Kurrant å bytte ytre bakre drivledd på 95 syncro?
Kurrant å bytte ytre bakre drivledd på 95 syncro?
Tror leddet er muggent. Mansjetten er sprukken og har antakelig vært det en stund før jeg oppdaget det. Drivakselen kan beveges sidelengs ca 3-4 mm. Det skal vel ikke være slik? Det bråker konstant (romler), bortsett fra i venstresving, hvor lyden avtar.
Til spørsmålet; er dette kurrant å skifte uten spesialutstyr eller er det vanskelig? Jeg har skiftet drivledd/drivaksler på forhjulsdrevne biler før.
Har to mekkebøker, en tysk og en engelsk, men ingen av disse beskriver det som er spesielt for syncro.
Til spørsmålet; er dette kurrant å skifte uten spesialutstyr eller er det vanskelig? Jeg har skiftet drivledd/drivaksler på forhjulsdrevne biler før.
Har to mekkebøker, en tysk og en engelsk, men ingen av disse beskriver det som er spesielt for syncro.
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Det var visst hjullageret... Nye spørsmål:
Jeg tok feil av lyden, det er nå konstatert at det er hjullageret på v.side bak som romler.
Er det overkommelig å bytte dette selv, og hva slags utstyr trenger jeg eventuelt? Trenger jeg hydraulisk presse, eller er det avdrager som brukes? Må bærearmen og drivakselen av eller gjøres det "på bilen"?
Noen triks som er verdt å kunne?
(Jeg har fått til å bytte hjullager på andre biler før, men ikke prøvd på Caravellen)
Er det overkommelig å bytte dette selv, og hva slags utstyr trenger jeg eventuelt? Trenger jeg hydraulisk presse, eller er det avdrager som brukes? Må bærearmen og drivakselen av eller gjøres det "på bilen"?
Noen triks som er verdt å kunne?
(Jeg har fått til å bytte hjullager på andre biler før, men ikke prøvd på Caravellen)
-
Der Postmeister
- -

-
Der Postmeister
- -

Jeg blir nødt til å ta denne tråden opp igjen. Etter bytte av hjullager har desibelnivået kommet ned såpass at jeg kan høre at drivleddet også er gåent, så da må det nok gjøres noget...
Dette ser mer overkommelig ut enn et hjullagerbytte, så jeg skal prøve selv. BayJon skriver at det er samme som foran, og det er jo greit beskrevet i boka. Men det betyr vel bare samme prinsipp, selve delen er vel ikke identisk? Grunnen til at jeg spør er at det er mer sannsynlig å finne et ledd til overkommelig pris hvis det er samme som foran. Bak koster over 3000 rubler nytt hos Møller og nesten like dyrt i Sverige
, men jeg syns ikke jeg fikk ordentlig svar på om det var forskjellig fra foran.
Dette ser mer overkommelig ut enn et hjullagerbytte, så jeg skal prøve selv. BayJon skriver at det er samme som foran, og det er jo greit beskrevet i boka. Men det betyr vel bare samme prinsipp, selve delen er vel ikke identisk? Grunnen til at jeg spør er at det er mer sannsynlig å finne et ledd til overkommelig pris hvis det er samme som foran. Bak koster over 3000 rubler nytt hos Møller og nesten like dyrt i Sverige
-
Der Postmeister
- -

-
Caravelle-Kai
- -

Ingen grunn til bekymring! Vi blir da ikke SÅ lett fornærmet.
-Særlig ikke blide bergensere med runde lykter (les: BayJon).
-Særlig ikke blide bergensere med runde lykter (les: BayJon).
2013 Ford Kuga 2,0 TDCi Powershift - Til salgs!
1999 T4 Caravelle 2,5 tdi
1990 T3 Caravelle Coach 1,6D
1975 VW 1200 Jeans
1974 VW 1200 Jeans (konebil)
Coach-Kameraden og Eksil-Rundlyktgeriljaen.
1999 T4 Caravelle 2,5 tdi
1990 T3 Caravelle Coach 1,6D
1975 VW 1200 Jeans
1974 VW 1200 Jeans (konebil)
Coach-Kameraden og Eksil-Rundlyktgeriljaen.