Første post her, og allerede problemer!
Kjøpte en lang T4 ombygd til VIP i helgen. Det stod bare en vanlig spiller i bilen, og det var da ikke bilde på DVD-skjermen. Fikk beskjed om at det bare var å bytte spilleren og plugge til så var alt fint.
Vel, kjøpte DVD-spiller i går, og gikk ivei med monteringen. Når jeg tok ut den gamle spilleren viser det seg at diverse eiere har hatt diverse spillere, det var et sant virvar av tape, sukkerbiter, kabelsko og plugger. Det var en ISOplugg med liv i, så jeg fikk strøm på spilleren. Det lå tre grå ledninger med phonoplugger på, to røde og en hvit. Den ene røde var koblet på en av de gamle multipluggene merket video out, så jeg tenkte at det måtte være gode ting. Men uansett hva jeg prøver så får jeg ikke bilde. Prøvde med et videokamera som kilde for å utelukke spilleren, men fremdeles ingenting. Koblet spilleren inn på videokamerafor å bekrefte at den sendte bilde.
Jeg tok ned skjermen fra taket for å se om det var noe feil der. Det går kun èn sort ledning fra oppe i taket og ned til skjermen. Skjermen får strøm. Er det noen som vet om alt signal går i denne ene ledningen? I så fall er det en kobling et sted, for de tre grå relativt tykke ledningene med phonoplugg går ikke direkte til skjermen.
Planen for dagen er å rydde opp i surret og få på skikkelige ISOplugger, samt prøve å få signal til skjermen i taket.
En annen ting. Spilleren har inngang for ryggekamera. Den trenger signal fra ryggelys eller signal om at bilen skal rygge. Noen som vet om en grei plass å finne ryggelys-styrestrømmen framme? Virker litt tungvindt å trekke kabel fra helt bak...