Jeg kjøpte et slik som sitter i skiltlyset. Dette svarte ikke til forventningene om å se bakover, men jeg har planer om et montert høyt oppe også.
Det i skiltlyset fungerer utmerket til hengerkulen, men kunne klart meg uten siktelinjene da disse ikke stemmer i og med at skiltyset ikke er i senter på bilen.
Av skjerm så kjøpte jeg skjerm og kontrollkort for innbygging og bygget den inn i "Westfaliea klumpen" over speilet (der hvor Califoriaene har displayet sitt).
Akkurat nå har jeg noe problemer med skjermen så den er demontert for feilsøking.
Ved siden av skjermen monterte jeg en av/på bryter og en vender for 4 kamera. Jeg har lagt opp ledning for å slå automatisk på ved ryggelys, men har ikke koblet til da jeg klarer meg fint uten og slår den på selv om jeg trenger. Fordelen med bryteren er at jeg kan slå den på uten at ryggelys er aktivt, f.eks. når kona skal beundre gampene, eller som det nevnes her å se på avkommet.
Det er lagt kabler langs taket på høyre siden, én som går ut i bakluka (til skiltlyset og kamera øverst på bakluka) og én som kommer ned til høyre baklykt. Derfra er en leder koblet inn på den ledige pinnen i 13-pols hengerkontakten til kameraet i hestehengeren. Rygge kameraet på hestehengeren overføres trådløst til en mottaker ved høyre baklykt og går derfra frem i samme kabel som den i hengerkontakten.
Leidulf
http://www.nettet.be/vw/vw.php
-2003 Multivan Westfalia TDI 102HK
-2014 Nissan Leaf
-1995 Caravelle GL Syncro 2,4D 9 seter (vraket)
-1998/99 Audi A4 1,8 (solgt)
-1983 Ford Fiesta Jubileum 1,1 (solgt)