Jeg skal bytte rattet i min 98 T4 og lurer på hvordan jeg skal gå frem.
er det bare å koble fra batteriet, demontere airbagen, bytte rattet og sette sammen igjen?
Må man da slette noen feilkoder i ettertid?
Noen som har gjort dette?
Bytte ratt med airbag, Hvordan gå frem?
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Du må ta av batteri MINUS. Så tar du i karosseriet med handa di så du blir utladet. (Fleecejakker er ikke tingen å ha på seg...)
Så tar du av bagen og legger den vekk med oversiden opp. Går den av da, spretter den ikke 30 meter til værs.
Bytt ratt. Pass på at ikke rattstammen sklir ned. Kan skje slikt, og de er vonde å få opp igjen uten rett verktøy.
Så monterer du alt igjen. Dører og vinduer bør være lukket før du setter minusen på plass igjen. Tenninga skal da stå på(ikke før dette) og ingen skal sitte i bilen.
Sålenge batteriet er koblet fra/eller tenning settes på når airbag er av med batteri på, vil du ikke få feilmeldinger såsant du ikke har gjort noe galt. Og det skal det godt la seg gjøre at du får til.
Så tar du av bagen og legger den vekk med oversiden opp. Går den av da, spretter den ikke 30 meter til værs.
Bytt ratt. Pass på at ikke rattstammen sklir ned. Kan skje slikt, og de er vonde å få opp igjen uten rett verktøy.
Så monterer du alt igjen. Dører og vinduer bør være lukket før du setter minusen på plass igjen. Tenninga skal da stå på(ikke før dette) og ingen skal sitte i bilen.
Sålenge batteriet er koblet fra/eller tenning settes på når airbag er av med batteri på, vil du ikke få feilmeldinger såsant du ikke har gjort noe galt. Og det skal det godt la seg gjøre at du får til.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090