Tistlo wrote:Her er bilder frå teknisk innspekksjon under bilen..
Dårlege foringar

Oppheng til framdiffen. Har forsåvidt ikke noe med selve hjulopphenget å gjøre. Bør skiftes hvis det er slakk slik at diffen slår opp og ned når du gir på og slakker av. Men jeg kan ikke se noe problem med disse utfra bildet.
Tistlo wrote:Lurar på om eg burde skifta foringane til bakre berearmen og? Er det rett fram jobb, eller må eg av med berearmane og pressa inn nye foringar etc?

Jeg ville aldri begynt å plukke på disse hvis det ikke er tydelig slakk i armen eller du får feil på PKK.
Tistlo wrote:Må slipa litt rust på skjevene framme og

Typisk syncrorust på skivene. Det virker som rusta kryper ut fra senteret på skiva. Mulig det samler seg saltlake inni der, og at rusta utvikler seg derfra og rundt kanten? Det blir som regel ganske dyp gravrust. Jeg har skiftet skiver på to av mine biler pga dette. Jeg har ikke sett det som noen løsning å begynne å slipe. Vanligvis må du slipe vekk så mye at du må dreie skiva for å få en fornuftig anleggsflate for klossene. Og da tror jeg i tilfelle du må dreie skiva under minstemål. Men disse er vel ikke de verste jeg har sett, mulig det holder å slipe. Jeg har fundert på å behandle innsida av senteret på skivene med noe som hindrer rust, kanskje det kan gjøre at de holder lenger? Utfordringa blir å finne noe som hindrer rust effektivt, men som ikke vil bli slynget ut til friksjonsflata når bremseskiva blir varm og hjulet går rundt.
Det er ofte ikke så enkelt å få skivene av. Det er liten klaring mellom hjulnavet og skiva. Rusten gjør at skiva "vokser" innover mot sentrum. Når du skal trekke skiva av hjulnavet er det lett for at den stopper i tykke flak av rustent stål.
Tistlo wrote:Meir dårlige foringar

Ikke kritisk enda, så vidt jeg kan se utfra bildet. Bør selvfølgelig skiftes hvis du skal løsne på dette, men ikke farlig å kjøre med. Blir sannsynligvis godkjent.
Tistlo wrote:Går vel ikkje akkuratt gjennom ein kontroll

Kanskje ikke. Men ikke farlig å kjøre litt med hvis det ikke er slakk. Bør uansett byttes snart. Det er disse foringene som hindrer hjulet i å bevege seg fram og tilbake i forhold til karosseriet. Hvis det blir slakk i disse skjer det mye rart med hjulvinklene. Vær obs på at det å flytte mutterne fram og tilbake på gjengestaget påvirker castervinkelen i forstillinga. Hvis du ikke skal ta forstillingskontroll må du passe på å få denne justeringa på nøyaktig samme plass.
Tistlo wrote:Her var da nesten 2cm slark. virkar som da mesta av slarken i girspaken kjem her ifrå. Muli å få stramma da opp på eit vis? Skal smøra opp igjen foringane

Det sitter ei plastkule på den armen som er skrudd i skifteakselen på girkassa. Kula sitter nedi koppen. Veldig vanlig problem på T3 at gummimansjetten sprekker, og at sand og grus nedi fettet i koppen sliter ut plastkula. Du må bytte hele armen med kula, og gummimansjetten. Hvis det har gått for lenge kan koppen være slitt også.
Tistlo wrote:Litt lekkasje under pumpa

Jeg tror jeg ville begynt med å skifte slangen fra tanken til pumpa.