Sveiseapperat, utstyr og gass

Postinger som ikke faller under andre spesifikte modeler.
Post Reply
frigger
-
-
Car: T3 syncro 1,9 m-tdi
Phone: 9O966674

Sveiseapperat, utstyr og gass

Post by frigger »

Jeg var på tools idag for å få tilbud på apperat og div utstyr (esab caddy 200+maske+handsker+regulator+0.6 tråd til 8900,- + moms), syns de var gnien på rabatt ( ca 2-4%), og ca 5000kr for en flaske på 11 kg er jo en voksen pris.

Er de noen som har gode kontakter i tools (esab) eller tess (kemppi), og kan skaffe gode priser?

Jeg lurte også på alternativer til gassflasker. Jeg har lest om noen som har modifisert pulverapperater med nytt munnstykke, er det noen som har erfaring med det?

Eventuelt er det mulig å modifisere en propantank eller en gammel dykkerflaske? Er jo endel billigere.

Vil de tåle argon/co2 gass?

Vil du få problemer med å fylle opp en modifisert/hjemmelagd tank?
"hurtig - billig - driftssikker...........husk du kan kun velge to!"

Kjerra: 1990 Syncro T3, aka SPW
Livar
-
-
Car: T3 Caravelle C 1990 DJ

Re: Sveiseapperat, utstyr og gass

Post by Livar »

Disse ideene om hjemmelaget tank tror jeg du kan skrinlegge med en gang. Både med tanke på sikkerhet og på fylling. Dvs, de fylles ikke mens du venter, det er bytteordning på sånt. Flasker kan også leies, du betaler leie for flasken og så betaler du for gassen du bruker utenom.
Sveiseapparat er dyrt, du får nesten se hva du får tak i. Der kan ikke jeg hjelpe. Sjekk utlandet forresten, kan være penger å spare der.
bjørn53
-
-
Car: t3 + golf
Phone: 90134047

Re: Sveiseapperat, utstyr og gass

Post by bjørn53 »

Livar wrote:Disse ideene om hjemmelaget tank tror jeg du kan skrinlegge med en gang. Både med tanke på sikkerhet og på fylling. Dvs, de fylles ikke mens du venter, det er bytteordning på sånt. Flasker kan også leies, du betaler leie for flasken og så betaler du for gassen du bruker utenom.
Sveiseapparat er dyrt, du får nesten se hva du får tak i. Der kan ikke jeg hjelpe. Sjekk utlandet forresten, kan være penger å spare der.
Problemet er at leie av flaske blir langt den største utgiften for en hobby sveiser. Skulle gå greit å leie ei stor flaske for noen dager å fylle det over på en eller annen type flaske som det ikke er leie på. Vil jo ikke få alt over men er det fler om den flaska så kan man utnytte en svært stor del av gassen. Men glem da hjemmelaget tank.

fant dette: http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=35004

Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
(sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no) :roll:
Hvor jeg har det fra???... et langt liv med god og dårlig erfaring. Lærer litt her og..
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
Post Reply