Kalvbeint - noe jeg kan rette opp sjøl ?

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Kalvbeint - noe jeg kan rette opp sjøl ?

Post by Rudeboy »

Tyskerbrakka er noe kalvbeint av seg, så det igår da jeg satt på trappa og preika skjit etpar timer med en kompis som slutter på jobben.

Og når jeg jaggu får tenkt meg om så er de utslitte vinterdekka (de som har de ødelagte stålfelga på) slitte på innsia... :shock:

Og da spørger jeg her inne :

-hvordan får jeg retta opp dette, er dette forresten justering av det dere kaller "spissing" ??
-vanskelig sak ?
-hva slags verktøy må jeg ha, hva er kjekt å ha ifm denne operasjonen ?

Jeg frykter at et helt lastebillass av deler i forstillinga må byttes ifm PKK i høst, så kan jeg rette opp selv før den tid er alt ok til jeg får bilen innom EU-kontrollen. Bilen har knirka som ei gammal skute etpar år nå, det har dessverre ikke blitt allverdens kjøring i perioden men jeg skal begynne kjøre bilen igjen.

Distanseregnestykket er at jeg kjører mellom 30 og 40.000 km / p.a og når jeg skal kjøre med bilen igjen er det vel greit at jeg ikke sliter dekka skjevt, tenker jeg - de er dyre nok som det er (ikke er to+ sesonger særlig gammelt for dekk, syns jeg).

mvh,
Yngve S
Stein
-
-
Car: T5 2,5TDi 2008
Phone: 99497790

Post by Stein »

Er det framdekka eller bakdekka som er slitte? Det går an å justere, men la nå de derre gutta som lever av å gjøre dette tjene litt også.

Tror ikke det blir mer enn 1000 - 1500 for en firehjulskontroll med justering. Det var i allefall det jeg betalte sist.

Og først som sist, bytt nå ut de delene som er utslitt samtidig, blir vel ikke mer enn to døgn på ØUA det......

Stein
Stein Larsen

Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT

TIguan 2013 Bluemotion TDi
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Det er framakslinga, baken henger som den skal :D

Tja, er det ikke mere kan jeg fort sette det ut på anbud etter initiell PKK 080908.

ØUA'en er morsom, de lova 30 i året ifjor men for dette år ligger føringa på 16 hvor jeg er på 14 pr idag... Selv om det er omlag 3.500/stk så hjelper ikke det når det rent offisiellt er bare 7 laken igjen å hente i år :roll:
(Heldigvis har vi en stjernegris som har sagt vi ikke trenger bekymre oss, og da gjør ihvertfall ikke jeg det!)

Framakslinga/hjulopphenget der, ja... Det knirker og synger når jeg kjører så jeg er mentalt forberedt på at det vil komme utskiftninger der - spørsmålet er om "alt" som bilen henger på foran skal tas eller om jeg slipper unna med "noe" :?

Hadde vel vært greit å få unnagjort men når det renner penger feil vei fra konto så kan det hende krana skrus igjen (ØKH gnåler om "gammal bil" og annet pjatt).

mvh,
Yngve S
offtopicerer min egen tråd, way to go !
Stein
-
-
Car: T5 2,5TDi 2008
Phone: 99497790

Post by Stein »

Jeg tok alle foringene foran nå i sommer, det ble 7000,- . Noe ekstra inkludert i dette da. Men mine stag var ok, og det var ikke slakke eller knirk på forhånd. Men den ene foringen dro med seg flere, og mye arbeid på grunn av rust og skitt på stag og bro.

Du får be G8 om å sette alle tilleggene inn på egen konto, slik at du har en guttekonto for å leke deg med. Jeg har det slik, alle reiseutgifter kommer inn på egen konto separat fra lønn. Da blir det et lite overskudd som følge av kost og diett.... Og en og annen ØUA/ØIA VUA etc.

S
Stein Larsen

Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT

TIguan 2013 Bluemotion TDi
Post Reply