Treg Starter

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
Ståle

Treg Starter

Post by Ståle »

Har et problem med at startern virker treg når bilen er varm....trodde det var enestående for min...men så på finn.no en som var avertert med samme problem....noe som utvider seg slik at startarn ikke drar ordentlig ?......jaja gutter ikke assosier nå da... :lol:
Noen som kjenner til det ?
T 3 88 mod caravelle GL 112 hk aut 8 seter blå
WW
-
-

Post by WW »

I første omgang ville jeg forsikret meg om at jordingen til batteriet er tipp topp. Det er vanlig at det ruster i gjengene der jordingskabelen er skrudd fast til karosseriet under setet. Karosseriet er lakket (der også!) og gir dårlig kontakt, så når gjengene blir rustne er totalen ofte for dårlig for starteren. Dette kommer og går, trolig er strømmen for dårlig hele tiden men du merker det ikke før du forsøker å starte en bil som står med et stempel nesten på topp (eller noe). Har forsøkt følgende med stor suksess på min og kompis' bil: å skru av jordingen, puss bort all lakk under kabelskoen for så å skru godt til.
Om ikke dette hjelper så gjør det samme med kabelen(kablene) mellom karosseri og motor.

Om du fortsetter uten å gjøre noe så er det en risk for at starteren går (det kan selvsagt være den som er på tur...)

Var og tittet på en bil med samme symptomer og tipset eieren om dette. Mens jeg var på vei hjem fikk jeg tekstmelding om at han hadde gjort dette og nå startet bilen uten nøling.

Lykke til.
Last edited by WW on 05 Jul 2004, 12:46, edited 1 time in total.
Ståle

Post by Ståle »

THX :)
Skal prøve....
Ståle
T 3 88 mod caravelle GL 112 hk aut 8 seter blå
klundre

starter

Post by klundre »

Ta og sjekk tenninga den kan være litt høy.
HUSK VERKTØYKASSA.......

MOTOR UT/INN 10 GANGER....
WW
-
-

Post by WW »

Høy?
Bjørnar
-
-
Car: Div type 2

Post by Bjørnar »

han mener sikkert tidlig...
amubus
-
-

Post by amubus »

Kan også være starter foringen som er slitt... Ligger i starter huset. dvs i gearkassen. (for de som ikke vet)..........
Roy alias Amubus
-01 t4 vw PROFILE // BUS, ex ambulanse - Multivan Wannabe
-86 t3 Caravelle
-70 t2 Rico camper
-64 t1 Militærambulanse
Member of RESCUELINERS
Member of Vw Militaria Norway
Image
Post Reply