Armlene defekt på passasjersiden

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Sanwa
Phone: 90770912

Armlene defekt på passasjersiden

Post by Sanwa »

Armlene er defekt og går bare rundt på passasjersiden, jeg trodde det var nok å kjøpe en slik som er på finn.no, http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19766809.

Men når jeg tar ut armlene er det ikke en slik klump som det vises på bildene her, som er knekt, den delen som kommer ut fast i armlene, når jeg har fjernet bolten, er lik den delen som man kan kjøpe, uten noe skader slik jeg kan se på den.

Noen som har vært borti noe lignende, og har noen tips hvordan dette kan fikses?

T
Indian
-
-
Car: Multivan 2002 2,5 TDI
Phone: 46426546

Re: Armlene defekt på passasjersiden

Post by Indian »

Den delen som selges hos Finn kan brukes....det har vært skrevet her om det.
MusicMan
-
-
Car: T4 2.5 TDI 2000

Re: Armlene defekt på passasjersiden

Post by MusicMan »

Prinsippet er enkelt. "Tappen" på metalldel på selve armlenet skal gå inn i et spor i stolen.
Hvis tappen er brukket, vil den bare spinne rundt. Delen som er linket til vil være erstatning for den originale tappen.
Hadde dette problemet på 2 armlener da jeg kjøpte min bil. Reparerte det ved å lage gjenger i armlenets metalldel, og satte inn en bolt, som da gjør samme jobben som denne tappen. Men selvsagt enklere å kjøpe det repsettet.
Dersom du mener i innlegget ditt at tappen er inntakt, bør du prøve å vri på armlenets metalldel. Evt hold det fast med en tang/skrustikke. Skal da ha ca 100 graders vandring. Om det er mulig at det bare spinner rundt inne i armlenet vet jeg ikke.
Trond E. Gärtner
2000 Caravelle 2.5 TDI Lang
Post Reply