Vidvandre - ny bil

T4-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1991-2003)
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Re: Vidvandre - ny bil

Post by Rudeboy »

Med tanke på solens styrke midtvinters og snø på tak for dem av oss som fremdeles må anvende gateparkering (tidsspørsmål) så tror jeg at dynamoen kommer til å være fastmontert litt til - kanskje jeg skulle montere opp den andre også slik at det er 2x120Ampére dynamoer klar til bruk og så vippe av reimene når sommerhalvåret er her for å se hva som skjer ?

Worst case må jeg koble på en eller to dynamoer og kjøre en liten svipptur så er ting i orden igjen 8)

Satser på tur opp og ned kontinentet (jaffal midtveis nedover) i.l.a året men ifm Den Siste Service jeg skal ha Der Det Koster, så går det foran solcellepanel av "rett type". Jeg får tak i noe som går på takstativet men det blir midlertidig til den dag er her at jeg har råa til å få tak i dem jeg skal ha (og da går de midlertidige inn som lausunger jeg kan lene opp til tre uttafor bilen på tur 8)

Skille

I går opplevde jeg noe som jeg - mistenker - kan ha noe med lav startbatterispenning. Jeg var bortom bilen for å se om den hadde det bra, og oppdaget den sto ulåst. Jeg vet jeg låste den sist jeg var innom fordi jeg så knappen i døra gå ned og bli nede. Nøkkel har ikke vært borti noe i lomma og da er det enten "noe som skjer" når startbatteriet har lav spenning eller så har jentungen hjulpet meg her :D
Problemfritt i utgangspunktet, ingen har vært på bilen i mellomtiden og alt den behøver er en kjøretur så er batteriet ladet opp igjen (da snakker vi ca Namskogan i strekning, ja) (det er vel rekkevidden med fullastet bil pr tank, forresten, rett ved dyrehagen der oppe).

Ellers ikke mye nytt.
t21500
-
-
Phone: 9081tjueen99

Post by t21500 »

Også kjent som Namsskogan Familiepark... 8) Du burde kanskje måle cellene på batteriet for å forvisse deg om at det ikke er noen som er defekte, hvis det er mye utlading og lading.
Pål Strand
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Ikke mye lading, nei. Bilen er knappast i bruk :D

Og når den tas i bruk er det lading over såpass lang tid som skildret :wink:
Null problem. Men batteriet er gammelt og en vakker dag går det ut av bilen og til de evige jaktmarker.
Neergård
-
-
Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
Phone: 917 97 848

Vidvandre - ny bil

Post by Neergård »

Ikke nødvendig å vippe unna for dynamoen om du har solcelle. Det kan imidlertid være hensiktsmessig å få en laderegulator til å styre hvilken krets som skal få levere strøm. Om dynamoen ikke skal levere noe strøm vil den heller ikke være tung å snurre rundt.
Frode Neergård

2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
T4Jan
-
-
Car: T3 '88, T4 '94

Post by T4Jan »

Jeg har brukt slike:
http://www.ebay.com/itm/Digital-LCD-Dis ... Sw7ThUpR6X
Får å ha litt kontroll.

Så måtte jeg bare teste hva som skjer når batteriene får lading fra flere kilder samtidig.
Dagen jeg testet var det 80w direkte inn på batteriene fra solcelleregulatoren.
Så koplet jeg på en ctek lader og da var fremdeles ca 70w inn på batteriene fra solcelleregulatoren.
Så startet jeg motoren i tillegg. Da er det lading fra 3 kilder og fremdeles var det godt over 60w fra solcellene.
Min konklusjon er at det virker som solcellene har prioritet i min bil iallefall.

Så når sola skinner og alt er oppladet så vil ikke dynamoen belaste motoren nevneverdig.

