Rapids "nye" dokasyncro..

T3-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92)
Rapidspeed
-
-
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170

Rapids "nye" dokasyncro..

Post by Rapidspeed »

:mrgreen:

så varre på an igjen... aner foreløpig ikke årsmodell, men kan være at en viss herremann her inne kan bidra der.. :mrgreen: :mrgreen:

hvit 112i doble sperrer servo og that's it folks.. åjagått 150568km mosegrodd og stinker bikkje.. :mrgreen: :mrgreen:
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Tur-Bo
-
-
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366

Re: Rapids "nye" dokasyncro..

Post by Tur-Bo »

Gratulerer Jan :D Da kan du jo få med deg julegavene tørre hjem.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
ducce999s
-
-
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0

Post by ducce999s »

Gratulerer :-) var redd at det kun var splitt som gjekde :-D

Sent from my X10i using Tapatalk
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

J i chnr var det vel. Blir ikke det 88 da tru? Stort emblem i grillen tilsier det. 87 hadde lite.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
hunter
-
-

Post by hunter »

Gratulerer og velkommen i doka-klubben :)
TaigAGreEn
-
-
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641

Post by TaigAGreEn »

Heeeiii :D
Tage Vedal

T3-fan
Rapidspeed
-
-

Post by Rapidspeed »

jodda jadda... ting skjer..;) har fått igang motor etter mye om og menbyttet coil og tenningsmodul og slangen mellom luftmengdemåler og innsug så gikk den...
deretter var det å begynne på clutch og sperre.. fant ut att ingen av sperrene virket grunnet at slangene bak var tettet med 2 skruer, vakumklokka var begge tappene knekt på og selve armen på klokka var knekt.. så etter mye banning sverting og riving i det håret jeg ikke har så fikk jeg på montert ny vakumklokke og alt virket tilslutt...
Slave sylinderen hadde rustet fast så clutschpedalen satt og clutchen hang fast i fri modus.. kunne sette bilen i alle gir mens den gikk... etter 4 timers enda mere eder og galle og sverting av den tettebleiemotoren som gjør alt trangere enn på diesel så fikk vi tildet også.. med på moroa fikk jeg to ekstremt såre hender.. hurra for spenol, lukter alt anna enn godt..;)

baksete og høyre forsete ble revet ut av bilen sammen med alle gummimatter minus den mellom setene, for den gadd jeg ikke skru ut fordi jeg var søkkvåtmog kald hev jeg alt oppå sikaen og kjørte avgårde og spylte det... når møkka ble våt var stankel uutholdelig og brekninger var på sin plass.. :mrgreen:

men etter ett par runder med heftig avfetting og høytrykksspyling kom fargene tilbake i setene... på gulvmattene fikk jeg spylt bort tørr inntørka bikkjemøkk....(ja bikkjemøkk, den var faktisk blitt driti i.. :shock: ).

baksetene har nå farge igjen og må tørke før jeg går løs på dem med litt autoglym for å få bort avfettingslukta.. og inngrodde bikkjehår..

bilen ellers er meget hel og grei i karosseriet med sværtlite rust..den rusta som er tror jeg nok kommer fra "langtidsparkeringen"..
bilen kan nok om ikke lenge bli meget bra.. men må nok til med en høytrykkspyling inne i bilen daden er rett og slett helt grusomt bedriten... har aldri vært borti verre.. men møkk kan vaskes og godlukt kan komme tilbake.. :D

når det meste er på plass skal taket demonteres og isoleres etter alle kunstens regler, også inne idører og bakvegg og front når dashbordet er ute.. vaskinga er bare morro så lenge resultatet blir så ekstremt annorlunda.. :mrgreen:

med tanke på isolering er jeg interessert i noe som henger fast og ikke detter ned i taket.. vurderer dynamat om jeg husker det rett.. eller har noen noe annet åanbefale som ikke koster skjorter og glansbilder, blir ikke gjort noe med det før jeg er tilbake i fullt arbe igjen og det kommer noen kr inn.. full takbelysning skal også inn når trekket er nede.. 4 originale taklamper med LED i.. en fattig taklampe er bare latterlig.. blir også sentrallås og dørkontakter hele veien...

