel...

Her står den i sandblåsehallen, ferdig dekket og klar til å få sandblåst kanalkantene.
I tillegg fikk jeg demontert bakluka og skyvedøra idag, slipt steinsprutene, rettet og sparklet skyvedøra og et par småbunker på bakluka. Tror jeg skal demontere bakfangeren og i morgen og lakkere den også. Nå gjelder det bare å ta det med ro, sånn at jeg ikke blir for pirkete og ender opp med hel-lakkering.
MrFixit
Da var jeg endelig ferdig (6 dager på verkstedet) med både lakkinga og ombygging av baksetet. Jeg hadde selvfølgelig ikke mer strøm på mobilen den dagen jeg bygget om setet, så jeg har kun et par bilder av slik det ser ut ferdig.
Her er delene i ferd med å få lakken på.

Grunning på...

Her er basen på...

Og så klarlakken. Bare litt montering igjen.

Måtte ta bilen separat etter delene, ville kun bruke den beste boksen
.

Og her er det blitt bedre plass, både til små og store. La ryggen litt mer enn standard, så nå er det ikke så verst å sitte bak heller.

Skal bare lage ei list og sette på, slik at kanten der hattehylla var blir noe finere. Ikke se for mye på rotet, var på fishe-tur igår...
MrFixit
Her er delene i ferd med å få lakken på.

Grunning på...

Her er basen på...

Og så klarlakken. Bare litt montering igjen.

Måtte ta bilen separat etter delene, ville kun bruke den beste boksen

Og her er det blitt bedre plass, både til små og store. La ryggen litt mer enn standard, så nå er det ikke så verst å sitte bak heller.

Skal bare lage ei list og sette på, slik at kanten der hattehylla var blir noe finere. Ikke se for mye på rotet, var på fishe-tur igår...
MrFixit
Hei
Var det mye arbeid og fiksfakseri for og få til det dær med baksetene.Det så jo meget bra ut og vil tro det dær går greit å få godkjent oss bt? Blei det mye dårligere plass bake i vare rommet?
Var det mye arbeid og fiksfakseri for og få til det dær med baksetene.Det så jo meget bra ut og vil tro det dær går greit å få godkjent oss bt? Blei det mye dårligere plass bake i vare rommet?
-
Magnus eriksen
- Car: 97 vw caravelle
- Phone: 97611113
Så bra ut dette
hva snakker vi av pris for lakkering?
Hei igjen.Da har jeg også flyttet benken bak og fådt litt annen vinkel på rygg puta så no er 2åringen min veldig fornøyd med den ekstra plassen det ble til han:-)