What a day!!!!!
Da er endelig begge bilene hjemme, så nå er det fullt hus
Når jeg skulle henta halvpanelen så var det noen venlige sjeler somm hadde gjort seg et forsøk på den og brekt alt rundt rattstangen. Samt tatt ratten med seg!!!!!!!
Som tur var hadde jeg ekstra rattstang MED ratt med meg (ikke spør hvorfor, men veldig greit med stor hverdagsbil

) Så etter litt skruing så kom det nytt tenningslås og ratt på plass og bilen kom hjem etter en kort mellom landning pga mørker.
Hva gjelder bussen så har den stått siden desember på parkeringen på jobbet. Har flytta den noen ganger da snøen kom slik at de fikk brøyte. men når jeg kom på jobb i dag så var bilen borte vekk!!! Kika litt rundt omkring og fant den stående langs gata langs et stakett gjerde. Sjekka bilen og konstaterte at de hadde brekt opp dørrhandtaket samt tennningslås med rattlås. Så at det var spår av en traktor som hadde slept den. Så det viser seg at vaktmesteren i bygget har brytit seg inn og fjernet bilen uten å spørre om hvems det var. Lurer på om en ikke kan kalle dette for egenmektig forfarende og på til pelle p
Så da ble det panikk å få vekk bilen. Konstaterte at det finnes ikke problemer så lenge en holder forumet up to date, tusen takk til dere som tilbød hjelp. Og tusen takk til dama mi som, til tross for at hun ikke liker våres biler (eller er det bare mine 8

) slengte seg på duccen sin og kom bort for å være co-pilot. Duccen stoppa vi inn i den store gule (som sagt kjekt med en stor bil

).
Begynte å trekke og konstaterte at v bak hjul hadde låst seg samt at det var tomt på bromsolje!! Hadde ju ikke noen verktøy med meg (skal aldri fjerne verktøyene fra bilen noe mer

) men vi fant et gammelt brekkjern liggende langs veikanten. Sende dama til å kjøpe bromsolje imens jeg hissa opp bilen og fikk av hjulet og etter litt bankende på trommelen så losssna håndbrekken. På med olje men ikke noen broms annet en håndbrekken. Så hva gjøre, satte dama bak ratten i den gule med klar instruks, ikke over 20 km, hold jevn fart ikke noen bråbroms. Deretter bar det ivei langs liersletta gjennom Drammen og ut på gamle E18 via Sande, Hanekleiva og hjem. Litt nervepressende å se hvor lenge en har broms ned for Hanekleiv. Men alt gikk bra og nå står bilen på gården.
Og i morgen blir det et besøk hos vaktmesteren og spørre hvem som brekte opp låsene så en kan gi navnet til pelle p og kreve erstatting
Etter å ha suttet bak ratten i noen time så fikk en tid å fundere hva en skal gjøre med klumpen. Og som det ser ut nå så blir det nok en donor bil med mest mulig over til halvpanelen. Karossen risikerer å bli ny plåt på Smurfen, alternativt så går alt fra Smurfen over på bussen hvis Smurfen er helt opprøten.
Og så er det bare å bruke tiden til hjelp.
Pri nå er ny klutsj på Sikan Synkron, kommer neste uke, bytta turbo på gjørme Syncro. Bytta turbo i forrgårs med den fra den "kjipa C" men olja spruta ut fra kompressorhuset på den og. Kan bruke bilen som røykmaskin nå hvis noen trenger kraftig røklegging.
Når begge disse to er ferdige så blir det dags å fokusere på halvpanelen igjen.