Eksos og rakling på 2.5tdi

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Even
-
-
Phone: 95011694

Eksos og rakling på 2.5tdi

Post by Even »

Motoren rakler utrolig mye hele tiden.Lurer på hva jeg kan gjøre for å få bilen til gå noe roligere.Vet ikke om lyden kommer fra ventilene eller pumpa.Pumpa er overhalt for ca 10.000 km siden.Vet at 2-taktsolje skal gjøre godt.Er det verdt å prøve for å se om bilen bråker mindre?Visst det hjelper,skal jeg da fylle x antall dl på hver tankfylling?Kjører den olja som er annbefalt for disse motorene.Er det noe som jeg kan fylle i motorolja som gjør godt for slitne ventiler?Eller en olje som gjør ekstra godt?Bilen og motoren har runda 400.000km.
Så det andre-eksosen.I dag har jeg kun en stubbe rør fra katten som fører eksosen ut på siden.Hva må jeg ha for at det skal bli godkjent?syntes det er kult å ha eksosen ut på siden,dessuten så bråker det ikke noe særlig...Får du noe pluss eller minus på effektsiden med mindre eksos og raka rør?
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.

For tiden uten VW buss, men....
Rapidspeed
-
-
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170

Re: Eksos og rakling på 2.5tdi

Post by Rapidspeed »

Dibben wrote:Motoren rakler utrolig mye hele tiden.Lurer på hva jeg kan gjøre for å få bilen til gå noe roligere.Vet ikke om lyden kommer fra ventilene eller pumpa.Pumpa er overhalt for ca 10.000 km siden.Vet at 2-taktsolje skal gjøre godt.Er det verdt å prøve for å se om bilen bråker mindre?Visst det hjelper,skal jeg da fylle x antall dl på hver tankfylling?Kjører den olja som er annbefalt for disse motorene.Er det noe som jeg kan fylle i motorolja som gjør godt for slitne ventiler?Eller en olje som gjør ekstra godt?Bilen og motoren har runda 400.000km.
Så det andre-eksosen.I dag har jeg kun en stubbe rør fra katten som fører eksosen ut på siden.Hva må jeg ha for at det skal bli godkjent?syntes det er kult å ha eksosen ut på siden,dessuten så bråker det ikke noe særlig...Får du noe pluss eller minus på effektsiden med mindre eksos og raka rør?
å godkjenne den eksosen tror jeg du bare skal glemme, da må du få noe tuv papir først, vi bor nok i A4 landet norge så du veit selv.. :evil:
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Even
-
-
Phone: 95011694

Post by Even »

Ja,men det er jo lov å prøve?gi han som skal godkjenne bilen en halvliter med brennevin før han begynner? :)
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.

For tiden uten VW buss, men....
Post Reply