Bus Camp 2009.
Moderators: vwcoach, Andrew, Vissvass
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Bus Camp 2009.
Årets treff blir 25.-27.september.
Og stedet er Sandviken Camping i Tinn, Austbygd iår som før.
Dette er vårt 7.treff her oppe på denne plassen. Så sent på året kan det bli kaldt så anbefaler varme klær.
Link:
http://www.sandviken-camping.no/no-index.html
Dette kan og bli det siste treffet jeg drar igang her oppe, da jeg føler det begynner å bli for stort for meg å hanskes med alene. Jeg vil og ta kontakt med de som etter sist treff ville stille opp som hjelpere og få fordelt ansvaret litt iår. Dette gjør og at jeg er åpen for andre og nyere krefter og ideer til å overta stafettpinnen videre for neste år og fremtiden. Dette kan vi godt ta en prat over der oppe.
Også iår oppfordrer jeg folk til å oppføre seg pent da vi er på en camping med flere andre turister. Noe gjentagelse av årets norske innsats på Bussfest i Sverige er ikke akseptabelt, så begrens dere. Vi har ikke lyst på besøk av lensmann. Dop utover alkohol er strengt forbudt!
Vår profil skal være familievennlig.
Foreløpig er dette planen:
Treffplassen iår som åra før:
-Sandviken Camping i Tinn. Her er det trivelig å være.
Fredag:
-De som vil kommer. Dårlig organisering denne dagen, dette tar vi lørdag.
-Det blir satt opp partytelt på dugnad når det er folk nok ankommet. Telt er alt klart. Jeg er ikke her før litt utpå kvelden, så Brødbilen aka Gøran vil være den dere møter som velkomstkomite. Mulig Martin og rapid Jan og kommer tidlig. Regner med at Gøran er der fra ca 1300.
-Alle som kommer prøver vi å samle rundt dette telt, slik at vi bruker bilene som støyskjerm mot resten av campingen. Funker bra!
De som vil ha lite støy, parkerer lengst unna. Normalt har vi hatt lite støy utover kveldene og fått skryt av plasseier for dette. Det er bra! Fortsett slik.
Lørdag
-Frokost for de allerede oppmøtte.
-Oppmøte for de som vil, når de vil.
-Vi satser på ei rolig helg denne gangen og har ingen spesielle ting vi skal. Vi satser på å kjøre oss en tur opp til krossobanen i samlet flokk ca 1200. Ansvarlige for dette er Rune2 og Yngve. Eller solrikio og rudeboy om dere vil. Derfra er ikke turen lang for den som vil hoppe strikk eller bli med opp til kafeen på toppen av fjellet. At noen frivillig hopper av ei fint fungerende bru er utafor min forstand...
-De som vil handle etc gjør selvfølgelig det.
-Vi satser og på delemarked iår og at Martins Megastore har med gode tilbud!
-Deretter kveldkos med grilling etc. Fra ca 1800.
- felles grill! Ved telt. Bål utover kvelden. Ta gjerne med litt ved alle sammen.
Søndag
-Frokost
-Delemarked for de som vil
-Oppbruddstid og vel hjem og takk for iår!
Uttdrag av eposten jeg har fått:
...det ikke blir krevd campingkort av dere.
Dere vil få et tilbud på kr 150 pr bil inklusive 2 personer . Ønskes strøm blir det kr 35 i tillegg.
Velkommen!
Mvh.
Sandviken camping as
Jeg antar at dette er pr natt.
-Synspunkter, tips og råd taes gjerne imot!
-Bruk denne: derpostmeister@online.no
Velkommen skal dere være!
Og stedet er Sandviken Camping i Tinn, Austbygd iår som før.
Dette er vårt 7.treff her oppe på denne plassen. Så sent på året kan det bli kaldt så anbefaler varme klær.
Link:
http://www.sandviken-camping.no/no-index.html
Dette kan og bli det siste treffet jeg drar igang her oppe, da jeg føler det begynner å bli for stort for meg å hanskes med alene. Jeg vil og ta kontakt med de som etter sist treff ville stille opp som hjelpere og få fordelt ansvaret litt iår. Dette gjør og at jeg er åpen for andre og nyere krefter og ideer til å overta stafettpinnen videre for neste år og fremtiden. Dette kan vi godt ta en prat over der oppe.
