Endelig busseier igjen :)

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Rottert

Endelig busseier igjen :)

Post by Rottert »

Da har jeg overtatt en 96mod rustfri t4 2,4d vare fra sjefen. Vogna har rullet ca 210000 km og virker kompakt og god. Noen småting er det selvsagt, men til en bil som koster meg vrakpant kan jeg vel ikke forvente noe annet.

Første problemet jeg driver med er dashbordet som kobler helt ut til tider. Bare speedometer fungerer. Når jeg rører på kobling bak klokke får jeg kun funksjon i batterilys. Prøvd å feilsøke en del men skulle absolutt hadd et koblingskjema som ikke er tysk. Noen plass å finne på nett gratis?

Skjønt det måtte bli t4 på meg en eller annen dag. etter å hatt t3 hele livet og hadd masse skrap i mellomtiden blandt annet en bmw som kostet meg over 100k i reperasjoner som førte til at jeg har gått blakk i hele sommer er nok denne t4'n sendt fra himmelen :D[/img]
chr18
-
-
Car: lang T4 93mod.
Phone: 90142311

Post by chr18 »

hadde samma elektriske problemet i min 91mod. kobla inn en ekstra minus fra bateri til dynamofestet, og en fra samma festet til karrosseri, dette hjalp i hvertfall meget på min
christian
Rottert

Post by Rottert »

chr18 wrote:hadde samma elektriske problemet i min 91mod. kobla inn en ekstra minus fra bateri til dynamofestet, og en fra samma festet til karrosseri, dette hjalp i hvertfall meget på min

Takk for tipset skal prøve det. Men resten av elektronikken i bilen fungerer, men er vel kanskje spesielt utsatt for dårlig jord i dashbordinstrumenter? Jaja, må da klare å finne ut av det. er jo koblet paralelt alt så det må hvertfall være en av felleslederne problemet ligger i.
Post Reply