Feriespotting av VW-busser

Postinger som ikke faller under andre spesifikte modeler.
Post Reply
TaigAGreEn
-
-
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641

Feriespotting av VW-busser

Post by TaigAGreEn »

Franske ungdommer, 5 stk i bilen, godt humør.

Image

Potensiell delebil for camperombygging? I følge lokalmann gikk det bra med de involverte.

Image

Fikk ikke med meg nasjonalitet. Litauen?

Image

Tysk par på Mo. Hyggelig.

Image

Denne bilen var en del av en gjeng på 4 stk T5 på vei nordover på Saltfjellet. De andre var standard, denne var flott.

Image
Tage Vedal

T3-fan
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Tage, jeg syns det er flott du kan ta med deg campingstolen og sitte i veikanten på E-6 og skrive bilnummer, jeg :D

ImageImage

Selv bevegde jeg meg utenfor eget postnummer, noe som her i Hovedstaden egentlig ikke byr på store problemene, og så bøtter og spann av VW's hvor enn vi dro 8)

Nå som det kun er dager igjen til jeg flyr til NL så gnåler konemor om at vi godt kan bruke noen dager ved kysten her hjemme, og at hun vil tilbake til Skagen nå i høst. Dette samtidig med at hun vil til kreta, og til Roma :roll:

Jeg får bare sikre med etpar førstepremier i Lotto så er jeg med, jeg 8)

mvh,
Yngve S

Edit - har vært i Nijmegen, også i år. Observerte t.d mye busser, tok bilde av noen svært få.

ImageImageImageImage

Jeg så etpar ganske staila biler, masse vanlige biler i sine respektive versjoner, og en bråte MILSPEC biler. Konsentrerte meg ikke akkurat om billedtakinga, kan en si.
Last edited by Rudeboy on 26 Jul 2009, 14:35, edited 1 time in total.
Sløkkas
-
-
Car: 98 mod. T4 2.5 TDI

Post by Sløkkas »

Jeg var tur retur Stavanger - Åndalsnes med T3en min forrige uke. Møtte ganske mange T3er på veiene. Utrolig god bil å kjøre langtur i.. Jeg var faktisk ganske overrasket over at jeg kom frem og tilbake uten noen problemer.. Kjørte Trollstigen, Geiranger og over Strynfjellet.

1.6TD er skikkelig seig i slike motbakker... :D
T3 1,6TD - 1990 - SOLGT
T4 2,5 TDI - 1996 - SOLGT
Golf Country - 1990 -SOLGT
T4 2.4 GL - 1994 - VRAKET
T4 1.9 TDK -1998 - SOLGT

T4 2.5 TDI - 1998
ThorAlex.
-
-

Post by ThorAlex. »

Jeg har masse bilder av campere observert på roskildefestivalen og turen til og fra (tror jeg telte rundt 40 biler da jeg kikket over bildene) som jeg skal legge ut ettervert, men jeg har glemt kabelen i steinkjer så de kommer nok ikke før uti august.
TaigAGreEn
-
-

Post by TaigAGreEn »

Image

En polsk familie på 4. Værøy.
Tage Vedal

T3-fan
Tri Star
-
-

Post by Tri Star »

Traff i kveld et hyggelig par fra Stavanger med en flott og strøken Westfalia Atlantic her på campingen som vi ligger på i Nevlunghavn.
De hadde tilfeldigvis vært innom vw-treffet i Vänersborg sist helg, og hadde sett endel fine vw'er der.
De fortalte at de hadde eid Atlantic'en i 2 år, og at de før den hadde hatt en Bay camper med automat i 22 år.... :shock:
De hadde også med seg sykler på et stativ på bakpå bilen, og en gummibåt på taket med tilhørende påhengsmotor.
Veldig moro å treffe folk med vw-interesse, og spesielt når de er så hyggelige.... :wink:

Skal prøve å få lagt inn et bilde av Atlantic'en i løpet av noen dager...
Dag Lysø

74’ 1303S Marathon metallic
75’ 1303S Lofotengrün
85’ T3 Sika 2WD 1,9 WBX
86' T3 Westfalia Club Joker WBX
90' T3 Tri Star Syncro WBX
91' T3 Doka 2WD 110 TDI
65' T2 Doka
59' T2 Deluxe 23W
15’ VW e-Up Panorama
17’ Passat GTE 218 HK Hybrid
TaigAGreEn
-
-

Post by TaigAGreEn »

Noen flere observasjoner.

Denne er i bruk som firmabil i Mosjøen, har vært der i minst 15 år.