Forøvrig så ser jeg ingen grunn til å ha større dynamo enn den 90A som sitter i originalt.
Den har jo ladet helt oppe i 60A og det er mye. Er tross alt en kjemisk reaksjon inne i batteriene og det tar litt tid.
Er ikke bare å pøse på med mere effekt. Men med tykkere kabel fra dynamo har merkbar effekt på ladingen.
Medlem av: Heimsnekra Campers Landsforbund.
"¿ʞɐǝɹɟ ɐ ǝɹ,noʎ uǝɥʍ 'ʇı ʇ,usı 'ʎlǝuol s,ʇı".
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

To meget gode og nyttige innlegg, takk til både Jan & Frode 8)
OddN
-
-

Post by OddN »

Interessante betraktninger om solcellepaneler. Men hvordan fungerer dette i praksis her i landet? Hvor mange wattimer kan man i praksis få fra slike en gjennomsnittlig norsk sommer? Og hvor lyst må det egentlig være for at de skal være sånn noenlunde effektive?

Hvis det er sånn at man trenger en uke med sol for å oppnå den samme energien som tre timer med kjøring tilsvarer, så blir det vel litt meningsløst...

For å regne litt "slemt" : 12 timer hver dag hvor man i snitt får 60W fra panelet gir:

12 timer x 7 dager x 60W = 5kWh

3 timer med 120A lading på 14V = 5kwh

2x230W solcellepaneler høre straks mer brukbart ut. Og med litt fornuftig strømforbruk på tur, kan man være rimelig selvforsynt med strøm uten å måtte starte motoren. Da begynner det å ligne noe :-)
Harald
-
-

Post by Harald »

T4Jan wrote:Grattis med enda et dukument i vognkortmappen.
Setter du nå på 2 stk 230w solcellepaneler på hevetaket med skikkelig regulator så kan du selge dynamoen.
Jeg kjørte 3000km i sommer uten dymano, og forbruket gikk merkbart ned. Jeg har bare 100w pluss mppt.
Fungerte fint fram til slutten av september.
Hva ble tallenes tale? Og innebar dette å frikoble hjulet til dynamoen eller kun å koble fra styrestrømmen (ta en sikring?) på denne? Jeg byttet vifterem på en bil med defekt AC som jeg har, til en vifterem fra denne modellen uten AC. Kan ikke se forskjell i det hele tatt på forbruket.
- 03 T4b Transporter Syncro 2.5 TDI AXL
- 99 T4a Transporter Syncro 2.5 TDI ACV
- 98 T4b Caravelle 2.5 TDI ACV
T4Jan
-
-

Post by T4Jan »

Harald wrote:
T4Jan wrote:Grattis med enda et dukument i vognkortmappen.
Setter du nå på 2 stk 230w solcellepaneler på hevetaket med skikkelig regulator så kan du selge dynamoen.
Jeg kjørte 3000km i sommer uten dymano, og forbruket gikk merkbart ned. Jeg har bare 100w pluss mppt.
Fungerte fint fram til slutten av september.
Hva ble tallenes tale? Og innebar dette å frikoble hjulet til dynamoen eller kun å koble fra styrestrømmen (ta en sikring?) på denne? Jeg byttet vifterem på en bil med defekt AC som jeg har, til en vifterem fra denne modellen uten AC. Kan ikke se forskjell i det hele tatt på forbruket.
Jeg foretok ingen A-B-A test av dette. Mistet ladingen etter innbrudd i bilen der de rev løs masse ledninger inni dashbordet.
Etter en stund tok jeg bare bort dynamoreima.
Flere ganger målte jeg helt ned i 0,6l/mila og det er ikke hverdagskost for meg med 2.4D sugediesel.
Forbruket var under 0.7l/mila hele sommeren.
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Mens jeg, da, på den andre side har begynt relokering ifm flytting.

Slutt på salslake oppetter bilen og riper ifm "parkerings"skader og denslags, og egen garasjeplass i oppvarmet kjellergarasje.

Var ute etter jobb og spiste mat med en kollega og ruslet hjem akkurat etter 23 fredag - alt okay.
Opp om mårrante for å starte flyttinga med etpar turer lørdags formiddag.

