Skal kjøpe ny bil å lurer på denne...

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Even
-
-
Phone: 95011694

Skal kjøpe ny bil å lurer på denne...

Post by Even »

Har sett på denne bilen på finn.no http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T8mx090976

Er jo ganske billig,men er runda noen tusen kan en jo si...Er det noe en skal være ekstra OBS på når en sånn bil er kjørt så langt?Hvordan sjekke drivverk å motor enklest på?Kom med innspill,er alltid kjekt å få andres synspunkt :idea:
Hva kan jeg tøye meg til å by for denne?
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.

For tiden uten VW buss, men....
Stein
-
-
Car: T5 2,5TDi 2008
Phone: 99497790

Post by Stein »

Det står i annonsen at det er en 1999 mod, men jeg mener at de hadde en annen utseende på dashbordet. Blant annet annen "Hazard" knapp. (En trekantet knapp alene)
Gi bud står det. Legg inn et lavt bud, om du har prøvekjørt den, og mener den er verdt pengene, og legg opp til en god del vedlikehold den første tiden. (Regreim, motorfester, forstilling, topp-pakning, vannpumpe, foringer etc.) Men alt i alt er det sikkert en grei bil. Tar forbehold om syncro da jeg ikke er noe særlig godt kjent med det.

Stein
Stein Larsen

Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT

TIguan 2013 Bluemotion TDi
Adax
-
-

Post by Adax »

Mye penger for en bil som bare er 100 unna en halv million km. hos meg blinker pengesluk lampa for fult!
http://www.sportsbillosjen.com/

" Go out for a pointless drive!"
"Propello aeris tepesco plebis plaustrum"
"Dare to be different"
TOBLERONEJAN
-
-

Post by TOBLERONEJAN »

Holder med adax her, styr unna, kan nok like gjerne kjøpe deg en som er i bedre stand.

En annen ting: denne har stått en stund, tydelig vis ikke noe varp.
Jeg er på utkikk etter syncro selv, gikk glatt forbi denne bilen.
Livet er for kort til og kjøre kjedelige biler.

Jan ove sandnes
Drammen
Even
-
-
Phone: 95011694

Post by Even »

som sagt snart kjørt en halv runde,men er ikke redd for selve motoren,men allt det andre som kommer etter så mange km.Har en annen også i sikte,men problemet mitt er at jeg bor på sør-vest landet,å di eneste bilene jeg finner av denne typen er minimum 40 mil unna!Vil ikke betale en halv mill for en bil heller,for det er mer enn jeg betalte for huset :wink:
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.

For tiden uten VW buss, men....
monor
-
-

Post by monor »

Ta naf-test.

Jeg gjorde det en gang på en Caravelle fra et sted som var for langt å dra til. Selger fraktet den dit. Fikk "ikke kjøp" melding i retur.
StaaleB
-
-

Post by StaaleB »

Jeg synes den så litt spennende ut jeg. Hadde den vært kort utgave og dukket opp litt tidligere hadde jeg nok kikket nærmere på den. Den ligger jo veldig lavt i forhold til tilsvarende biler og den er høvelig greit utstyrt med AC og sperre, som ikke alle har. Den har noen km på nakken, men heller en bil med 389' på telleren og full servicehistorikk enn en som har gått f.eks 200' og som har "huller" i servicehefte. Mye av det som koster penger er jo slitedeler, og det dukker ikke opp plutselig etter 400'. Kjøper du en med 150' på telleren kan det likevel dukke opp behov for å skifte dårlige bærekuler, bremseklosser, eksos, regreim, dekk etc. Jeg har en 95-mod som er på ca samme kmtall og det har da sannelig vært utgifter fra jeg overtok den på 180' km og. Den er i hvert fall i bedre stand nå enn for f.eks 100' km siden, så km behøver ikke være alt. Men som kjøper bør du selvfølgelig bruke det for det det er verdt i evt prisforhandling.

Det er jo iflg annonsen også skiftet en del saker nylig. Spør eier om hva annet som er skiftet de siste årene så får du jo en pekepinn på om hva som er unnagjort for en stund, og hva som står i vente. Spør også om hva slags kjøring den har vært brukt til.
Den er i hvertfall iflg vegvesen.no godkjent for bare noen dager siden, så da slipper du den runden med en gang. Iflg samme kilde er den reg i 1998, men det kan jo likevel være en 99mod. Skal du regge den om til personbil kan du gjøre det avgiftsfritt allerede neste år.

Kjøper man en slik bil bør man tenke gjennom hva man sparer ved innkjøp og sette noe av pengene til side. Da har man til litt rep.

Mulig jeg er sær, men jeg synes det er litt artig med biler som har gått langt... :D
Ståle Bekkelien
Eks: 2000 mod. Caravelle TDI Syncro, Buss nr 5, 1995 mod. Caravelle 2.4 Syncro, Buss nr 1.
Post Reply