Også iår oppfordrer jeg folk til å oppføre seg pent da vi er på en camping med flere andre turister. Noe gjentagelse av årets norske innsats på Bussfest i Sverige er ikke akseptabelt, så begrens dere. Vi har ikke lyst på besøk av lensmann. Dop utover alkohol er strengt forbudt!
Vår profil skal være familievennlig.
Foreløpig er dette planen:
Treffplassen iår som åra før:
-Sandviken Camping i Tinn. Her er det trivelig å være.
Fredag:
-De som vil kommer. Dårlig organisering denne dagen, dette tar vi lørdag.
-Det blir satt opp partytelt på dugnad når det er folk nok ankommet. Telt er alt klart. Jeg er ikke her før litt utpå kvelden, så Brødbilen aka Gøran vil være den dere møter som velkomstkomite. Mulig Martin og rapid Jan og kommer tidlig. Regner med at Gøran er der fra ca 1300.
-Alle som kommer prøver vi å samle rundt dette telt, slik at vi bruker bilene som støyskjerm mot resten av campingen. Funker bra!
De som vil ha lite støy, parkerer lengst unna. Normalt har vi hatt lite støy utover kveldene og fått skryt av plasseier for dette. Det er bra! Fortsett slik.
Lørdag
-Frokost for de allerede oppmøtte.
-Oppmøte for de som vil, når de vil.
-Vi satser på ei rolig helg denne gangen og har ingen spesielle ting vi skal. Vi satser på å kjøre oss en tur opp til krossobanen i samlet flokk ca 1200. Ansvarlige for dette er Rune2 og Yngve. Eller solrikio og rudeboy om dere vil. Derfra er ikke turen lang for den som vil hoppe strikk eller bli med opp til kafeen på toppen av fjellet. At noen frivillig hopper av ei fint fungerende bru er utafor min forstand...
-De som vil handle etc gjør selvfølgelig det.
-Vi satser og på delemarked iår og at Martins Megastore har med gode tilbud!
-Deretter kveldkos med grilling etc. Fra ca 1800.
- felles grill! Ved telt. Bål utover kvelden. Ta gjerne med litt ved alle sammen.
Søndag
-Frokost
-Delemarked for de som vil
-Oppbruddstid og vel hjem og takk for iår!
Uttdrag av eposten jeg har fått:
Dere vil få et tilbud på kr 150 pr bil inklusive 2 personer . Ønskes strøm blir det kr 35 i tillegg.
Velkommen!
Mvh.
Sandviken camping as
-Synspunkter, tips og råd taes gjerne imot!
-Bruk denne: derpostmeister@online.no
Velkommen skal dere være!
Last edited by Der Postmeister on 29 Jul 2009, 11:48, edited 1 time in total.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
OK, litt OT men allikevel definitivt on spot :
Flere av oss som deltar er statstjenestemenn. At noen innbiller seg at de "blir" hippier fordi de kjører VW og kan hive i seg dop fordi de er kule, tar feil.
Alle og enhver har plikt å melde den/dem man ser som driver med dop, uten unntak.
Skulle jeg delta og få nyss i at noen "animerer" seg vha illegale kjemiske substanser, så veit dere hvor det ender.
Nuff said.
mvh,
Yngve S
mista kusina mi til dop for snart to år sia, prøv å bagatelliser detta ovenfor meg !
Flere av oss som deltar er statstjenestemenn. At noen innbiller seg at de "blir" hippier fordi de kjører VW og kan hive i seg dop fordi de er kule, tar feil.
Alle og enhver har plikt å melde den/dem man ser som driver med dop, uten unntak.
Skulle jeg delta og få nyss i at noen "animerer" seg vha illegale kjemiske substanser, så veit dere hvor det ender.
Nuff said.
mvh,
Yngve S
mista kusina mi til dop for snart to år sia, prøv å bagatelliser detta ovenfor meg !
-
Der Postmeister
- -