Slentrer rundt bilen og setter meg inn, starter opp. Sjekker høyre speil, alt ok. Sjekker venstrespeilet jeg akkurat hadde gått forbi og hva i helvete !? Speilhus splintret i biter (rart ikke de lå på bakken, De!) og speilglass nå delt inn i seks-sju "soner" hengende i kablinga...

Så jeg subber ut og ser på tingenes tilstand. -En eller annen løk har da valtgt å tro/mene/innbille seg at høyre framhjørne på eget kjøretøy var lengre mot venstre enn fysikkens lover tillater og hjulsporet oppover veien går da 20cm fra bilsia mi. Jeg ser bakover mot lyskrysset og på de tre bilene som sto den veien - hjulspor like tett, ingen skade. Oppover gata ser jeg samme resultat.

Gadd ikke engang skjære tenner. Forholdet er anmeldt. Forsikringa må jeg vurdere skal ta støyten, står som det er på vippen å se om jeg kan finne bøylespeil (SIKA/DOKA-speil) for å bytte til (modde glass slik at det ligger ei varmematte foran speilglasset og varmer det opp på tidlige vintermorgener vha dagens ledningsnett) eller om jeg da nå skal skaffe meg et nytt el.speil til førerdøra.

Men siden jeg har seks uker på å flytte, så setter jeg tidvis fra meg bilen på gammel gateparkeringsgate og jaggu F ser jeg i nysnøen søndag - ved to anledninger samt i morges, at joda, Klodrik har kjørt der flere ganger. :evil:

...og det er helt okay for meg. Speilet mitt gikk åt skogen men jeg har sett plank med spiker i som da på tilfeldig vis havner med ufarlig ende under mitt venstre forhjul og da med spiker opp! ut mot gata ca 25cm fra bilsiden. Game on, bitches. Her skal det settes kraftig lut til.

Nå kan det jo tenkes dette er en av De Engstelige som kjører White Knuckle med nevene fem på ett på rattet og sitter framoverlent på selve rattet - hattkaill, sant. Vel, da får han/hun muligheten til å tenke over om det er så lurt å bestryke biler langs ei hel gate med gateparkering. At det lå en plank jeg unngikk å punktere på som så havnet i spenn under forhjulet mitt, kan jo ikke jeg noe for 8)

Jeg synes ikke synd på vedkommende.
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Flytting utført, varmgarasje FTW!

Speil ikke byttet. Det kommer en dag. For en tid siden spurte jeg Møller om hva innholdet i storservicen går ut på, det blinker "service" i turtelleren ved oppstart.

1. Tidsbestemt/km.avhengig service, personbil
bytte av olje & filter
Bytte av luftfilter
bytte av dieselfilter
bytte av pollenfilter
full gjennomgang av hele bilen (den trenger jeg utdyping på, trur eg)
kr. 2.898,48 (fordi jeg tar det meste av overstående sjøl)

2. Bremsevæskeservice (utenom)
kr. 1.184,81

3. Skifte tannreim, med delesett og vannpumpe
lagt ved pris også på skifte av registerreim
kr. 12.835,27

4. PKK
kr. 600,-
(tenker den tar jeg hos NAF, gitt)

5. Klimaservice, (bytte av gass/sporingsvæske)
kr. 1.990,58

6. skifte av tannreim for dieselpumpe
kr. 6.968,79

7. Skifte av (den skal ikke byttes noen sinne...) girolje
kr. 1.343,06

8 Bytte av ytre drivakselmansjett, begge sider
6.027,98

Nja, hva skal man si. Dette er en godt frisert smørbrødliste basert på storservice eller hovedservice, hva enn som er størst 8for det er den servicen bilen skal ha iht termin).

