Antenne i frontruta

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
vwmort1

Antenne i frontruta

Post by vwmort1 »

Jeg har en 96 mod caravelle med facelift, som det er montert ekstern antenne på originalt. Da jeg byttet frontruta fikk jeg rute med antenne inni ruta og lurte på om det var muligheter for å få tak i antenneforsterker til min bil.

Jeg var på møller men de kunne ikke finne noen slike deler som jeg kunne få kjøpt. Her fikk jeg beskjed om at hvis antenneforsterkeren går i stykker blir det bare montert ekstern antenne.

Jeg vil gjerne bli kvitt antennen min og håper noen kan gi meg noen gode tips og råd... :oops:
solrikioo
-
-
Car: Skoda Octavia 2014

Post by solrikioo »

http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?t=5 ... +frontruta

http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?t=1 ... +frontruta

Er nok ikke mangne som anbefaler deg å koble denne til. Til og med i nye T5er brukes denne patenten, med like mye klager.

:wink:
gustrid

Post by gustrid »

Ellers går det an å gjøre som jeg gjorde på min 93-mod.

Kjøp en "vanlig" antenne til en billig penge og stikk den inn bak stereoen. Litt lirking og jeg hadde bra mottaksforhold på radio.
-97 Caravelle VR6 aut 8 seter kort
-93 Caravelle 2.4 diesel 8 seter kort (solgt som delebil )
-99 Passat 1.8 aut ( solgt )
-03 Audi A4 TDI avant mlt

+ masse annet som er solgt
CAMPEKSPRESSEN

Post by CAMPEKSPRESSEN »

Jeg hadde dårlig radio mot-tak. Det viste seg at ant. forsterkeren var defekt. dele nr. 970 079.

Den er skiftet, antenna i frontruta og radioen funker perfekt. Til og med for en radioamatør.

Møller Tønsberg har denne komplett som lagervare. Pris ca. 160,- Den jeg kjøpte var til Blaupunkt som også var original-radioen.

Jeg vil ikke ha ant. som brekkes av og unødige hull i doningen. Jeg har også glassfibertak. Tror det blir litt mere skjerming med ståltak, når signalet kommer bakfra. Noe jeg tror ikke har store betydningen så tett senderne ligger, hvis en ikke er nedi en dal da. Som kjendt, går FM signalene stort sett rett fremm.
Mitt værste mareritt, alle skruer i kjøretøyene mine ble skifta ut til tommer uten at alarmen varslet.
Sven Ole
VW California Coach Syncro. 2,5 TDI. 2002 Teknoblå
VW Schw. Type 7 (166) 1943. 4 x W.
Post Reply