Da får jeg videreføre denne tråden igjen.
Solgte bilen for noen år siden, men plutselig så var den tilbake hos meg igjen.
Har i prinsipp stått stille etter jeg solgte den, så den har fortsatt ikke rundet 160000km.
Når jeg solgte den så fulgte det med Gowesty fjærer og AT dekk. Nå sitter det på originalfjærer, nye dempere, alt av bremsedeler, foruten skiver er bytta, så i grunn og bunn en grei bil.
Når jeg henta den så var det med visshet om at det var vannlekkasje, olje lekkasje, dårlig nedre bærekule, brytere til viftene defekta og litt annet smått og godt.
Skulle hentet den å våres, men pga jobb har det ikke vært tid før nå.
Har brukt helgen på å bytte både øvre og nedre bærekuler samt nedre bærearm og foringer på venstre side frem.
Har bytta påfyllingstanken som var sprekt, må også bytte trykktanken som har et litt lekkasje i sveisen. Kommer en dråpe i ny og ned, så like så godt å få bytta den og.
Oljelekkasjen var som vanlig høytrykksføleren. Tok en brukt som fungerte sist, alt virket ok, men den var en luring. Holder tett og fungerer, men ved høye trykk så slipte den ut olje. Ble ny sensor fra Møller 300kr!!!!
Fjernet erg på kontaktene til skiltlyset.
Servo rør som hadde rusta i stykker, så fått skjøte på en meter på returen. Tur ledningen er slange, og blir slange på returen også etter hvert.
Neste trinn er å bytte kneet på avgassystemet som har 2 små rusthull i seg. Koble jordkabel til hengerfeste kontakt, samt bytte hengerfeste til et som sitter lavere.
Og så har den 3 rusthulls som må tettes før EU. Den har fått seg en kraftig trykk rett fremfor C-stolpen på høyre side som rustet opp, stigtrinnet på høyre side er gaffa teip, samt et litta hull på venstre side rett fremfor jekk festet. Blir provisorisk fixing for å få den gjennom EU denne uka, bare neste fast noen plater slik at det ser ok ut, så får jeg ta det orntli seinere.
Håper å kunne få den ferdig slik at jeg får den med meg lørdagen på Tinn nå til helgen.
Rusten har gjort noen kraftige inntrykk, så mye utvendig som må tas, også ting under. Ikke bra at biler står. Luka venstre side må byttes.
Men motoren går som en kule og spinner som en pusekatt, girkassen er AVN (jeg bytta før jeg solgte den) og den er helt suveren.
Så snart den blitt godkjent så blir det til å montere tilbake en masse utstyr, kran på flaket, vinsj, takstativ, ekstralys, g-keps, store speil, postbuer, alu kåpe, seter, ratt, m.m m.m .
Men gøy å endelig får kjøre T3 igjen. Første gang siden mars 2018!!!!
Fortsetting følger