Det er greit å kunne gjøre ting sjøl også. Totalen for detta over står priset til kr. 33.849,- og da tror jeg jaggu ikke VACN-medlemsskapets rabatter er inklusive. Vil man jo ikke bare tjene inn, men få betalt tilbake i stort monn :D

-Jeg har en oljelekasje (ytre, mind you!) som har pågått siden jeg fikk bilen, det "må være" ei pakning en eller annen plass som er morken for det har ligget olje uttapå motor og motordeler så lenge jeg har hatt bilen :

første PKK hos selvsamme Møller Kalbakken betalte jeg for motorvask og de spylte det som er aller mest synlig når man åpner panseret. Ikke av med motordekselet under og ikke avfetting og motorvask i det store og hele, den gang.
Nå er det mer olje og skjit rundt om i motorrommet og den betalte motorvasken jeg ikke fikk mye av skulle vært gjort.

Sånn fordi jeg ser for meg å frisere smørbrødlista enda mere, er det noen som har anelse om hvor mye bremsevæske som skal i bilen og hva "delenummer" for slikt evt spec skal være ?

Jeg er ikke stødig nok på skruing til at jeg tar tannreim for vassause eller dieselpumpe på strakarm, er det noen som veit av rimeligere pris andre steder i Oslo ? Rett over gata for der vi bor er adressen Bilstereospesialisten i alle år bodde på i St Halvards gate og der står det et verksted - noen her som har brukt dem ?

Får igjen på skaffen men - som vanlig - er det ikke mer enn tilstrekkelig til å kjøpe en Bugg. Så å få bilen ferdig trur jeg ikke blir sånn helt med én gang, det blir vel nærmere utløpet av PKK-perioden enn ved begynnelsen (1. juni).

Tips, råd, innspill ?
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

-Og mens jeg er igang, så ifm flyttinga jeg fremdeles har 1 stk vindavviser til panser for T4a, den har jeg fått betalt for men ikke fått ut fingeren for å sende :

hvem i huleste er eieren ?? Gi et lite pip så kommer både vindavviser og penger asap.
Theodor
-
-
Car: VW T4 -99 kort syncro ex-buss nr.1
Phone: 93297430

Post by Theodor »

Vanlig bremsevæske DOT4 var det jeg fikk iallfall. Kjøpte på Bilxtra (eller var det Torshov) i sommer, da jeg bytta bremser bak. Koster ikke mer enn rundt 100 pr liter...

(men jeg aner ikke hvor mye det går på bilen).
Mvh Øystein Theodor

99 2,5 TDI Man, 9s kort Syncro
07 Mazda 5
99 2,5 TDI Man, 5s lang kombi (vraket)

Imageshack vil ikke vise bildene mine lenger, men jeg husker ikke hvilke jeg har postet hvor. PM meg, så skal jeg fikse det om noen ikke synes.
Bole

Post by Bole »

Rudeboy wrote: -Jeg har en oljelekasje (ytre, mind you!) som har pågått siden jeg fikk bilen, det "må være" ei pakning en eller annen plass som er morken for det har ligget olje uttapå motor og motordeler så lenge jeg har hatt bilen :
Litt generell beskrivelse av lekkasjen da :wink:
Din AXL motor kan være noe forskjellig fra min ACV?
På min motor hadde en feit guffe lagt seg over dynamo og inn mot multi- og tannreimer.
Lekkasjen stammet fra oljepåfyllingsrør. På toppen lekket restene etter oljefylling mellom gummiholder og plastrør. I bunn hadde verksted klart å klemme O-ring mellom rør og motor. Brukte 2 O-ringer for å stoppe lekkasjen. O-ring 30x3,5mm.
Oljemøkka tok kraftig ZALOvann og en sliten oppvaskbørste seg av. Så bra ut etter skylling med et par bøtter lunka vann.
JanO
02 California 2.5TDI ACV / FJS
97 Transporter 2.4D AAB ex
Bole

Post by Bole »

