Spørsmål om LPG drift på DJ motor
-
lochraceness
- -

- Phone: 45453058
Spørsmål om LPG drift på DJ motor
Hei. Jeg har nylig kjøpt denne bilen: http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=9&t=29724 og lurer på hvor viktig det er å varmkjøre motoren på bensin før man kobler over på LPG?
Tenker på hvilke problemer som kan oppstå hvis man kobler inn LPG så tidlig som mulig... sprekker i topp? Andre problemer - hva kan skje?
Bilen svitsjer for øvrig selv over etter ett minutt eller to når man stiller bryteren til LPG drift allerede fra kald start i de temperaturene som er ute nå.
Håper på svar.
Mvh Lochraceness
Tenker på hvilke problemer som kan oppstå hvis man kobler inn LPG så tidlig som mulig... sprekker i topp? Andre problemer - hva kan skje?
Bilen svitsjer for øvrig selv over etter ett minutt eller to når man stiller bryteren til LPG drift allerede fra kald start i de temperaturene som er ute nå.
Håper på svar.
Mvh Lochraceness
Re: Spørsmål om LPG drift på DJ motor
Gratulerer med ny bil.lochraceness wrote:Hei. Jeg har nylig kjøpt denne bilen: http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=9&t=29724 og lurer på hvor viktig det er å varmkjøre motoren på bensin før man kobler over på LPG?
Håper på svar.
Mvh Lochraceness
Ossen type gass annlegg er det som er montert i bilen din?
Billig å kjøre med uannsett
Det er lurt å kjøre bilen varm før du setter på gassen, slik at du slipper tilsoting.
Hvis du har regelmessig service på annlegget ( 1gang pr år) spiller det ikke noen rolle.
Rens av hele annlegget+ søk på gasslekasje så skal det ikke være noen problemer.
Vet at noen typer kan ha problem med "frysing".
Polen er rett plass for service å deler
Nytt annlegg ferdig montert i nesten hvilken som helst bil = 5000 nkr.
Garanti på 200 tusen km
Mvh Jarle
-
Tur-Bo
- -

- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
Snakket nylig med mine Polske naboer, de kunne opplyse meg om at man nå kunne få godkjent biler i Norge som har blitt konvertert i Polen uten noe større pes.
De skal gjøre det på sin Norske bil, og de har ikke god råd !
De skal gjøre det på sin Norske bil, og de har ikke god råd !
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Kan bekrefte dette, reiste på ferie til Polen for ca. 3 år siden, leverte bilen hos gassinstallatør på morran, hentet bilen på kvelden. BRC "stat of the art" anlegg, pluss vetilsmørepakke.
Ikke t3 riktignok, men standard bil med 4 sylindra turbomotor (1998 modell).
Kostet rundt 5.000 NOK.
I norge leverte jeg bilen hos en gassinnstallatør, som så igjennom anlegget etter norske regler og laget norske papirer, pris ca. 2000 NOK.
Deretter til biltilsyn for syning, og vipps stempel i vognkortet.
Hvor mange som kjører på gass uten stempel i vognkortet er ett tall man kan bare gjette på?
Ikke t3 riktignok, men standard bil med 4 sylindra turbomotor (1998 modell).
Kostet rundt 5.000 NOK.
I norge leverte jeg bilen hos en gassinnstallatør, som så igjennom anlegget etter norske regler og laget norske papirer, pris ca. 2000 NOK.
Deretter til biltilsyn for syning, og vipps stempel i vognkortet.
Hvor mange som kjører på gass uten stempel i vognkortet er ett tall man kan bare gjette på?
Grunnlegger av JT Imprägnierer Gruppe Norwegen, Generalsekretær i T3 mechanische Bremse Licht Allianz, Hovedfyrbøter i PyroCampers og Prototyping AWO cooler system.
-
lochraceness
- -

Takk for svar.
Vet ikke helt hvilket gassanlegg som er installert, men fordamperen er i hvertfall Landi Renzo.
Interessant at du nevner dette med tilsoting: jeg trodde gass sotet mindre enn bensin? Hva er det som soter hvis man starter på gass og hvorfor? Vet det kanskje er mye forlangt å spørre om, men man er nå nysgjerrig.
Mvh L
Vet ikke helt hvilket gassanlegg som er installert, men fordamperen er i hvertfall Landi Renzo.
Interessant at du nevner dette med tilsoting: jeg trodde gass sotet mindre enn bensin? Hva er det som soter hvis man starter på gass og hvorfor? Vet det kanskje er mye forlangt å spørre om, men man er nå nysgjerrig.
Mvh L
Hvorfor den soter mere vet jeg ikke, men er nå det jeg har hørtlochraceness wrote:Takk for svar.
Mvh L
Kansje pga den ikke er varm nok, de fleste annbefaler jo at en kjører den
varm før en slår over på gass.
Har en kammerat som måtte rense dysene (hvis han forsto rett i polen da). hehe
En starter altid på bensin
Mvh Jarle
-
lochraceness
- -

Ok. Takk for svar
Mvh L
Mvh L
-
lochraceness
- -

Hmmm.... har startet og kjørt på gass fra kald en stund og bilen har fungert fint.
MEN når jeg målte forbruket med en del småkjøring (da på gass fra bilen var kald - typisk kjørestrekning 10km før stans og pause) viste det seg at bilen har brukt 1,66liter/mil! Ganske hårreisende, spør du meg.
Kjørte imidlertid en tur til Sverige i dag og målte forbruket: 1,126 liter/mil. Absolutt mer spiselig.
Noen som kan svare meg på om dette er normalt?
Neste skritt blir vel å varmkjøre litt mer på bensin før jeg kobler over på gass for å prøve å få en idé om bilen bruker mindre eller like mye.
Alle kommentarer er velkomne.
Mvh Lochraceness
MEN når jeg målte forbruket med en del småkjøring (da på gass fra bilen var kald - typisk kjørestrekning 10km før stans og pause) viste det seg at bilen har brukt 1,66liter/mil! Ganske hårreisende, spør du meg.
Kjørte imidlertid en tur til Sverige i dag og målte forbruket: 1,126 liter/mil. Absolutt mer spiselig.
Noen som kan svare meg på om dette er normalt?
Neste skritt blir vel å varmkjøre litt mer på bensin før jeg kobler over på gass for å prøve å få en idé om bilen bruker mindre eller like mye.
Alle kommentarer er velkomne.
Mvh Lochraceness
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
bilen bruker mer når den går på gass... men er svært rimelig å kjøre med i forhold til bensin uansett.. så syntes ikke 1,66 på gass på småkjøring er ille..
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
-
lochraceness
- -

Ok. Jeg trodde noe var galt med bilen... syntes 1,66 var veldig mye, men jeg har tatt feil før.
Mvh L
Mvh L
En DJ sluker drivstoff på kald motor...
-
lochraceness
- -

Takk for svar. Da regner jeg dette problemet som oppklart.
L
L