Gjør det selv: Billig Bensintrykkmåler, bruk oljetrykksgiver

Her kan du legge inn guider og forklaringer på diverse saker og ting.
Post Reply
HappyT3
-
-
Car: T3 1986

Gjør det selv: Billig Bensintrykkmåler, bruk oljetrykksgiver

Post by HappyT3 »

ImageImageImage
Biltemas Oljetrykksgiver er neste gratis, med litt kreativitet kan den også brukes til å måle bensintrykk.
På T3 er det bare å fjerne lufteskruen på T-leddet, tre på en bensinslange med passende diameter, "giveren" festes for eksempel på staget til dynamo.
Gjengen på giveren fikk et tynt lag med motorsilikon for tetting.
Så er det bare å trekke ledningen fram til instrumentet i dashen, gjennom et elektriker-rør som du allerede har montert fra motor-rommet under bilen og inn i cocpit, i kontrollpanelet kan du sette inn en bryter hvor du velger mellom bensintrykk eller oljetrykk (så slipper du to instrumentklokker).

Disclaimer:
Jeg gjør akkurat som jeg vil på eget ansvar, for mine tips gjelder nøyaktig det samme for andre: hver og èn utfører modifikasjonen på egenhånd med sitt individuelle personlige ansvar :wink:
Grunnlegger av JT Imprägnierer Gruppe Norwegen, Generalsekretær i T3 mechanische Bremse Licht Allianz, Hovedfyrbøter i PyroCampers og Prototyping AWO cooler system.
Indian
-
-
Car: Multivan 2002 2,5 TDI
Phone: 46426546

Re: Gjør det selv: Billig Bensintrykkmåler, bruk oljetrykksg

Post by Indian »

Er det nødvendig å vite bensintrykke under kjøring?
Livar
-
-
Car: T3 Caravelle C 1990 DJ

Re: Gjør det selv: Billig Bensintrykkmåler, bruk oljetrykksg

Post by Livar »

Bensinpumpene på T3 med innsprøytningsmotor blir svakere og svakere med tiden. Det er ikke slik at de virker eller ikke virker. Dermed kan du ha fint trykk på tomgang, men miste trykk under fullt pådrag. Så ved problem med motor som ikke går som den skal er dette veldig greit ja.
Post Reply