Rudeboy wrote: Sånn fordi jeg ser for meg å frisere smørbrødlista enda mere, er det noen som har anelse om hvor mye bremsevæske som skal i bilen og hva "delenummer" for slikt evt spec skal være ?
Bremsevæskesystemet rommer ca 1.5 liter. Inkluderer kløtsjhydraulikken, nippel (ACV) stikker opp ved hovedbremsesylinder / bremsevæskebeholder.
JanO
02 California 2.5TDI ACV / FJS
97 Transporter 2.4D AAB ex
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Bole wrote:
Litt generell beskrivelse av lekkasjen da :wink:
Din AXL motor kan være noe forskjellig fra min ACV?
På min motor hadde en feit guffe lagt seg over dynamo og inn mot multi- og tannreimer.
Lekkasjen stammet fra oljepåfyllingsrør. På toppen lekket restene etter oljefylling mellom gummiholder og plastrør. I bunn hadde verksted klart å klemme O-ring mellom rør og motor. Brukte 2 O-ringer for å stoppe lekkasjen. O-ring 30x3,5mm.
Oljemøkka tok kraftig ZALOvann og en sliten oppvaskbørste seg av. Så bra ut etter skylling med et par bøtter lunka vann.[/quote]

ACV, ja. Din beskrivelse er uhyggelig nær hva jeg erindrer å ha sett frammi der... får ta meg en tidd i eftas og myse om det kan være så enkelt at det er i området påfyllinga det kommer fra - jeg kjørte jo igjennom to PKK og perioden imellom med påfyllingslokket løst, skulle tro skvetting som sådan slutter når man får til å sette på lokket. Men det ligger dråper på bakken under bilen hvor enn jeg står over tid såeh da tror jeg ikke det bare var lokket alene :wink:

Må få gjort reint der framme, og på siden & under en vakker dag. Har en femlitersdunk med avfettingsvæska, skulle la seg gjøre å få reint det meste ved å ta av motordekselet under.
T4Jan
-
-

Post by T4Jan »

Punkt 3: regreimskifte:
Jeg fikk omtrent samme pris som deg hos møller. Så gikk jeg til mitt favoritt vw verksted og fikk en pris på 7500 kr. Valget var veldig enkelt for meg og resultatet er jeg kjempefornøyd med. Bilen gikk mye penere og roligere etterpå.
Så hvis du isteden for å gå til St. Halvard gate, som du nevner, og heller velger St. Halvardsvei 21b i Lier så sparer du noen kroner.
Så mitt tips er Brastad service i Lier. Bestill time der en mandag vi har kaffetreff så sparer du noen tusenlapper og får i tillegg med deg et hyggelig treff i samme slengen. Det er 2 smekk på flua det ;-)
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Det er en knakannde god plan, må sjekke ifm flight-tider den 25. (om det er noe da borte i Lier) så kan jeg slå opptil flere fluer i en og samme velplasserte smekk.

Bra tips, takk :D

EDIT - fekk, lander 1830 på OSL :roll:
Theodor
-
-
Car: VW T4 -99 kort syncro ex-buss nr.1
Phone: 93297430

Post by Theodor »

Oooh. Tror jeg også skal rasle frem noen o-ringer selv... Veldig kjente symptomer der...
Mvh Øystein Theodor

99 2,5 TDI Man, 9s kort Syncro
07 Mazda 5
99 2,5 TDI Man, 5s lang kombi (vraket)

Imageshack vil ikke vise bildene mine lenger, men jeg husker ikke hvilke jeg har postet hvor. PM meg, så skal jeg fikse det om noen ikke synes.
OddN
-
-

Post by OddN »

De vet å ta seg betalt... Huff, dette var dyrt.
Rudeboy wrote:Flytting utført, varmgarasje FTW!

Speil ikke byttet. Det kommer en dag. For en tid siden spurte jeg Møller om hva innholdet i storservicen går ut på, det blinker "service" i turtelleren ved oppstart.

1. Tidsbestemt/km.avhengig service, personbil
bytte av olje & filter
Bytte av luftfilter
bytte av dieselfilter
bytte av pollenfilter
full gjennomgang av hele bilen (den trenger jeg utdyping på, trur eg)
kr. 2.898,48 (fordi jeg tar det meste av overstående sjøl)

2. Bremsevæskeservice (utenom)
kr. 1.184,81

3. Skifte tannreim, med delesett og vannpumpe
lagt ved pris også på skifte av registerreim
kr. 12.835,27

4. PKK
kr. 600,-
(tenker den tar jeg hos NAF, gitt)

5. Klimaservice, (bytte av gass/sporingsvæske)
kr. 1.990,58

6. skifte av tannreim for dieselpumpe
kr. 6.968,79

7. Skifte av (den skal ikke byttes noen sinne...) girolje
kr. 1.343,06

8 Bytte av ytre drivakselmansjett, begge sider
6.027,98

Nja, hva skal man si. Dette er en godt frisert smørbrødliste basert på storservice eller hovedservice, hva enn som er størst 8for det er den servicen bilen skal ha iht termin).

