feil på lyd i t5 mangler bass ????

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
otk
Car: t5 4motion
Phone: 99009560

feil på lyd i t5 mangler bass ????

Post by otk »

:cry: hei alle er ny her
er det noen som kan hjelpe meg prøvd 2 spiller i transportern min men får ikke bass mest diskant....
er det ett delefilter en plass eller noe,..,,.takker masse for goe svar.,,.,.er blaupunkt spiller,,,..har sett sånn spiller i mange av disse,,..,hmmm
Tom Bringsvor
-
-
Car: T5, 2007, TDI, Lang

Re: feil på lyd i t5 mangler bass ????

Post by Tom Bringsvor »

For å få bass, må man ha høytatere som dytter litt.
Prøv å vri balansen til høyre eller venstre, får du mere bass da, har du (er det) byttet om pluss og minus på en av bassene/høytalere
Har du montert inn en basskasse som bruker høyre og venstre høytalerkanal som inngang (ikke phonoplugger) kan også pluss og minus være feil her, fasefeil.
Plassering av basskasse er også viktig for bassfølelsen

Originalt i min er det høytaler i dører og opp ved frontrute, kun grei bass, men ikke noe mer.

Du skriver forøvrig innmari mye om forholdene
VW Transporter, T5,TDI, 4MO, 2007,
otk

Post by otk »

takker for svar da.,.,ja jeg har prøvd justere 2 stk spillere er ikke der d ligger.,.,skjedde plutselig ,.må være en motstand eller ett delefilter ett sted som jeg lurte på,.,.hmmm.,.,ellers ikke bygd mere bass eller noe enda,..,.,håper flere svar hmm
otk

Post by otk »

otk wrote:takker for svar da.,.,ja jeg har prøvd justere 2 stk spillere er ikke der d ligger.,.,skjedde plutselig ,.må være en motstand eller ett delefilter ett sted som jeg lurte på,.,.hmmm.,.,ellers ikke bygd mere bass eller noe enda,..,.,håper flere svar hmm
skal jo være litt fordi om orginalt vel,..,låter som en klokkeradio
Montøren
-
-

Post by Montøren »

otk wrote:ja jeg har prøvd justere
Har du like dårlig lyd på høyre og venstre kanal, eventuelt både framme og bak hvis du har fire høyttalere?
Dette bør du kunne høre ved å bruke balanse og fader.
Har du like dårlig lyd på alle høyttalere med flere spillere har jeg lite fornuftig å komme med annet enn at alle høyttalere er sprengt og det høres usannsynlig ut.
Har heller ikke hørt om at det er noe delefilter i bilen, men jeg har tatt feil før :wink:
otk

Post by otk »

Montøren wrote:
otk wrote:ja jeg har prøvd justere
Har du like dårlig lyd på høyre og venstre kanal, eventuelt både framme og bak hvis du har fire høyttalere?
Dette bør du kunne høre ved å bruke balanse og fader.
Har du like dårlig lyd på alle høyttalere med flere spillere har jeg lite fornuftig å komme med annet enn at alle høyttalere er sprengt og det høres usannsynlig ut.
Har heller ikke hørt om at det er noe delefilter i bilen, men jeg har tatt feil før :wink:
Takk for svar osv...får teste andre høytalere og se/høre heh...noen tips ang billig grei lyd motas gjerne....tenkte kansje bytte ut elementer og en bitteliten bass under setet hehe...hvordan legge enklest ledninger...????...
Post Reply