Caravelle 96 mod. 2.0 bensin starter ikke

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Torenilsen

Caravelle 96 mod. 2.0 bensin starter ikke

Post by Torenilsen »

Noen som har et tips om hva jeg skal begynne å se etter på min Caravelle 1996 mod 2.0 bensin. Bilen vil ikke starte mer. Når jeg starter den går den i 2 sekunder for å stoppe. Har førsøkt å taue den i gang men den vil ikke fyre.
Har for kort tid siden byttet kontakten under tenningslåsen da den var gåen, så den er ny. Kan det være startsperre problemer eller bensinpumpe som "kåler" til?
Last edited by Torenilsen on 02 Jan 2008, 06:09, edited 1 time in total.
Johnny

Post by Johnny »

Høres ut som startsperra.Har du en annen nøkkel å prøve med?Ellers kan det være releet til startsperra...
Johnny Adolfsen
Torenilsen

Post by Torenilsen »

Har ikke flere nøkkler , men det har jo virka helt til igår, så det kan jo høres riktig ut det med relet. Kan du hjelpe meg med hvor det sitter?
Johnny

Post by Johnny »

Beklager,men det er sikkert andre på forumet som vet en metode for å utelukke releet....
Johnny Adolfsen
Torenilsen

Post by Torenilsen »

Har kontaktet merkeverksted idag og de antyder at det kan være noe galt med kodingen på nøkkelen i forbindelse med startsperra. Koster 350.- og kode nøkkelen på nytt. Ellers kunne det også være releet til startsperra koster 1,500.- hos VW forhandler. Håper det er det billigste alternativet, ellers ruller kronene når de må feilsøke for andre ting. :(
Post Reply