Det er greit å kunne gjøre ting sjøl også. Totalen for detta over står priset til kr. 33.849,- og da tror jeg jaggu ikke VACN-medlemsskapets rabatter er inklusive. Vil man jo ikke bare tjene inn, men få betalt tilbake i stort monn :D

-Jeg har en oljelekasje (ytre, mind you!) som har pågått siden jeg fikk bilen, det "må være" ei pakning en eller annen plass som er morken for det har ligget olje uttapå motor og motordeler så lenge jeg har hatt bilen :

første PKK hos selvsamme Møller Kalbakken betalte jeg for motorvask og de spylte det som er aller mest synlig når man åpner panseret. Ikke av med motordekselet under og ikke avfetting og motorvask i det store og hele, den gang.
Nå er det mer olje og skjit rundt om i motorrommet og den betalte motorvasken jeg ikke fikk mye av skulle vært gjort.

Sånn fordi jeg ser for meg å frisere smørbrødlista enda mere, er det noen som har anelse om hvor mye bremsevæske som skal i bilen og hva "delenummer" for slikt evt spec skal være ?

Jeg er ikke stødig nok på skruing til at jeg tar tannreim for vassause eller dieselpumpe på strakarm, er det noen som veit av rimeligere pris andre steder i Oslo ? Rett over gata for der vi bor er adressen Bilstereospesialisten i alle år bodde på i St Halvards gate og der står det et verksted - noen her som har brukt dem ?

Får igjen på skaffen men - som vanlig - er det ikke mer enn tilstrekkelig til å kjøpe en Bugg. Så å få bilen ferdig trur jeg ikke blir sånn helt med én gang, det blir vel nærmere utløpet av PKK-perioden enn ved begynnelsen (1. juni).

Tips, råd, innspill ?
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Nå er jeg spent, Odd, hva du sier ?

EDIT - nå, sitatfjusk. Vel, jeg sier meg enig - det er usannsynlig dyrt. De kom jo med fantasipriser på mellom 38k og 40k da Tyskerbrakka i sin tid måtte ha ny tannstang pluss litt til, og jaggu dømte de Kakemonsteret til å måtte koste omlag like mye for å få den ferdig med fem nye dekk på.

Jaja, de glemmer til stadighet hvem som betaler smøret på frokostbordet søndagsmårra. Tradisjonelt sett har det vært meg men jeg er mindre og mindre lysten på å betale priser satt opp etter fri dikting. Det blir vel til at mesteparten blir gjort andre steder :wink:
Buss Marius
-
-
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467

Post by Buss Marius »

Jeg trodde du hadde lest såpass mye på dette forumet at du hadde skjønt at møller konsernet skal du holde deg langt unna. Det finnes andre firmaer, i vårt "nærområde" som faktisk er avhengig av å gjøre en god jobb, til en vettug pris, slik at kunder kommer igjenn og anbefaler dem til andre, for at de skal få jobber. Møller konsernet fortjener ikke en eneste kunde. Selv er jeg også opptatt av å ikke ødelegge bilen med originaldeler.
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Kanskje det var derfor jeg spurte etter egnede steder, daeh, Marius...

Jeg liker å tro at de som får jobben til på en best måte får penga, uansett hva det står på skiltet uttafor. Det kunne jeg ha trodd at du visste etter å ha vært såpass lenge påd ette forumet.