-
Martin Sandvik
- -

- Car: 2010 Multivan T5
- Phone: 40204030
Bra Rune, vi kommer og denne gangen tar vi mer det gode været.
Håper jeg kommer i noe annet en Caddy
Håper jeg kommer i noe annet en Caddy
Bruk mail martin@vwbus.no Jeg svarer ikke PM
https://www.facebook.com/koolart.no
http://www.koolart.no http://www.finn.no/butikk/vwbus/
https://www.facebook.com/koolart.no
http://www.koolart.no http://www.finn.no/butikk/vwbus/
I år satser jeg på å endelig komme på treff.
To år på rad har bilen sagt nei takk dager/uker før, men i år har jeg hatt så mange problemer allerede at jeg regner med å være ferdig med problemene for sesongen
To år på rad har bilen sagt nei takk dager/uker før, men i år har jeg hatt så mange problemer allerede at jeg regner med å være ferdig med problemene for sesongen
Last edited by Avo on 27 Jul 2009, 12:48, edited 1 time in total.
Noen liker Man U - jeg liker T3
89 Syncro 112. Ikke så veldig kjip C, men står å venter på en ny vår
Trodde jeg var ferdig med T4 for en stund nå - men jaggu kjøpe jeg ikke en T4 Multi.
83 Golf MK1 Rabbit GTI - ufrivillig senka moro
89 Syncro 112. Ikke så veldig kjip C, men står å venter på en ny vår
Trodde jeg var ferdig med T4 for en stund nå - men jaggu kjøpe jeg ikke en T4 Multi.
83 Golf MK1 Rabbit GTI - ufrivillig senka moro
Jeg regner med at jeg får endret litt på min timeplan den helgen slik at jeg kan dra på fredag. Må se an til ferien er over.
Ellers er jeg enig med Der Postmeiseter at vi må få til et hyggelig treff for alle, både barn og voksne. Noen gjentakelse av Busstreffet i Sverige i sommer, skal vi ikke ha!
Ses på Tinn.
Ellers er jeg enig med Der Postmeiseter at vi må få til et hyggelig treff for alle, både barn og voksne. Noen gjentakelse av Busstreffet i Sverige i sommer, skal vi ikke ha!
Ses på Tinn.
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
-
Der Postmeister
- -

nå har me juksa lite, og har tjuvstarta litt. Jeg sitter nå her på campingen i Tinn og slapper av med min nestkommanderende for anledningen, nr 2 i arverekken, litt for å ta turen jeg har lovt henne i snart to år men og for å prate litt med plasseier. Tenkte jeg skulle prøve å få til en løsning slik at vi slipper å betale det berømte campingkortet. Noen av oss bruker det kun her så det føles litt unødvendig. Leste på nett at foreninger ol kan ha felles kort . Det er dette jeg vil prøve. Hvis noen skulle få akutt campingbehov så er vi her frem vi i morgen. Jeg har den gule bilen...
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Hm, javel, du er det du. Jeg har vært i Sverige igjen denne helga, på Bomstadbadens camping ved Karlstad der bussfesten var en av de aller første årene. En flott plass, dit bør bussfesten igjen.Der Postmeister wrote:nå har me juksa lite, og har tjuvstarta litt. Jeg sitter nå her på campingen i Tinn og slapper av med min nestkommanderende for anledningen, nr 2 i arverekken, litt for å ta turen jeg har lovt henne i snart to år men og for å prate litt med plasseier. Tenkte jeg skulle prøve å få til en løsning slik at vi slipper å betale det berømte campingkortet. Noen av oss bruker det kun her så det føles litt unødvendig. Leste på nett at foreninger ol kan ha felles kort . Det er dette jeg vil prøve. Hvis noen skulle få akutt campingbehov så er vi her frem vi i morgen. Jeg har den gule bilen...
Du må si fra litt før så kanskje jeg kunne ha dukka opp på Tinn, har nemlig ferie og fri, jeg!
-
Der Postmeister
- -

