Star bruktbilgaranti

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
highliner480

Star bruktbilgaranti

Post by highliner480 »

Har handla bil......t4...

Fikk med noe selger kalla Star bruktbilgaranti, som skulle dekke omtrent alt som var gæli... Alt rundt motor, drivverk, clutch, bremser, o.s.v. Skulle også dekke absolutt alt elektrisk på hele bilen. Til og med forbruksartikler som bremsesklosser og clutch.

Det jeg lurer på er om dette er en så bra dekning som det virker, eller om selger her har fart med humbug. Persolig har jeg aldri hørt om noe som kalles star bruktbilgaranti...

Takker for utdypende svar fra alle dere VW-guru-er der ute.....
Rapidspeed
-
-
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170

Post by Rapidspeed »

høres nesten for godt ut til å være sant synes nå jeg... har vel fått med litt papirer på dette her? Ville lest godt igjennom jeg.. :?
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
highliner480

Post by highliner480 »

ja, samme inntrykk fikk jeg. Men jeg har lest gjennom papirene, og får tilsendt nye papirer når bilen er omreg. Da får jeg utstedt papirene i mitt navn, og på reg.nr.

Har søkt litt på nett, og funnet at mange biler selges med denne garantien, men jeg finner ikke noe bakgrunnsinfo.

har også snakket med forbrukerkontoret, og de har ikke noe negativt å si om dette. Dvs. de har ikke noe info på denne garantien. Det kan bety to ting: ikke noen saker registrert på dette, eller noe helt nytt.

Denne garantien er personlig, så jeg kan tydeligvis ikke selge bilen videre med denne garantien.
vidar_78
-
-
Car: 2012 VW Caravelle T5b 2.0 TDI 114hk

Post by vidar_78 »

highliner480 wrote:ja, samme inntrykk fikk jeg. Men jeg har lest gjennom papirene, og får tilsendt nye papirer når bilen er omreg. Da får jeg utstedt papirene i mitt navn, og på reg.nr.

Har søkt litt på nett, og funnet at mange biler selges med denne garantien, men jeg finner ikke noe bakgrunnsinfo.

har også snakket med forbrukerkontoret, og de har ikke noe negativt å si om dette. Dvs. de har ikke noe info på denne garantien. Det kan bety to ting: ikke noen saker registrert på dette, eller noe helt nytt.

Denne garantien er personlig, så jeg kan tydeligvis ikke selge bilen videre med denne garantien.
http://www.starbilverksted.no/32.html

Dette er en bruktbil garanti som leveres av Star Bilverksteder. Jeg kjenner ikke til vilkårene i denne garantien.
Vidar Øverås
Nyjord-vegen 48
2012 Caravelle 2.0 TDI 114HK
monor
-
-

Post by monor »

Jeg kjører på møller sin mobilitetsgaranti. I utgangspunktet skulle dette tilsi at de garanterer bilens stand frem til man har kjørt et fastsatt antall kilometer. Trodde da at de dekket alt av kostnader, men den gang ei. Det eneste jeg får ut av dette er en garanti om at de fikser bilen kjapt om noe er galt. Fikser de ikke bilen innen x-antall timer får jeg leiebil.

Alt av kostnader med deler og arbeid må jeg imidlertid betale selv.

For at denne garantien skal fungere, krever de også at jeg utbedrer alt de finner av svakheter før garantier trår i kraft. Det vil si at alt de mener kan ryke i garantiperioden må skiftes.
Post Reply