Kan T4-1993 2,4D kjøres på biodiesel?

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Troxx

Kan T4-1993 2,4D kjøres på biodiesel?

Post by Troxx »

Roter rundt på noen danske sider, der kommer det frem folk som kjører på rapsolje, jeg vil tro biodiesel er snillere og egentlig ikke trenger noen mods.
Stian
-
-
Car: 2004 Multivan

Post by Stian »

Du vet at en ikke TRENGER å legge ut samma posten 100x for at noen skal svare..... Vi er generellt litt flinkere å svare på innlegg her inne enn på Caravelle.DK :wink: .
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
jensemann

Post by jensemann »

nei tror ikke det, jeg har en t4 tdi og ble anbefalt av wag om ikke kjøre på bio disel
10 seter caravelle 2,5 tdi 2002
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Som det er nevnt, det holder å spørre én gang.

Du har muligheten til å klikke i krysset på de trådene du la inn for mye av, og konse her som du begynnte få svar :wink:

Nei, jeg mener å huske det er nevnt før her på forumet - søk-funksjonen fungerer, den anbefales 8)

Og jeg ville ikke dytta verken raps eller frityr i Tyskerbrakka mi (1991) uten videre, kanskje som bindemiddel (?) på en varm sommerdag som jeg skulle kjøre såpass langt at tanken ble tømt og fyllt igjen samma dagen.

Mitt syn i saken.

mvh,
Yngve S
Forfatteren

Post by Forfatteren »

Jeg undersøkte det litt, etter at Forbrukerinspektørene på NRK påsto at mange VW kan kjøre på biodiesel. Det hadde jo vært veldig bra å kunne kjøre omkring og være klimanøytral, men, i følge instruksjonsboka; fyller man først biodiesel må man fortsette med det, mao. man kan ikke fylle biodiesel på en av de få stasjonene som har det og så tanke vanlig diesel neste gang. Bare det gjør det selvsagt uaktuelt. Et annet argument er at tillegsvarmerene ikke tåler biodiesel. Da hjelper det ikke at bilen kan gå på det når varmeapparatet ikke gjør det.
Om noen år kommer neste generasjon biodiesel, som skal kunne benyttes på de fleste biler. Vi får vente til da.
Post Reply