skjelving i motor 2,4 diesel

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
80avant

skjelving i motor 2,4 diesel

Post by 80avant »

når jeg ruser motoren opp til 2000omr, så kommer det en risting/skjelving i motoren! hva kan dette være? er det samme når jeg tar inn clutshen også! :shock:
Forfatteren

Post by Forfatteren »

Det kan være et ødelagt motorfeste, kanskje?
Adax
-
-

Post by Adax »

eller så har jo femmeren en litt spess gange også som gjør seg utslag i enkelte turtall.
http://www.sportsbillosjen.com/

" Go out for a pointless drive!"
"Propello aeris tepesco plebis plaustrum"
"Dare to be different"
Karamell GL 2.5
-
-

Post by Karamell GL 2.5 »

Adax wrote:eller så har jo femmeren en litt spess gange også som gjør seg utslag i enkelte turtall.
Neeeeeiiii.. Feil.
deilig lyd av rekke 5'ern :)
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Når du kjører eller står stille? TDi eller 2.4D? Eller bensin? Årsmodell?
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Adax
-
-

Post by Adax »

Karamell GL 2.5 wrote:
Adax wrote:eller så har jo femmeren en litt spess gange også som gjør seg utslag i enkelte turtall.
Neeeeeiiii.. Feil.
mulig det er feil, men det er i allefall min erfaring. og det må vel være mulig og svare ordentlig???
http://www.sportsbillosjen.com/

" Go out for a pointless drive!"
"Propello aeris tepesco plebis plaustrum"
"Dare to be different"
vw&saab
-
-

Post by vw&saab »

Adax wrote:
Karamell GL 2.5 wrote:
Neeeeeiiii.. Feil.
mulig det er feil, men det er i allefall min erfaring. og det må vel være mulig og svare ordentlig???
Han tenker nok på bensinmotoren :wink: Mulig jeg har kjent det samme med den sjelvinga. Men det var for en stund siden. Jeg har en anelse at et motorfeste er gåent siden jeg kan slakke gassen og så gi gass så begynner bilen å nykke, men det forsvinner når ting har "stabilisert" seg.
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Det har hendt at motorfestet på høyre side i motor har røket, men jeg mener å huske at den kun var snakk om veldig tidlige modeller. Da havna motoren i trauet...

og da var den vel ikke akkurat kjørbar etterpå...

Sjekk det midtre festet fra gearkass til travers. Det er vel ikke så mye annet som kan lage tull.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Karamell GL 2.5
-
-

Post by Karamell GL 2.5 »

vw&saab wrote:
Adax wrote:
Karamell GL 2.5 wrote: Neeeeeiiii.. Feil.
Han tenker nok på bensinmotoren :wink: Mulig jeg har kjent det samme med den sjelvinga. Men det var for en stund siden. Jeg har en anelse at et motorfeste er gåent siden jeg kan slakke gassen og så gi gass så begynner bilen å nykke, men det forsvinner når ting har "stabilisert" seg.
Stemmer stemmer.. Har 2.5Bensin. og mykere gange har jeg ikke opplevd på annet en feite mercer e.l.
børsja snurrer på rundt 700 r/min på tomgang og det durer ikke i vannspeilet i kaffekoppen engang..
deilig lyd av rekke 5'ern :)
80avant

Post by 80avant »

det er når jeg står stille i fri det er vibrasjoner i bilen! og det er en 2.4 diesel! det er ikke motorfeste som er gåen heller! mulig det kan være svinghjulet eller clutshen?
Karamell GL 2.5 wrote:
vw&saab wrote:
Adax wrote: mulig det er feil, men det er i allefall min erfaring. og det må vel være mulig og svare ordentlig???
Stemmer stemmer.. Har 2.5Bensin. og mykere gange har jeg ikke opplevd på annet en feite mercer e.l.
børsja snurrer på rundt 700 r/min på tomgang og det durer ikke i vannspeilet i kaffekoppen engang..
Tæff
-
-

Post by Tæff »

Min har akkurat det samme....

Rett under 2000omin så skjelver motoren. Dette gjer seg gjeldande om eg ruser forsiktig opp på tomgang, eller om eg berre akselrerer forsiktig.

Skal gå over motorfester iallefall!!
Biler: høg byttefrekvens på bil eg?
Siste år:
95 modell Vw transporter...
90 modell Subarusyncro "Krøvel Velle" Frå Velle i ValleVoll solgt
94 modell Vw Caravelle 2,4 D "Monar"
90 modell Caravelle C "Gunnar"
Post Reply