Møllerkonsernet (ett ord) fortjener som alle andre som driver med kjøp og salg de kundene de får, om de sammen kundene drar tilbake er jo en helt annen sak. Jeg er en av dem som engang i tiden først dro dit for å få ting gjort på verksted, nå sender jeg fram henvendelse i ro og mak som de i ro og mak kan besvare hvor priser kommer klart og ettertrykkelig fram. Deretter går jeg påd et som pleide være et fagforum og etterlyser alternativ til millionærflåerne til han Harald A :wink:

En ting jeg liker om konsernet er at de går på motorsport, er fan av det men at kundemassen skal stjeles fra er noe - hva skal jeg kalle det, kontraproduktivt ?

Jaja. Albjerk og Sulland leverer da VW, de også for de som vil handle nye biler og jaggu så jeg en med Biliaskiltplate i vinter også så en dag oppdager selv H.A.M hvor skapet egentlig står hen.

Så. Til Lier for overnevnte jobb, i nabogata for muligens noe annet og NAF for PKK. hva med resten ?
Drittsekken
-
-
Car: 2003 Multivan Westfalia 2,5TDI 102HK
Phone: 930treåtte720

Post by Drittsekken »

Jeg mistet litt troen på NAF på min forrige PKK. Ting stod litt på hodet her og jeg klart å levere bilen med flere mangler. Bl.a. et ikke fungerende bremselys (det høye), defekt skiltlys, og en dunking i oppheng fremme. Jeg leverte i den tro at jeg skulle få en smørbrødliste på hva som var feil i opphenget slik at jeg kunne skifte dette. Etterkontroll får jeg alltid så jeg gidder ikke å forsøke å fikse alt på forhånd, har brent meg der tidligere.

Resultat: Ingen feil!

Men med kommentar på litt slakk i nedre bærekule. Den ble byttet av forrige eier for ikke så lenge siden og var ikke problem på NAF-testen i forbindelse med kjøpet 2 måneder tidligere.

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
Leidulf
http://www.nettet.be/vw/vw.php

-2003 Multivan Westfalia TDI 102HK
-2014 Nissan Leaf
-1995 Caravelle GL Syncro 2,4D 9 seter (vraket)
-1998/99 Audi A4 1,8 (solgt)
-1983 Ford Fiesta Jubileum 1,1 (solgt)
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Jaja, da skal jeg i det minste ikke klage på før-PKKen :lol:

En ting som slo meg i helga, er at det virker som om dere på forumet her leser "jeg forhørte meg på pris hos Møller" som at ejg skal legge igjen penga mine der, sånn på død og liv gi vekk penga mine den veien. Det har aldri vært snakk om det, snarere å få bilen i stand til troverdig nivå.

Ettersom jeg også skal til NL likevel i år også (fractur i kne gjør at jeg ikke skal gå marsjen i år, naturlig nok) så vil jeg høre med VW i Nijmegen også hva de skal ha for jobben - da må jeg tilrettelegge hentinga av bilen fordi de har stengt fredager - om prisen er okay.

Skille

Driver og pønsker på sverigestur, ikke ofte jeg er der men det blir i pinsehelga'ish i kombo med Vårtreffet til Raymond oppe på Rena :

ut onsdag 040516 etter jobb i retning Frekstad langs E-18.
Overnatte Freksta til torsdag 050516 før Moss - Horten tas på formiddagen (en eller annen gang før 1100) siden jentungen ikke hadde briller sist vi tok den båten.

Lunch i enten Horten eller Sandefjord før ny seilas med Fjordline (første for begge) til Strømstad kl.1520 og overnatting der til fredag. Deretter innmarsj Norge over nedlagte (men garantert betjente) Holtet tollsted langs Rv-22 sør for Halden.

Deretter langs riks- og fylkesveier i retning Rena, blir vel en dagsetappe oppom Åmot kommune slik at vi ankommer rundt 14+ til Rena sentrum.

Det er lov å slenge seg med hele eller deler av etappen, men si gjerne i fra om du/dere tenker på det. De som ikke slenger seg med kan holde akkurat dét inne i seg :wink:

Så det så.
Post Reply