Image

To flotte tyskregga westyer på Mo. Til venstre en Atlantic og til høyre en deilig kremfarga Joker.

Image

Meget sjarmerende T3 med norskbygd innredning (Viking?). Eieren er en trivelig kar som kommer fra en familie med laaang T3-historikk. Vi snakker lange turer i Afrika med bakhjulstrekk og ca 7 campere (pluss noen bayer) som flere i familien har eid. Om noen skal til Træna så ta en prat med Bjarne på kafeen!

Image

Forbipasserende T3 i Harstad

Image

Spesiell camper ved et fergeleie på Helgeland. Fikk ikkje med meg hvilken type det var...

Image
Tage Vedal

T3-fan
erjo
-
-
Phone: 95134175

Post by erjo »

Rudeboy wrote:Tage, jeg syns det er flott du kan ta med deg campingstolen og sitte i veikanten på E-6 og skrive bilnummer, jeg :D

ImageImage

Selv bevegde jeg meg utenfor eget postnummer, noe som her i Hovedstaden egentlig ikke byr på store problemene, og så bøtter og spann av VW's hvor enn vi dro 8)

Nå som det kun er dager igjen til jeg flyr til NL så gnåler konemor om at vi godt kan bruke noen dager ved kysten her hjemme, og at hun vil tilbake til Skagen nå i høst. Dette samtidig med at hun vil til kreta, og til Roma :roll:

Jeg får bare sikre med etpar førstepremier i Lotto så er jeg med, jeg 8)

mvh,
Yngve S

Edit - har vært i Nijmegen, også i år. Observerte t.d mye busser, tok bilde av noen svært få.

ImageImageImageImage

Jeg så etpar ganske staila biler, masse vanlige biler i sine respektive versjoner, og en bråte MILSPEC biler. Konsentrerte meg ikke akkurat om billedtakinga, kan en si.
Ikke noe å fortvile over. Jenter vil dra over alt hele tida hele livet. Derfor ha, etc.r jeg sagt at hun kan dra uten meg sammen med disse reisekåte venninnene sine og betale det sjøl. Så kan jeg ta meg av meg sjøl.

Trøsten er vel at damenes reiselyst fører oss gutta til steder vi ellers ikke vill ha kommet: Spania, Frankrike, Finnland, England, Nederland, Belgia, Sveits, Italia, Tscjekkia, Hellas.

Men ikke noe problem for meg å vinne i lotto likevel!

Lykke til!
ThorAlex.
-
-

Post by ThorAlex. »

Her kommer en hel drøss, observert i campingen og parkeringsplassene på roskildefestivalen:
Image
Image
Image
Image
Denne tok jeg igjen i sverige et sted da vi kjørte hjemover:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Jeg falt litt for den shabby looken på denna:
Image
Image
En russebil, det var (minst) to av dem men jeg har ikke bilde av den andre. Denne så ganske pent behandlet ut til russebil å være:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Eldste bussen jeg så, og neste eldste vw, kun slått av en norsk ovalboble:
Image
Image
Image

Denne fant jeg på fredag, den blei fin med lakk på Lars:
Image
Legg merke til bakgrunnen også, sjledent syn på disse kanter.
chr18
-
-
Car: lang T4 93mod.
Phone: 90142311

Post by chr18 »

etter de bildene der å bedømme, så ser det jo mer ut som ett vw treff enn en konsert hehe
christian
VWegard
-
-
Car: T4 1995
Phone: 95035197

Post by VWegard »

ThorAlex. wrote: Image
Legg merke til bakgrunnen også, sjledent syn på disse kanter.
Type 82 / Kübelwagen er ikke noe en ser hver dag, nei. :D
(regner med det var den du tenkte på). :wink:
Mvh
Vegard Sørensen
VWegards prosjekttråd T4 95-mod. 2,4 (T)D Caroline
Medlem av: T4TLG, DEG,
ThorAlex.
-
-

Post by ThorAlex. »

VWegard wrote:
ThorAlex. wrote: ...
Type 82 / Kübelwagen er ikke noe en ser hver dag, nei. :D
(regner med det var den du tenkte på). :wink:
Var den ja, sto på henger etter en passat
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Jeg lå bak en Passat av mørk farge (Blå ??) som trakk en Kübel sist fredag, er ikke såpass mange av disse til at det kan ha vært noen andre...

Sørover på E-6 fra fantastiske Kolomoen retning Oslo.

mvh,
Yngve S
ThorAlex.
-
-

Post by ThorAlex. »

Passaten var mørk blå og bildet ble tatt utenfor en kro ved E6 like sør for trondheim så det er nok samme karen ja.
Post Reply