Skal ha nye sommerdekk til '07 California, dimensjon 235/50 R18. Lastindex minimum 100
Jeg liker å lese nøytrale tester fra f.eks NAF etc. og velger gjerne blant topp tre beste da jeg synes det er billig investering i litt sikkerthet å heller legge litt penger på bordet og få et dekk som har bra grep ved alle forhold.
Problemet er at dekkene som er tilgjengelig i gitte dimesjon og lastindeks er det vanskelig å finne tester på. Det man finner tester på er gjerne "personbildekk".
Så om noen har anbefaling til type dekk (begrunnet) og/eller link til tester av aktuelle dekk er jeg takknemlig for det.
Hvilken type sommerdekk? Test?
Hvilken type sommerdekk? Test?
'07 VW T5 California, 174HK tip.
-
vw 2,5tdi
- -

- Car: t4 tdi 2000mod
Re: Hvilken type sommerdekk? Test?
Har jo tester på riktige dekk her:http://www.dekkonline.com/
Morten B
Jeg har kjørt med vredestein ultrac sessanta på min multivan, å det fungerte utrolig bra, samme dimensjon som du skal ha.
Lite sporing, lite støy, go bremseevne, stabile i høy fart og føltes veldig trygge på våte vei, har ikke prøvd andre dekk i den dimensjonen på denne bilen, men der er sikkert mye bra å velge mellem.
Lite sporing, lite støy, go bremseevne, stabile i høy fart og føltes veldig trygge på våte vei, har ikke prøvd andre dekk i den dimensjonen på denne bilen, men der er sikkert mye bra å velge mellem.
Takker for tips så langt.
Hvor kjøpes Vredestein Ultrac Sessanta rimeligst?
Har sett det er tester på dekkonline.com, typisk fra dekktest.com. Hvis jeg forstår riktig er dette basert på brukerkarakterer pr. enkelt dekk og ikke profesjonelle tester eller sammenligning av dekkene opp mot hverandre. Men en viss pekepinn kan det sikkert gi.
Når vi først er inne på dekkonline.com og de alternativene de selger ser det ut som Goodyear Eagle F1 Assymetric 2 er det dekket som scorer best hos dekktest.com. Noen som har erfaringer med dette dekket?
Hvor kjøpes Vredestein Ultrac Sessanta rimeligst?
Har sett det er tester på dekkonline.com, typisk fra dekktest.com. Hvis jeg forstår riktig er dette basert på brukerkarakterer pr. enkelt dekk og ikke profesjonelle tester eller sammenligning av dekkene opp mot hverandre. Men en viss pekepinn kan det sikkert gi.
Når vi først er inne på dekkonline.com og de alternativene de selger ser det ut som Goodyear Eagle F1 Assymetric 2 er det dekket som scorer best hos dekktest.com. Noen som har erfaringer med dette dekket?
'07 VW T5 California, 174HK tip.
Jeg kjøpte mine på dekk1, men om det var det rimeligste vet jeg ikke.
For mange år siden prøvde jeg goodyear f1 på en golf, de fungerte utrolig dårligt, jeg vil ikke si at det er dårlige dekk for der kan være andre årsaker til at det ble en dårlig opplevelse. Men har du prøvd ett sett med dekk og er blitt skuffet, så Tar du ikke sjangsen på å kjøpe de, ikke 15 år senere heller;) den gang kjøpte jeg noen billig dekk som heter barum, å der fikk jeg virkelig mye dekk for pengene, mye billigere enn goodyear å mye bedre.
For mange år siden prøvde jeg goodyear f1 på en golf, de fungerte utrolig dårligt, jeg vil ikke si at det er dårlige dekk for der kan være andre årsaker til at det ble en dårlig opplevelse. Men har du prøvd ett sett med dekk og er blitt skuffet, så Tar du ikke sjangsen på å kjøpe de, ikke 15 år senere heller;) den gang kjøpte jeg noen billig dekk som heter barum, å der fikk jeg virkelig mye dekk for pengene, mye billigere enn goodyear å mye bedre.