T4 - enda et sete-spørsmål
T4 - enda et sete-spørsmål
Hei.
Det står mye om seter i T4, men jeg har ikke funnet svar på mitt spørsmål ved å søke:
Jeg har en T4 92 lang kombi 5-seter med 3 seter bak (2+1) der det ene setet kan vippes opp. Kan jeg montere samme seteløsningen lengre bak? Jeg tenker da på fester for sete og belter og sånn...
Det står mye om seter i T4, men jeg har ikke funnet svar på mitt spørsmål ved å søke:
Jeg har en T4 92 lang kombi 5-seter med 3 seter bak (2+1) der det ene setet kan vippes opp. Kan jeg montere samme seteløsningen lengre bak? Jeg tenker da på fester for sete og belter og sånn...
--------------------------------------------
1992 T4 2.4d
Johnny Kristiansen
1992 T4 2.4d
Johnny Kristiansen
ingen problem. Hadde selv kombi løsning i min lange fra 93. bygget den om til 8 seter uten problem. Få ut skilleveggen og kjør på
.
Hvis du løsner litt på lasteboltene bak slik at teppe blir frigjort, kan du jo løfte litt på teppe og se selv. Du vil da se at det er noen sorte "propper" i gulvet der andre seter skal kunne stå.
feste til belte er det også - under deksel i overkant av sidevindu. Lykke til!
for mer løslig info kan du jo se på prosjekttråden min;
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?t=2326
Hvis du løsner litt på lasteboltene bak slik at teppe blir frigjort, kan du jo løfte litt på teppe og se selv. Du vil da se at det er noen sorte "propper" i gulvet der andre seter skal kunne stå.
feste til belte er det også - under deksel i overkant av sidevindu. Lykke til!
for mer løslig info kan du jo se på prosjekttråden min;
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?t=2326
Stian Korneliussen
2004 MULTIVAN HIGHLINE
2004 MULTIVAN HIGHLINE
-
TheScirocco
Driver med tilsvarende prosjekt sjøl. Så vidt jeg kan se skal det ikke være noe problem. Det eneste er at du må ha en stang foran vinduet bak som du fester beltene i. Du ser hvor denne skal festes hvis du ser i overkant av vinduskarmen.
Noe annet jeg lurer på i samme slengen.
Når man skal bygge om fra kombi til personbil må man jo vise bilen. Hva med perioden fra jeg begynner med jobben til jeg får det godkjent? Jeg må jo ta ut veggen og plassere setene osv. Hva om man blir stoppet (Ja jeg vet sjansen er relativt liten
) før bilen er vist på biltilsynet? Jeg har jo strengt tatt ikke lov til å fjerne kombiveggen før jeg har omregistrert til personbil!
Får man noe midlertidig tillatelse fra biltilsynet mens man ominnreder?
Noe annet jeg lurer på i samme slengen.
Når man skal bygge om fra kombi til personbil må man jo vise bilen. Hva med perioden fra jeg begynner med jobben til jeg får det godkjent? Jeg må jo ta ut veggen og plassere setene osv. Hva om man blir stoppet (Ja jeg vet sjansen er relativt liten
Får man noe midlertidig tillatelse fra biltilsynet mens man ominnreder?
Sindre
1993 T4, 2,5l Bensin, 9-seter Syncro
1993 T4, 2,5l Bensin, 9-seter Syncro
Hei.
Jeg lurte på det samme, så jeg spurte dama på vegvesenet (eller hva de nå heter om dagen...) der man ringer for å bestille time for visning.
Hun ble svar skyldig.
Så vi ble sånn halvvegs enige om at jeg kan kjøre med flere seter et par-tre dager før visning.
Jeg har tenkt å be om skriftlig bekreftelse på time for visning som jeg kan ha med meg i bilen. Og så kommer jeg vel neppe til å fylle opp bilen med passasjerer før den er godkjent....
Jeg lurte på det samme, så jeg spurte dama på vegvesenet (eller hva de nå heter om dagen...) der man ringer for å bestille time for visning.
Hun ble svar skyldig.
Så vi ble sånn halvvegs enige om at jeg kan kjøre med flere seter et par-tre dager før visning.
Jeg har tenkt å be om skriftlig bekreftelse på time for visning som jeg kan ha med meg i bilen. Og så kommer jeg vel neppe til å fylle opp bilen med passasjerer før den er godkjent....
1992 T4 2.4d
Johnny Kristiansen
1992 T4 2.4d
Johnny Kristiansen
-
TheScirocco
Jeg ringte vw-forhandleren i Moss, men de trodde det var spesielle belter bak som måtte bestilles sammen med stanga. Jeg har kjøpt brukte seter, og da kjøpte jeg også beltene fra samme bil. Jeg tenkte å bruke disse, og håper de passer...
1992 T4 2.4d
Johnny Kristiansen
1992 T4 2.4d
Johnny Kristiansen
Hvis dette er de beltene som SKAL stå på tredje rad, så passer det nok selv om det er brukt.
Da jeg kjøpte mitt, så mener jeg at stengene var separat fra snellene. Men det skal sies at de plundret litt med å finne frem rette sneller og de stengene i delekatalogen..... "Det er jo ingen som kjøper dette her separat" var det jeg fikk høre...
Som om jeg skulle stoppe å lage unger fordi dem ikke hadde stenger

Da jeg kjøpte mitt, så mener jeg at stengene var separat fra snellene. Men det skal sies at de plundret litt med å finne frem rette sneller og de stengene i delekatalogen..... "Det er jo ingen som kjøper dette her separat" var det jeg fikk høre...
Stian Korneliussen
2004 MULTIVAN HIGHLINE
2004 MULTIVAN HIGHLINE
Jeg brukte litt av helgen til å kaste ut skilleveggen og montere 2-seter på rad 3 bak. Det gikk som en drøm. Jeg hadde tenkt å plassere 1-seter ved siden slik at jeg får 2+3+3-løsning. Men det er ikke ferdige hull for 1-seteren
Så da må jeg vel måle og bore og herje... Og så må jeg bestille nye belter som passer for rad 3. Er ikke å oppdrive brukt
Men pyttsann. Blir nok bra til slutt...
Men pyttsann. Blir nok bra til slutt...
1992 T4 2.4d
Johnny Kristiansen
1992 T4 2.4d
Johnny Kristiansen