Hva mener folket om denne?

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
Geir Kåsa Høybø
Car: '07 T5
Phone: 97026627

Post by Geir Kåsa Høybø »

Hei.
Er ny her på forumet, og blir mest sannsynlig også eier av en T5 transporter i løpet av førstkommende uke.
Derfor lurer jeg litt på om dere der ute har noen formening om den bilen jeg mest sannsynlig har valgt å kjøpe. Se denne http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=26242982
Prisen er noe billigere, 212 k, har kikket rundt på finn de siste dagene, og det ser ut som denne er greit priset i forhold til utstyr. Ser også forøvrig veldig pen ut.
Noen bakdeler med å kjøpe to istedet for tre seter? Noen som har noe å utsette på den? Noe jeg bør passe meg for, sjekke når jeg går over bilen? Vet at bilen ikke har el vinduer, snodig, men greit nok. Klarer å sveive. :)

Mvh Geir
AndersH
-
-
Car: 2016 T6 Transporter 150hk framhjulsdrift

Re: Hva mener folket om denne?

Post by AndersH »

Jeg er nesten like ny som deg her, og kommer trolig også til å kjøpe en T5 Transporter i løpet av uka.
Jeg har mest tro for denne (i en noe annen prisklasse, og har gått dobbelt så langt som din):
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=27524429

Det jeg kan tenke meg om to kontra tre seter, er at den kanskje kan være litt tyngre å selge med 2 seter. For å ta meg selv som eksempel, anser jeg 3 seter som en stor fordel av den åpenbare grunn at da kan jeg få med meg 2 passasjerer...
Men basert på erfaring fra mine 8 år som T4-eier, kan jeg si at det doble passasjersetet ikke akkurat er noen ergonomisk nytelse. Kona er noe plaget med ryggproblemer, og det er ganske begrenet hvor langt det er behagelig for henne å sitte på med meg. Jeg innbiller meg at det enkle passasjersetet er bedre i så måte, med litt bedre justeringsmuligheter osv. Dette gjelder som sagt T4, T5-setet har hun ikke prøvd enda...
Geir Kåsa Høybø

Har tenkt slik om antall seter jeg og, men har kommet frem til at det i midten ikke blir brukt. Vi har ikke unger enda, så det er jo ikke aktuelt med treseter sånn sett, men er litt vanskelig allikevel. Denne har det utstyret jeg har lyst på, så havner vel mest sannsynlig på denne. Har ihvertfall sagt jeg skal ha den. :) er uansett en bil som primært blir brukt av meg. Samboeren holder seg nok til A6'en. :)
quatro84
Car: T5 Transporter

Post by quatro84 »

hei. vurderer og selge min T5. legger ved link så kan du se om det ser intr. ut.
http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=9&t=26592

jeg har hatt mange T5 med forskjellige utstyr. denne har passet meg perfekt.

et must på de bilene her synes jeg er webasto, comfort veggen og vindu på sidene..
Kall'n
-
-
Car: T5 2008 4motion

Post by Kall'n »

quatro84 wrote:hei. vurderer og selge min T5. legger ved link så kan du se om det ser intr. ut.
http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=9&t=26592

jeg har hatt mange T5 med forskjellige utstyr. denne har passet meg perfekt.

et must på de bilene her synes jeg er webasto, comfort veggen og vindu på sidene..
Til den prisen du forlanger burde det vært 4motion ;)

Det viktigste når jeg kjøpte min var at bilen hadde AC, to skyvedører, 4motion og bagasjeluke (ikke dører bak).
quatro84

Post by quatro84 »

den er tross alt påkostet 50laken uten om en standard T5. den ryker fort på finn. lufter den bare her litt først :) 4 motion av denne hadde ligget godt over 200.000!
Geir Kåsa Høybø

Det ble ikke noe av denne. :) har en svart 174hk i kikkerten. 4 motion er et must!
quatro84

Post by quatro84 »

alt til sitt bruk ;)
Geir Kåsa Høybø

Ja, og jeg er avhengig av firehjulstrekk i jobb og privat. :)
Post Reply