weberen

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
jensemann

weberen

Post by jensemann »

weberen som er fastmotert i min 2002 mod welle røyklegger hele bodø,når den starter opp , er den typen som starter opp når du starter bilen etter en viss temp i lufta ca 2 grader og lukter parafin på lang vei.
10 seter caravelle 2,5 tdi 2002
Trygve

Weberen

Post by Trygve »

Det er en kjent sak at disse dieselvarmerne ikke tåler småkjøring. Da soter de seg til og det begynner å ryke. Den automatiske funksjonen skal kunne kobles ut, slik at du kun kan benytte Weberen manuelt.
Prøv å kjør varmeren manuelt i 40 - 60 minutter, kanskje den brenner seg ren. Men da må du bare regne med en del røyk når du prøver dette.
Hjelper ikke dette er det trolig "glødepluggen" som må skiftes.
Trygve
jensemann

Post by jensemann »

takk for svar , hvordan kan jeg starte denne manuelt, står dette i instruksjonsboka
10 seter caravelle 2,5 tdi 2002
Trygve

Weberen

Post by Trygve »

Jeg har aldri koblet ut den automatiske funksjonen selv, og er ikke helt sikker på hva dette omfatter, men det skal være enkelt er jeg blitt fortalt (tror ledningen til temperaturmåleren kan kobles i fra). Men det er helt sikkert noen på forumet som kan svare på det!? Jeg gir stafettpinnen videre... Anyone?
Manuell styring og andre forhånsinnstillinger er beskrevet i manualen. Dersom du ikke har manual til Webastoen (eller er det Eberspächer du har?), er det sikkert mulig å lete opp en slik på nett.
Trygve
Post Reply