andre gode innspill og forslag mottasmed takk..;)
-19 Tesla model 3 LR

Jan..
Tur-Bo
-
-

Post by Tur-Bo »

Foreslår at du snakker med Pål B om lydisolering :wink:
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Ace
Car: 90 T3 Doka

Post by Ace »

Tilbud på dynamat hos Kongsberg Hifi Senter

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=23880369

Finnes vel ikke noe bedre enn det
Bruksbil : Chevrolet Silverado 6.2
Prosjekt VW T3 Doka
Lekebil : Sierra Cosworth 4x4
http://www.romnes.no
vestlyen
-
-
Car: 2001 T4 syncro pick up
Phone: 91153218

Post by vestlyen »

La i asfalt matter i alle flater i min Coach og bilen ble MYE roligere inni, billig og bra:)
Snart helg nå guttar
Tur-Bo
-
-

Post by Tur-Bo »

Ace wrote:Tilbud på dynamat hos Kongsberg Hifi Senter

Tror nok fortsatt jeg ville hørt med Pål B :wink:
Mr.Mean
Car: T3 88 doka syncro,91doka syncro.Jeep CJ7/5,7/MB-G
Phone: 93071960

Post by Mr.Mean »

Tur-Bo wrote:

Tror nok fortsatt jeg ville hørt med Pål B :wink:
Hva med disse gummilisterne som sitter i fremkant av fremdørene på Caravelle`n, skru over slike til din.
Huller/pressing i karossen er der fra før.
Se etter at vindaviser "pappen" er i orden i fronten v radiatoren, her er mye i hente på støy.
Lykke til
hunter
-
-

Post by hunter »

ingen som har spurt etter bilder så langt... nå som dritten er borte burde det gå å vise den frem :)
Rapidspeed
-
-

Post by Rapidspeed »

hunter wrote:ingen som har spurt etter bilder så langt... nå som dritten er borte burde det gå å vise den frem :)
har liggi på knea inni der frem til nå.. etter 4 vaskebøtter med vann er den slik at jeg kan sitte inni der... men er for sent for å ta noen bilder nå.. kommer nok, sent men godt..;)
-19 Tesla model 3 LR

Jan..
Pål_B
-
-
Phone: 91312444

Post by Pål_B »

Hjelper lite med tilbud når produktet er kraftig overpriset i utgangspunktet. Bare å sjekke ebay. Der er prisen på dynamat 1/4 av i Norge. Dessuten finnes det et produkt som er like bra, Silent Coat, til 899,- for en 4kvm pakke.

Norge stakk av med flere EM gull i bilstereo-EM i år, og Silent Coat er brukt i flere av bilene. Et produkt som er nøye utprøvd og priset svært agresivt. For disse gutta er kun det beste godt nok ;)

Bare et tips.
Mvh
Pål
Rapidspeed
-
-

Post by Rapidspeed »

Pål_B wrote:

Hjelper lite med tilbud når produktet er kraftig overpriset i utgangspunktet. Bare å sjekke ebay. Der er prisen på dynamat 1/4 av i Norge. Dessuten finnes det et produkt som er like bra, Silent Coat, til 899,- for en 4kvm pakke.

Norge stakk av med flere EM gull i bilstereo-EM i år, og Silent Coat er brukt i flere av bilene. Et produkt som er nøye utprøvd og priset svært agresivt. For disse gutta er kun det beste godt nok ;)

Bare et tips.
hva kan evt du skaffe?
-19 Tesla model 3 LR

Jan..
hunter
-
-

Post by hunter »

Rapidspeed wrote:
Pål_B wrote:

Bare et tips.
hva kan evt du skaffe?
også intressert i tilbud på Silent Coat - gjerne på PM :)
Pål_B
-
-

Post by Pål_B »

Silent Coat, i to forskjellige tykkelser/vekt. Samt flere akustiske barrierer. Søk på Noise Isolator og Bitoplast på bilstereosenteret.no, så får du opp alle produktene.