tenkte ikke på det erik. Men uansett. Har nå hatt en samtale med plasseier, en hyggelig mann forøvrig, og han og jeg blir enige så iår trur jeg både innsjekk og betaling blir en grei sak. Han foreslo bla en pris pr bil uansett for å gjøre ting litt lettere. Vi begynner å bli en gjeng så det er litt enklere med noe fast å forholde seg til.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
Der Postmeister
- -

-
narle
- -

- Car: 16"highroof syncro
- Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2
Kanskje Gøran har forslag til aktivitet på Lørdagen.Synes det som vi har gjort før om åra har vært fint og håper på noe lignende igjen.Der Postmeister wrote:Idag har Gøran, aka Brødbilen på forumet, og jeg ordnet noe praktiske ting. Han sa seg villig til å være tidlig ute der så da vil dere møte han som første kjente fjes.
91 Halvpanel Syncro 1,9tdi
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
79 Sika 2.0 luftkjølt
Alternativt kan severdigheter fra de første treffene resirkuleres? A la "en klassiker til glede for nye lesere" i Donald?Andrew wrote:Enig med deg, Jarle. Er det noen andre severdigheter i området som ennå ikke er undersøkt eller har vi brukt opp mulighetene?
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
-
Der Postmeister
- -

-
narle
- -

- Car: 16"highroof syncro
- Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2
Taubanen er bra.Der Postmeister wrote:hvis flere ønsker seg dette, er taubanen og kaffen på toppen klar iår. Den har vært stengt den kafeen siste gangene. Trur det var noe kommunetrøbbel.
91 Halvpanel Syncro 1,9tdi
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
79 Sika 2.0 luftkjølt
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
79 Sika 2.0 luftkjølt
-
TaigAGreEn
- -

- Car: T3 SYNCRO
- Phone: 40492641
-
Der Postmeister
- -

Det skjer ting:
Jeg har fått denne eposten fra Campingen(Utdrag):
Velkommen!
Mvh.
Sandviken camping as
Dette gjør iallefall ting litt lettere, både for oss og for campingen.
Så da er det bare å pakke varme klær og komme på tur!
Jeg har fått denne eposten fra Campingen(Utdrag):
Velkommen!
Mvh.
Sandviken camping as
Dette gjør iallefall ting litt lettere, både for oss og for campingen.
Så da er det bare å pakke varme klær og komme på tur!
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
-Ser for meg å avspasse fredagen så jeg kan stille tidlig i år også, hadde en god følelse over å være først i fjor
Plan i år som i fjor er å svippe bortom hytta til moderen på andre sia av vidda, men i år kjører jeg ikke noe flyttelass dit - jeg henter det istedet
Har ikke bestemt meg om det blir telt eller annen forlegning, men tar jeg med kone & barn som forhåpningen nå er kreves det noe tørrere inneklima enn husteltet eller Just Kampersteltet kan gi
Jeg var der innen 10.00 ifjor, kan godt bruke tidspunktet som ok angivelse for årets treff også.
Men jeg har ikke med Vespa'n til konemor i år
mvh,
Yngve S
Plan i år som i fjor er å svippe bortom hytta til moderen på andre sia av vidda, men i år kjører jeg ikke noe flyttelass dit - jeg henter det istedet
Har ikke bestemt meg om det blir telt eller annen forlegning, men tar jeg med kone & barn som forhåpningen nå er kreves det noe tørrere inneklima enn husteltet eller Just Kampersteltet kan gi
Jeg var der innen 10.00 ifjor, kan godt bruke tidspunktet som ok angivelse for årets treff også.
Men jeg har ikke med Vespa'n til konemor i år
mvh,
Yngve S