Send meg en PM når du vet hvor mye du trenger, så skal jeg finne frem kuleramma :)
Mvh
Pål
Pål_B
-
-

Post by Pål_B »

Forresten, brukt helst mail til meg. PM boksen renner over hele tiden :)

Jeg må vite hvor mye dere trenger av hver type for å gi en pris ;)
Mvh
Pål
Ace
Car: 90 T3 Doka

Post by Ace »

Pål_B wrote:Forresten, brukt helst mail til meg. PM boksen renner over hele tiden :)

Jeg må vite hvor mye dere trenger av hver type for å gi en pris ;)

Hva er mailen din ?
Bruksbil : Chevrolet Silverado 6.2
Prosjekt VW T3 Doka
Lekebil : Sierra Cosworth 4x4
http://www.romnes.no
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Hva er forskjellen på Noise Isolator og Noise Killer ?

Ref. nedenforstående - aha! Da veit jeg. ("tidligere"... ok, det får stå sin prøve)
Last edited by Rudeboy on 15 Nov 2010, 11:43, edited 1 time in total.
Pål_B
-
-

Post by Pål_B »

Rudeboy wrote:Hva er forskjellen på Noise Isolator og Noise Killer ?
Alt. Noise Killer er en sprøytbar demping som var på markedet tidligere. Noise Isolator en polyurethan skum matte. Det er bare navnet som minner om hverandre.

Mail: pab@kvikkas.com
Mvh
Pål
MA
-
-
Phone: 41367753

Post by MA »

Jeg er også interessert i noe støydempene matte, ikke spray skum

Jeg ser for meg at Biltema sine matter ikke er av beste kvalitet.
Bor i Oslo
MA
-
-
Phone: 41367753

Post by MA »

[/quote]
har liggi på knea inni der frem til nå.. etter 4 vaskebøtter med vann er den slik at jeg kan sitte inni der... men er for sent for å ta noen bilder nå.. kommer nok, sent men godt..;)[/quote]

Kanskje en Wonderbaum hjelper. :D
Bor i Oslo
Pål_B
-
-

Post by Pål_B »

Jeg poster en forklaring til dere, så dere kan lese litt om de forskjellige mattene. Fjern innlegget om det ikke passer.

Forklaring på dempematrialene:
Silent Coat er en ekstremt myk og smidig dempematte for bruk i bilens karosseri generelt. Like godt egnet i tak, som gulv og dører. Kan også brukes på plast- og glassfiberdeler. Denne matten krever ingen forvarming og er myk og smidig selv i lave temperaturer.

Silent Coat Extra er en ekstra tykk og tung dempematte som demper ekstremt mye i forhold til tykkelse. Denne matten egner seg best på gulv og i dører og krever heller ingen forvarming når den skal legges. Ideel til demping av dB drag biler og andre som krever ekstrem demping.

Noise Isolator legges i dører, tak, på gulv osv, i kombinasjon med Silent Coat eller Silent Coat Extra, som en akustisk lydfelle for å dempe støy høyere i frekvens enn Silent Coat eliminerer.

Bitoplast A10 og Sound Absorber 7 (samme materialt, kun forskjell på tykkelse) brukes til å dempe støy ennå høyere opp i frekvensområde. Og demping av skrangling/ulyd i plastpaneler. Som f.eks dørpanler, dashbord, taktrekk og øvrige plast- og pyntepaneler i bilens interiør. For beste resultat på store flater, som f.eks taktrekk, brukes Bitoplast og Sound Absorber i kombinasjon med Silent Coat.

Forarbeid ved demping av bilens karosseri og plast detaljer:
Overflater må være tørre og all løs smuss må fjernes. Du kan med fordel vaske plater og paneler med silikonfjerner, bremserens el.l.
Tapetkniv brukes til å kutte platene til passende form og størrelse. En dempematte-rulle kan med fordel brukes til å stryke platene fast (dette finner du under håndverktøy IB2142). Det er svært viktig at platene sitter 100% mot underlaget, hvis ikke oppnør man ikke full effekt.

Den optimale dempingen:
For optimal demping, av f.eks dører, anbefaler vi ett lag Silent Coat eller Silent Coat Extra i bunn. Så ett lag med Noise Isolator 4mm eller 8mm. Så ett lag Silent Coat utenpå Noise Isolatoren. Deretter ett lag Bitoplast A10 eller Sound Absorber 7 mellom dør og dørtrekk. På den måten bygges de dempende lagene opp som en sandwich. Noe som stopper ennå mer resonanser, i et bredere frekvensområde enn kun ett lag dempematter rett på bilens blekk.
Mvh
Pål
Post Reply